Permalänk

Samsung S34E790C eller Dell U3415W

Dags att köpa ny skärm och jag är väldigt sugen på en 34" curved. Har i dagsläget 3 st CROSSOVER 27Q som körs i surround läge men vill gå över till 1 stor skärm. Av de ovanstående tycker jag att Samsung skärmen har snyggare design men är klart dyrare samt har VA panel. Dell är ju det billigare valet och har IPS panel men verkar ha mer problem med BLB jämfört med samsung skärmen.

Idag spelar jag mest spel i single player lägen samt endel GW2 så att maxa fps är ingen hög prioritet.

Vad skall jag välja?

Visa signatur

INTEL CORE I7 4770K|ASUS MAXIMUS VI EXTREME |CORSAIR AX 1200i |16GB G.skill Trident X|GIGABYTE GEFORCE GTX 780 OC REV 2.0 SLI |3*CROSSOVER 27Q LED|CORSAIR OBSIDIAN 900D

Permalänk
Entusiast

Jag väntade på Dellen, men då datumet hela tiden sköts fram så tog jag först hem en LG34UM95. Den hade för mycket BLB för min smak och fick åka tillbaks. Tog sen hem en Samsung S34E790C som jag blev otroligt missnöjd med. Då jag är van IPS så föll VA-panelen mig inte alls i smaken. Sen led skärmen av hemsk ghosting som jag t.o.m. märkte när jag såg serier och inte bara i spel. Lägg dessutom till en halvtrasig menyknapp...

I dagsläget sitter jag på en 34" AOC som jag trivs helt ok med. Men om du ska välja någon av de där två så skulle jag chansa på en Dell och hoppas på lite tur i BLB-lotteriet

Permalänk

Efter att ha kollat med Logixx som har en samsung i kombination med att philips 40" både gått upp i pris och verkar vara svårlevererade så beställde jag en S34E790C.
Nu skall jag bara hitta nytt hem till mina Crossover skärmar

Visa signatur

INTEL CORE I7 4770K|ASUS MAXIMUS VI EXTREME |CORSAIR AX 1200i |16GB G.skill Trident X|GIGABYTE GEFORCE GTX 780 OC REV 2.0 SLI |3*CROSSOVER 27Q LED|CORSAIR OBSIDIAN 900D

Permalänk
Skrivet av rugbyfreak:

Efter att ha kollat med Logixx som har en samsung i kombination med att philips 40" både gått upp i pris och verkar vara svårlevererade så beställde jag en S34E790C.
Nu skall jag bara hitta nytt hem till mina Crossover skärmar

Du får gärna höra av dig när du fått skärmen och hunnit testa den lite. Är själv sugen på att köpa den genom att leveransdatumen hela tiden skjuts fram på dom andra.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk

S34E790C

Jag har en S34e790C och bilden var riktigt dålig direkt ur kartong. Hittade en lång tråd på overclockers.co.uk och fick lite tips därifrån. Nu när jag ställt in skärmen så är bilden riktigt riktigt bra (jag har även en PB278Q PLS 1440p).

En sak som är väldigt klurigt för oss gamers att tänka på är att inte sätta skärmen i gaming mode eller ändra responsen till "fastest". Det är då ghostingen uppkommer. Man måste köra på "standard".

Extremt märkligt men jag kör BF4, WoW och lite annat, noll ghosting och underbar bild.

Är det något mer ni undrar så skriv bara.

Jag kör denna skärmen på två st R9 290 i crossfire.

Visa signatur

ez

Permalänk
Skrivet av Stellskinizer:

Jag har en S34e790C och bilden var riktigt dålig direkt ur kartong. Hittade en lång tråd på overclockers.co.uk och fick lite tips därifrån. Nu när jag ställt in skärmen så är bilden riktigt riktigt bra (jag har även en PB278Q PLS 1440p).

En sak som är väldigt klurigt för oss gamers att tänka på är att inte sätta skärmen i gaming mode eller ändra responsen till "fastest". Det är då ghostingen uppkommer. Man måste köra på "standard".

Extremt märkligt men jag kör BF4, WoW och lite annat, noll ghosting och underbar bild.

Är det något mer ni undrar så skriv bara.

Jag kör denna skärmen på två st R9 290 i crossfire.

Den hänger med bra i spel och så tycker du? Har du testat 144hz skärm och kan jämföra?

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå