Permalänk
Medlem

Problemet är inte att spelet är fort kort. Problemet är att det inte är speciellt bra. FZ tyckte spelet var för långt för att det var oinspirerat och tråkigt.

Permalänk
Medlem

Metacritic är f.ö. inte något som är värt att gå efter; median av betygspoäng från en salig blandning av skalor säger inte speciellt mycket. Bättre är att göra som Eurogamer, Kotaku och liknande - reducera det till ett enkelt "rekommenderar vi spelet eller ej?".

Som exempel:

Längd på spel är inte allt, men skall man rättfärdiga fem timmars underhållning för mer än 100 kronor i timmen så får det vara jäkligt bra, i min bok. The Order verkar falla tungt på den punkten.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

Är så synd vill verkligen att detta ska vara bra, och fast jag utifrån walktroughs sett att jag inte kommer att gilla det kan jag ändå inte låta bli att känna att jag vill köpa det...

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

Metacritic är f.ö. inte något som är värt att gå efter; median av betygspoäng från en salig blandning av skalor säger inte speciellt mycket. Bättre är att göra som Eurogamer, Kotaku och liknande - reducera det till ett enkelt "rekommenderar vi spelet eller ej?".

Som exempel:
http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s---3lZ_4qD-...

Längd på spel är inte allt, men skall man rättfärdiga fem timmars underhållning för mer än 100 kronor i timmen så får det vara jäkligt bra, i min bok. The Order verkar falla tungt på den punkten.

The Orders minsta problem verkar ändå vara längden. Jag tror ingen skulle vilja att det var 15h istället för 7h, när dessa 7h redan får kritik för att vara repetetiva och inte särskiljt bra. Jag tar mycket hellre 7 bra timmar än 15 mediokra timmar i ett spel.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Marinlik: Gott, då är vi väl överens?

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeH94:

Är så synd vill verkligen att detta ska vara bra, och fast jag utifrån walktroughs sett att jag inte kommer att gilla det kan jag ändå inte låta bli att känna att jag vill köpa det...

Låter som att du hade planerat att spela ett nytt spel under helgen och har svårt att/vill inte släppa den planen. Försök att hitta nånting annat istället och köp det här när det gått ner i pris om du fortfarande vill ha det.

Permalänk
Medlem

Skulle nog hävda att spel är ett jäkligt billigt nöjje, få kommer ju inte ens upp i en hundralapp i timmen för ofta väldigt kvalitativ underhållning. Inte ens om man räknar in datorns pris så kommer man upp i några summor att tala om.

Men jobbar man inte och är van vid att kunna ladda ner vad som helst gratis kan jag se att det verkar dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynkrygg:

Skulle nog hävda att spel är ett jäkligt billigt nöjje, få kommer ju inte ens upp i en hundralapp i timmen för ofta väldigt kvalitativ underhållning. Inte ens om man räknar in datorns pris så kommer man upp i några summor att tala om.

Men jobbar man inte och är van vid att kunna ladda ner vad som helst gratis kan jag se att det verkar dyrt.

Nu är det här dock inte "kvalitativ underhållning". Pris/längd är generellt inte ett problem men ett mega-linjärt 6-7 timmar spel med hälften cutscenes och QTE's utfyllt av rätt generisk gameplay för 600kr är inte okej. Alla har olika smak men oavsett hur hypad du har varit för det här så kan du verkligen inte säga att det är ett högkvalitativt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blewris:

Nu är det här dock inte "kvalitativ underhållning". Pris/längd är generellt inte ett problem men ett mega-linjärt 6-7 timmar spel med hälften cutscenes och QTE's utfyllt av rätt generisk gameplay för 600kr är inte okej. Alla har olika smak men oavsett hur hypad du har varit för det här så kan du verkligen inte säga att det är ett högkvalitativt spel.

Jag är inte det minsta intresserad av spelet, jag ser bara inte problemet.
Det är ju precis sånt här man har recensioner till.

1 Läs på och titta på klipp
2 välj om du vill köpa
3 se svaret på punkt 2

ändå besviken ? ta med det i beräkningen nästa gång du köper spel.

precis som med allt annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynkrygg:

Jag är inte det minsta intresserad av spelet, jag ser bara inte problemet.
Det är ju precis sånt här man har recensioner till.

1 Läs på och titta på klipp
2 välj om du vill köpa
3 se svaret på punkt 2

ändå besviken ? ta med det i beräkningen nästa gång du köper spel.

precis som med allt annat

Okej, ursäkta. Trodde du menade för det här spelet. Varit mycket gnäll om längden men det visade sig vara ett av de minsta problemen det har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blewris:

Låter som att du hade planerat att spela ett nytt spel under helgen och har svårt att/vill inte släppa den planen. Försök att hitta nånting annat istället och köp det här när det gått ner i pris om du fortfarande vill ha det.

Faktiskt exakt så jag kände. Plockade upp Van Helsing collectionen på PC (lite samma estetik) och röjer nu runt och jagar varulvar för 60kr istället för 600!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=FV-u5tvQC34

Denna "parodi" (bara sanna ord imo) förklarar rätt bra vart allt whine kommer ifrån (jag håller med).

Roligt klipp oavsett

Permalänk

Har lirat det i 2 timmar (bara 3 timmar kvar kommer vissa säkert poängtera) och tycker faktiskt att det har fått lite väl mycket kritik och skit. Kan vara att det är brist på spel just nu, men jag tycker inte att det är ett dåligt spel. Unity var betydligt mer frustrerande och tråkigare. The Order är absolut det snyggaste som släppts till PS4 än så länge. Sen kan jag nog inte rekommendera att köpa det digitalt eftersom man inte kan sälja det sen. Tittar man på tradera så ligger begagnat redan på ca. 450:- och då är inte annonsen avslutad. Köp det, spela igenom det och sälj det är mitt tips om man är smått sugen på spelet.

Permalänk
Snusfri

Har kollat på lite let's play på youtube och det enda spelet har är rätt hyffsad grafik och bra röstskådisar.
Det är en film med delvis interaktiva qte-moment.

Tycker synd om dem som lurats att köpa detta pga all hype.
Spelet hade kunnat gjorts så mycket bättre med ett open-world upplägg med betydligt mer frihet, så synd att många moderna spel måste hålla spelaren i handen hela tiden.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Behöver ju inte vara open world. Linjära spel med alternativa vägar och liknande är riktigt bra. Bioshock och Arkham Asylum till exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Metacritic medelbetyg är 64 vilket verkligen inte är speciellt bra.

Inte för att försvara The Order, men SLUTA GLO PÅ METACRITIC, det är en tjänst som tar bort allt vettigt från olika recensioner och gör ett jävla snitt på en i stort sett orelevant poäng! Läs vafan personerna i recensionerna har skrivit istället. Ett betyg på 6/10 säger inte ett skit om vad som är bra och dåligt med ett spel.

Man kan tycka vad man vill om Kotaku men detta är värt att läsa. http://kotaku.com/metacritic-matters-how-review-scores-hurt-v...

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem