Microsoft lockar Dropbox-användare med 100 GB gratis molnlagring i Onedrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skirner:

Deras "obegränsade" mängd är 10 TB. Det var det jag fick med office prenumerationen iallafall. Just FYI

Du kan maila om du behöver mer än 10TB. Misstänker att hela raden "9,93 TB tillgängligt" kommer att försvinna helt om ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Jag kan ge mig den på att när man verkligen behöver de där filerna så ligger Internet nere (eller så är man någonstans där man inte har Internet). Så då behöver man lägga dem på en extern hårddisk ändå (vilket man nog bör göra i vilket fal som helst) och att då ha dem i molnet blir ju ganska överflödigt - när man ändå har dem på disken, liksom. Dessutom är det lite (!?) svårare för Microsoft att snoka igenom min externa hårddisk.

.

Känsliga filer eller kataloger som du känner att du behöver tillgång till på ett säkrare sätt än "endast online" kan du aktivt välja "tillgängliga offline" så har du det bästa av två världar. Om du är rädd för att tex MS använder dina personliga semesterbilder som ett internt Big Brother 2015 så kan du köra gratisversionen av www.boxcryptor.com som krypterar dina filer automatiskt innan uppladdning till OneDrive och dekrypterar dem lokalt när du behöver använda någon fil. Du kopplar helt enkelt Boxcryptor till ditt OneDrive-konto och använder deras programvara för att skapa en enhet på din dator som ansluter till OneDrive och visar dina filer precis som i en vanlig filhanterare. Skillnaden är att Boxcryptor ligger som ett lager mellan din dator och OneDrive som du inte märker av förutom att fil- och katalognamnen visas i grönt när filen eller katalogen är krypterad. Enda "nackdelen" då är att du inte kan jobba med dina filer i Microsofts webbgränssnitt (som faktiskt är riktigt bra) eftersom att tjänsten inte kan se innehållet i de krypterade filerna och då funkar till exempel inte deras bildhanteringsverktyg, av förklarliga skäl. Via högerklick i Windows på filen så kan du manuellt välja enstaka filer eller kataloger som ska dekrypteras/krypteras osv.

Jag har ju skrivit om det här i en annan tråd som rör exakt samma sak. Jag PERSONLIGEN kör mappar som jag aktivt arbetar mot dagligen som "tillgängliga offline". Backuper som jag bara behöver nå i nödfall behöver inte ligga på min arbetsdator lokalt. Skulle jag behöva backupen så kan jag ju åka till en polare om nu internet råkar vara nere just precis då när jag akut måste åt en backup. För övrigt så synkar jag allt innehåll från OneDrive på fler än en dator hemma så det finns oftast alltid en lokal kopia någonstans hemma ändå.

Permalänk
Medlem

Förresten. Det var inte länge sen MS la till Dropbox-stöd i deras Office-online-tjänster.

Permalänk
Medlem

Det här är så oändligt dåligt. Både Microsoft själva och alla medier rapporterar fåordigt i rubrikerna om massa gratis utrymme när det i själva verket bara är en form av shareware/prova på period som man får i ett eller två år. Ger någon bort eller erbjuder något ska löftet gälla för all tid. Annars behöver man inte bemöda sig om att stipulera ett sådant löfte från första början.

Permalänk
Medlem

Tja, att man får mer utrymme en begränsad tid ser jag personligen inte som någon nackdel.
Du har fortfarande rätt mycket gratis utrymme utan tidsbegränsning. Självklart så gör man detta för att locka kunder till tjänsten. Det är lite så företag fungerar. De vill typ tjäna pengar och få fler kunder så att de tjänar ännu mer pengar. Du får alltså 2 år på dig att utvärdera en tjänst. Lite bättre än ångerrätt på 14 dagar.

Efter dessa två år så har nog mycket hänt och då lär datan vara väldigt billig att lagra online eller så har man fått några nya år mha nya erbjudanden.

Du kan få obegränsat lagringsutrymme hos OneDrive för 65 kronor i månaden idag (då ingår Office 365 som du inte behöver använda).
Du kan även få det billigare än så om du köper ett år på en gång. Går man ihop 5 pers och köper en prenumeration av Office 365 home och kontoinnehavaren delar ut sin prenumeration till 4 polare så får alla varsitt obegränsat konto för ca 12 kronor i månaden om ni betalar ett år på en gång. Alltså ca 140 kr var en gång om året och då kan alla 5 få Officepaketet online och två lokala installationer var på köpet (1 dator och 1 platta). Beroende på hur man vill se på det. Ett home-konto tillåter delning till 4 personer där man delar på det totala antalet tillgängliga Office-installationer vilket innebär totalt 5 plattor OCH 5 datorer. Alltid senaste versionen av Office. Office Online finns förstås oavsett antal installationer. Men som sagt. Allt det här kan man ju skita i om man enbart vill åt riktigt billig obegränsad molnlagring.

Huvudkontoinnehavaren får ju också 60 Skype-minuter i månaden. Kan ju ses som en bonus för att denne hanterar kontot.

Permalänk
Snusfri

När vissa i den här tråden träffas ser det ut så här.

Skämt åsido så är endel här lite väl paranoida, visst finns det en risk att MS eller NSA skulle kunna kika på era filer men sådant man inte vill att företag eller andra organisationer skall se lägger man inte upp på molnlagring, ganska enkelt.

Jag kommer att flytta över en hel del personliga bilder till min onedrive, vill de kolla på mig när jag klipper gräsmattan i sommarstugan så stör det inte mig det minsta.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av random1234:

Det här är så oändligt dåligt. Både Microsoft själva och alla medier rapporterar fåordigt i rubrikerna om massa gratis utrymme när det i själva verket bara är en form av shareware/prova på period som man får i ett eller två år. Ger någon bort eller erbjuder något ska löftet gälla för all tid. Annars behöver man inte bemöda sig om att stipulera ett sådant löfte från första början.

Oändligt dåligt, här skräder vi inte orden precis... Intressant syn på saken. Min syn på saken är att det är orimligt att ställa krav på något som ges bort gratis, särskilt när det är något som annars kostar 20-50 kronor i månaden. Passar det inte så kan du väl bara låta bli att ta del av erbjudandet?

Permalänk
Medlem

Kul! Då var det bara att vänta tills Microsofts appar till Mac och iOS kommer ikapp vad Dropbox tillhandahåller så kanske jag också börjar använda mina 200 nyförvärvade gigabyte! Synd att man inte kan betala för utrymme kring 100GB på Dropbox då större delen av terrabyten som man kan köpa kommer att stå tom för min del.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av quadpod:

Kul! Då var det bara att vänta tills Microsofts appar till Mac och iOS kommer ikapp vad Dropbox tillhandahåller så kanske jag också börjar använda mina 200 nyförvärvade gigabyte! Synd att man inte kan betala för utrymme kring 100GB på Dropbox då större delen av terrabyten som man kan köpa kommer att stå tom för min del.

Det har gått snabbt det senaste året. Androidappen innehåller fler funktioner jämför med deras version för Windows Phone. Ironiskt. Men MS är inte dumma i huvudet och fattar ju att det lönar sig att utveckla för mer populära plattformar. Microsofts Androidappar tycker jag är riktigt bra.

Vet inte hur det är med appen för iEnheter men de ska inte heller var så värst underutvecklade iaf.

Jag önskar en bra tjänst som ger mig OneDrive på mina Linux-maskiner. Det finns kanske. Har inte orkat leta än. MS OneDrive-API har utvecklats mycket på kort tid. Nyss kunde man inte ladda upp filer större än 100MB via tredjepartsprogram trots att MS ökat maxgränsen per fil till 10GB. Deras API hade inte stöd för det. Det finns nu.
Edit: http://xybu.me/projects/onedrive-d/

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

Det har gått snabbt det senaste året. Androidappen innehåller fler funktioner jämför med deras version för Windows Phone. Ironiskt. Men MS är inte dumma i huvudet och fattar ju att det lönar sig att utveckla för mer populära plattformar. Microsofts Androidappar tycker jag är riktigt bra.

Vet inte hur det är med appen för iEnheter men de ska inte heller var så värst underutvecklade iaf.

Jag önskar en bra tjänst som ger mig OneDrive på mina Linux-maskiner. Det finns kanske. Har inte orkat leta än. MS OneDrive-API har utvecklats mycket på kort tid. Nyss kunde man inte ladda upp filer större än 100MB via tredjepartsprogram trots att MS ökat maxgränsen per fil till 10GB. Deras API hade inte stöd för det. Det finns nu.
Edit: http://xybu.me/projects/onedrive-d/

iOS appen är helt okej, de viktigaste funktionerna finns där men den låter mig inte ta bort standardmapparna "Dokument" och "Bilder" då de bara nyskapas vid omstart. Det går inte heller att öppna filerna lika smidigt i andra appar i telefonen.

