Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Splitta ljudkällor

Hej! Jag skulle vilja ha hjälp med att sortera ljudkällor på datorn.. Jag vill spela med headsetet ikopplat i bak på datorn, min sambo vill kolla på film via datorn på teven, med förstärkarna.

Så min fråga är om man kan koppla in förstärkaren i fram på datorn via 3.5mm, samtidigt som jag har headsetet ikopplat i bak, och få bara ljudet från filmen till förstärkaren och resten i hörlurarna? Är grymt tacksam för svar & Hjälp!

Ha en grym dag !

Visa signatur

Intel Core i5 2500k (4.2Ghz) MSI Z77A-GD55 (MS7751), 12GB HyperX 1600MHZ, Asus 290x 4GB, 128gb ssd.

Permalänk
Medlem

Vet att det går med VLC i all fall.

Starta filmen > Högeklicka på valfri plats på bilden > Ljud > Ljudenhet > Välj förstärkaren

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Vet att det går med VLC i all fall.

Starta filmen > Högeklicka på valfri plats på bilden > Ljud > Ljudenhet > Välj förstärkaren

Vill kunna göra de med andra saker också, typ youtube osv.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k (4.2Ghz) MSI Z77A-GD55 (MS7751), 12GB HyperX 1600MHZ, Asus 290x 4GB, 128gb ssd.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av spritvit:

Vill kunna göra de med andra saker också, typ youtube osv.

Programmet måste ha stöd för att välja ljudutgång, det har inte webbläsarna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Programmet måste ha stöd för att välja ljudutgång, det har inte webbläsarna.

Okej, så jag kan inte streama netflix och få ljudet i högtalarna samtidigt som jag har headset? Och har t.ex. spel ljudet i bara lurarna?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k (4.2Ghz) MSI Z77A-GD55 (MS7751), 12GB HyperX 1600MHZ, Asus 290x 4GB, 128gb ssd.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av spritvit:

Okej, så jag kan inte streama netflix och få ljudet i högtalarna samtidigt som jag har headset? Och har t.ex. spel ljudet i bara lurarna?

Vet inte, det beror ju på hur du kombinerar olika saker, om spelet stödjer att styra mot valfritt ljudkort så går det ju även om webbläsaren bara använder förvalet i win, sedan så finns ju virtual audio cable som kan styra om på olika sätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spritvit:

Okej, så jag kan inte streama netflix och få ljudet i högtalarna samtidigt som jag har headset? Och har t.ex. spel ljudet i bara lurarna?

Beror på om du kan välja i spelet. Vet att det går att välja vart man vill "skicka" ljudet i vissa spel.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Vet inte, det beror ju på hur du kombinerar olika saker, om spelet stödjer att styra mot valfritt ljudkort så går det ju även om webbläsaren bara använder förvalet i win, sedan så finns ju virtual audio cable som kan styra om på olika sätt.

Okej. Hur som helst så tycker ja att de bör finnas ett program eller dylikt så jag kan styra en ljudkälla (som netflix) till ljudporten i fram på datorn och resten ska köras i porten i bak. Det är ju liksom 2015 Körde något program när jag streamade som jag kunde ställa om vad som skulle höras i streamen och inte. Men jag minns inte vad det hette.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k (4.2Ghz) MSI Z77A-GD55 (MS7751), 12GB HyperX 1600MHZ, Asus 290x 4GB, 128gb ssd.

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Beror på om du kan välja i spelet. Vet att det går att välja vart man vill "skicka" ljudet i vissa spel.

Borde bara kunna ha något program som jag kan välja att netflix ljudet ska gå till högtalarna som sitter i front panelen på datorn. Men vad vet jag, är noob på sånt här

Visa signatur

Intel Core i5 2500k (4.2Ghz) MSI Z77A-GD55 (MS7751), 12GB HyperX 1600MHZ, Asus 290x 4GB, 128gb ssd.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av spritvit:

Okej. Hur som helst så tycker ja att de bör finnas ett program eller dylikt så jag kan styra en ljudkälla (som netflix) till ljudporten i fram på datorn och resten ska köras i porten i bak. Det är ju liksom 2015 Körde något program när jag streamade som jag kunde ställa om vad som skulle höras i streamen och inte. Men jag minns inte vad det hette.

Nu pratar du nog om samma ljudkort, du måste ha flera ljudkort eller åtminstone använda olika kanaler.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

En snabb googling ledde mig till detta program: http://www.indievolume.com/

"program is called "IndieVolume"
you can assign any sound device to any application! if u want to assign firefox flash video to lets say "front panel audio" u have to assign plugin-container.exe to that device along with firefox. and u will do that by playing some let say youtube video , while it plays click to "show indievolume" youll find plugin-container on the list of indievolume, by clicking on plugin-container ull open lots of features like panning , efects, sound device u wanna play it on and so on. by closing that window on x all is saved for future use... u just have to open app b4 u configure all the stuff 4 that app in indie!
i use it few days now, it works flawless."

https://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/b1d...

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Nu pratar du nog om samma ljudkort, du måste ha flera ljudkort eller åtminstone använda olika kanaler.

Har för mig att de ska gå med ett och samma. Kan ha fel också!

Skrivet av Gorian:

En snabb googling ledde mig till detta program: http://www.indievolume.com/

"program is called "IndieVolume"
you can assign any sound device to any application! if u want to assign firefox flash video to lets say "front panel audio" u have to assign plugin-container.exe to that device along with firefox. and u will do that by playing some let say youtube video , while it plays click to "show indievolume" youll find plugin-container on the list of indievolume, by clicking on plugin-container ull open lots of features like panning , efects, sound device u wanna play it on and so on. by closing that window on x all is saved for future use... u just have to open app b4 u configure all the stuff 4 that app in indie!
i use it few days now, it works flawless."

https://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/b1d...

Ska testa detta, jag har googlat & inte funnit något.. Men jag hade väldigt svårt att veta vad jag skulle skriva i sökfältet. Jag är oduglig när det gäller sånt här. Funkar det här, så är jag evigt tacksam

Visa signatur

Intel Core i5 2500k (4.2Ghz) MSI Z77A-GD55 (MS7751), 12GB HyperX 1600MHZ, Asus 290x 4GB, 128gb ssd.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av spritvit:

Har för mig att de ska gå med ett och samma. Kan ha fel också!

Det går ibland att styra om ljudet till andra kanaler, men du kan inte använda samma kanaler till olika ljudströmmar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spritvit:

Ska testa detta, jag har googlat & inte funnit något.. Men jag hade väldigt svårt att veta vad jag skulle skriva i sökfältet. Jag är oduglig när det gäller sånt här. Funkar det här, så är jag evigt tacksam

Återkom gärna med huruvida det fungerade eller inte.

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det går ibland att styra om ljudet till andra kanaler, men du kan inte använda samma kanaler till olika ljudströmmar.

Okej!

Skrivet av Gorian:

Återkom gärna med huruvida det fungerade eller inte.

Såg dock att de kostade. Men 40 dagars trial. Funkar de så kanske jag köpert

Visa signatur

Intel Core i5 2500k (4.2Ghz) MSI Z77A-GD55 (MS7751), 12GB HyperX 1600MHZ, Asus 290x 4GB, 128gb ssd.