OSX appen uppdaterar långsamt och man kan inte se vilka filer som är uppdaterade. Dessutom kan jag inte lägga mappen i favoritfältet.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndraBullar:

Jag har tidigare betalat $2.50 i månaden till Google för 100GB utrymme i Drive och är det så att det inte finns några liknande gratiskampanjer när OneDrive-utrymmet försvinner har jag inget emot att betala en liten summa i månaden för den molntjänst som är bäst då. Det blir oavsett billigare än att bygga och driva en NAS.

Beror ju på om du bygger och driftar en egen, eller går ihop med familjen/vänner/bekanta och bygger (eller köper in en server) och sedan driftar denna, då vet ni vart informationen lagras, ni kan göra avvägningar på priset vid bygget, och ni får ner priset det kostar att drifta systemet (mot att varje person skulle drifta eget) så går man ihop så finns det pengar att spara.

En maskin kanske skulle dra max 150W/h (går att få ner till ca hälften om man bygger egen från grunden) vilket motsvarar ca 1300kWh/år * ett elpris, inkl överföringsavgiften på ca 1.2 kr/kWh (lite tilltaget i överkant). så blir det ca 1600 kr/år i elkostnad.
Sedan så får man ju räkna vidare på hur många personer man ska vara på bygget (dela på kostnaden för inköp / drift) och hur mycket utrymme som behövs totalt sätt.
Låt oss säga att det är 10 personer som delar på kostnaden, så blir det strax under 14kr/mån/person i driftkostnad, och på det så delas inköpskostnaden på alla som ska nyttja systemet.
Så det går att få rätt kostnadseffektivt om man går ihop gemensamt inom familjen med släkt och vänner :).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Beror ju på om du bygger och driftar en egen, eller går ihop med familjen/vänner/bekanta och bygger (eller köper in en server) och sedan driftar denna, då vet ni vart informationen lagras, ni kan göra avvägningar på priset vid bygget, och ni får ner priset det kostar att drifta systemet (mot att varje person skulle drifta eget) så går man ihop så finns det pengar att spara.

En maskin kanske skulle dra max 150W/h (går att få ner till ca hälften om man bygger egen från grunden) vilket motsvarar ca 1300kWh/år * ett elpris, inkl överföringsavgiften på ca 1.2 kr/kWh (lite tilltaget i överkant). så blir det ca 1600 kr/år i elkostnad.
Sedan så får man ju räkna vidare på hur många personer man ska vara på bygget (dela på kostnaden för inköp / drift) och hur mycket utrymme som behövs totalt sätt.
Låt oss säga att det är 10 personer som delar på kostnaden, så blir det strax under 14kr/mån/person i driftkostnad, och på det så delas inköpskostnaden på alla som ska nyttja systemet.
Så det går att få rätt kostnadseffektivt om man går ihop gemensamt inom familjen med släkt och vänner :).

Ärligt talat känner jag mig mycket mindre trygg med att mina vänner skulle ha tillgång till mina filer än att Microsoft har det Och även om det går säkra på något enkelt vis och en NAS har vissa fördelar blir det aldrig lika smidigt som en molntjänst som är busenkel att komma åt 24/7 från alla enheter, inklusive mobil och surfplatta. Det skulle samtidigt vara väldigt svårt att samordna en NAS med nio vänner - bara att hålla koll på att alla jävlar betalar för sig hade gett mig magsår.

Permalänk
Medlem

Bara jag som får detta felmeddelande när jag försöker spara dokumentet till Dropbox?

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndraBullar:

Ärligt talat känner jag mig mycket mindre trygg med att mina vänner skulle ha tillgång till mina filer än att Microsoft har det Och även om det går säkra på något enkelt vis och en NAS har vissa fördelar blir det aldrig lika smidigt som en molntjänst som är busenkel att komma åt 24/7 från alla enheter, inklusive mobil och surfplatta. Det skulle samtidigt vara väldigt svårt att samordna en NAS med nio vänner - bara att hålla koll på att alla jävlar betalar för sig hade gett mig magsår.

De har inte åtkomst till dina filer, utan endast deras egna filer.
Och åtkomst 24/7 kan du få med en egenbyggd lösning med, även från dator med klient, eller webbklient, eller mobilen.
För ändamålet så finns exempelvis Owncloud, som är en webbaserad klient/system, men även med desktop och mobil klienter för åtkomst / uppladdning.
Så det är väldigt enkelt, betalningen kan ju ske genom att alla för över pengar 1 gång/år till ditt konto för driften så är det löst snabbt och enkelt

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snoffa:

Bara jag som får detta felmeddelande när jag försöker spara dokumentet till Dropbox?

http://s7.postimg.org/5lmmqekaz/One_Drive_somethingwrong.jpg

8an:
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/onedrive-trouble...

7an:
http://windows.microsoft.com/sv-se/onedrive/troubleshoot-sync...

eller är det i webbklienten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snoffa:

Bara jag som får detta felmeddelande när jag försöker spara dokumentet till Dropbox?

http://s7.postimg.org/5lmmqekaz/One_Drive_somethingwrong.jpg

Samma här..

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem

Förklara för mig hur detta ska kunna hjälpa mig att spara ett dokument till Dropbox?

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snoffa:

Förklara för mig hur detta ska kunna hjälpa mig att spara ett dokument till Dropbox?

Missade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

Missade det.

Förlåter dig <3

Dold text
Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

De har inte åtkomst till dina filer, utan endast deras egna filer.
Och åtkomst 24/7 kan du få med en egenbyggd lösning med, även från dator med klient, eller webbklient, eller mobilen.
För ändamålet så finns exempelvis Owncloud, som är en webbaserad klient/system, men även med desktop och mobil klienter för åtkomst / uppladdning.
Så det är väldigt enkelt, betalningen kan ju ske genom att alla för över pengar 1 gång/år till ditt konto för driften så är det löst snabbt och enkelt

mm eller så är man 5 som delar på ett Office-konto och för över 140kr till huvudpersonen en gång om året och får varsitt obegränsat OneDrive-konto där de antagligen har bra backuprutiner, feta linor, kylning, redundans och annat som kan vara bra att ha. Ca 12 kr i månaden alltså. Office ingår. Det gör inte heller så mycket om huvudmannens hus brinner ner. Eller det är klart att det skulle vara trist men det påverkar ingens data. Det gör inte heller så mycket om alla kommer på att synka mycket filer samtidigt.

Skrivet av Snoffa:

Förlåter dig <3

Dold text

Åh. Vad mysigt det blev här nu <3

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

De har inte åtkomst till dina filer, utan endast deras egna filer.
Och åtkomst 24/7 kan du få med en egenbyggd lösning med, även från dator med klient, eller webbklient, eller mobilen.
För ändamålet så finns exempelvis Owncloud, som är en webbaserad klient/system, men även med desktop och mobil klienter för åtkomst / uppladdning.
Så det är väldigt enkelt, betalningen kan ju ske genom att alla för över pengar 1 gång/år till ditt konto för driften så är det löst snabbt och enkelt

Intressant! Jag får börja fundera i dessa banor om två år när mitt gratisutrymme tar slut

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till Mega istället, känns säkrare.

Permalänk
Avstängd

Det bästa är att de flesta med foliehattar som vägrar lagra sina data hos en molnleverantör redan har sitt bankkonto i molnet och mängder av pritvat information hos Facebook, instagram, Twitter m.m. Dessa foliehattar alltså, världens roligaste (tragiska) människor

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det bästa är att de flesta med foliehattar som vägrar lagra sina data hos en molnleverantör redan har sitt bankkonto i molnet och mängder av pritvat information hos Facebook, instagram, Twitter m.m. Dessa foliehattar alltså, världens roligaste (tragiska) människor

Nja, har varken FB, Twitter, eller någon social media överhuvudtaget. Krypterar all min trafik med en vpn Tunnel, använder firefox med alla privacy tillägg som finns, använder inga google apps på mobilen(eller datorn för den delen) och lite annat. Handlar med Bitcoins där det går.

Permalänk
Medlem

Alltså jag brukar inte vara så snabb på att yla om foliehattar men.....
Folk får väl värna om sin integritet på sina egna sätt.

En del accepterar en viss inskränkning i integriteten för att kunna ta del av gratistjänster där man själv är produkten. Jag har inga som helst problem med det. Det betyder inte att jag tar nakenselfies och laddar upp dem på OneDrive med publik delning av mappen och inte fattar något alls om att det är jag som är produkten. Det verkar vara så svart eller vitt. Antingen så visar man inget eller så visar man allt inkl. könsorganet för allt och alla. Jag håller inte med. Man kan välja precis vilken information man väljer att dela med sig av. Även om man har ett Facebook-konto tex. Information som jag inte lämnar till Facebook eller till någon annan.... har de ju liksom inte. Det är inte omöjligt att värna om sin integritet trots att man använder gratistjänster hos företag som bland annat handlar med en del personlig information.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Nja, har varken FB, Twitter, eller någon social media överhuvudtaget. Krypterar all min trafik med en vpn Tunnel, använder firefox med alla privacy tillägg som finns, använder inga google apps på mobilen(eller datorn för den delen) och lite annat. Handlar med Bitcoins där det går.

Bor du i ett strålbeskyddat tält som detta?

Jag antar att du inte pratar i mobiltelefon heller? För att det går ju inte att lita på att teleoperatörna inte lyssnar på dina privata samtal.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndraBullar:

Oändligt dåligt, här skräder vi inte orden precis... Intressant syn på saken. Min syn på saken är att det är orimligt att ställa krav på något som ges bort gratis, särskilt när det är något som annars kostar 20-50 kronor i månaden. Passar det inte så kan du väl bara låta bli att ta del av erbjudandet?

Precis. Men då ska man inte heller marknadsföra konceptet så det går i stil med att man mot en viss motprestation "får x GB utrymme". Det här är mer att jämföras med en Demo eller provapå-period, då ska det inte marknadsföras primärt som att "Microsoft ger bort x GB till de som...". Dessutom kommer de aldrig få tillbaka mig personligen då de utan förvarning deletade mitt 20 mb hotmailkonto som jag inte hunnit vara inloggad på under 3 månader för några år sedan. Alla mail togs bort och kontot försvann, det är sånt man aldrig förlåter ett företag för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Bor du i ett strålbeskyddat tält som detta?

http://e-safewear.dk/images/thumbnails/615x360/FFFFFF/images/...

Jag antar att du inte pratar i mobiltelefon heller? För att det går ju inte att lita på att teleoperatörna inte lyssnar på dina privata samtal.

Förstår inte problemet med att värna om sitt integritet? Inget av detta hindrar mig från att leva som en vanlig människa och jag tvingar inte dig att göra likadant.

Förstår inte varför folk inte bryr sig mer efter allt som Snowden avslöjat. Vet om inte om ni känenr till att NSA hackat och tagit sig in i några miljoner simkort heller?
http://www.theverge.com/2015/2/19/8071453/nsa-gchq-snowden-si...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det bästa är att de flesta med foliehattar som vägrar lagra sina data hos en molnleverantör redan har sitt bankkonto i molnet och mängder av pritvat information hos Facebook, instagram, Twitter m.m. Dessa foliehattar alltså, världens roligaste (tragiska) människor

Min favorit är när de vägrar använda onedrive/dropbox/google drive för att de inte litar på dem. Men sedan kör Mega. Det finns få personer jag litar på så lite som kim dotcom. Jag lagrar hellre min data direkt inne hos NSA än att ha den hos Kim.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Förstår inte problemet med att värna om sitt integritet? Inget av detta hindrar mig från att leva som en vanlig människa och jag tvingar inte dig att göra likadant.[/url]

Kan man inte värna om sin integritet även om man har ett Facebook-konto? Du väljer väl själv vilken information du är villig att ge dem?

Jag väljer ju själv att ha mitt riktiga namn som nick på det här forumet som ett exempel. Jag tror knappast att det är speciellt svårt att identifiera mig. Jag är rätt öppen här och har skrivit några tusen inlägg som innehåller en hel del personliga åsikter och information. Det är något jag har valt att göra för att jag gillar att diskutera och känner att jag är anonym nog för mina åsikter som jag yppar.

"Varför är du anonym?" är en fråga som ofta kommer på kommentarer som är kraftigt avvikande mot vad som anses vara ok att tycka om det inte finns ett användarkonto direkt länkat till kommentaren.
"Varför är du anonym? Vågar du inte stå för dina åsikter?" säger "Banan3000" som bor i "Sverige". Vilken skillnad i anonymitet men av någon anledning så tas information som kommer från en registrerad användare som mer korrekt har jag märkt. Någon som är anonym trollar ju bara. Typ. Eller nåt.