Problem med att installera SSD disk

Permalänk
Medlem

Problem med att installera SSD disk

Hej! Jag köpte, utöver min redan fungerande SSD disk där operativetsystemet ligger, ytterligare en SSD disk som jag tänkte använda för lagring av program osv eftersom min första inte räckte till med minne. När jag hade satt i sladdarna och startat datorn stod det "Your device is ready to use" eller liknande men när jag försökte hitta disken så fanns den inte. Därefter när jag öppnade applikationen "Samsung Magician" som är till för hårdiskar osv såg jag att den fanns men att den är "Unallocated"... Någon som vet vad som är fel?

Mvh

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4690K @ 3.5Ghz Motherboard: Asus Z97-A GPU: GeForce GTX 560 Memory: Crucial Ballistix Sport 16GB @ 1600Mhz SSD: Samsung 840 EVO Series SSD 250GB OS: Windows 7 x32

Permalänk
Medlem

[TUTORIAL] Köpt en ny hårddisk, men hittar den inte? http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1109814-tutorial-k...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Felet är att du inte läste den klistrade tråden "Läs innan du skapar ny tråd!".

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Du skall gå in i Diskhanteraren och Initiera disken samt skapa partition med tilldelad Enhetsbokstav.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixH:

Hej! Jag köpte, utöver min redan fungerande SSD disk där operativetsystemet ligger, ytterligare en SSD disk som jag tänkte använda för lagring av program osv eftersom min första inte räckte till med minne. När jag hade satt i sladdarna och startat datorn stod det "Your device is ready to use" eller liknande men när jag försökte hitta disken så fanns den inte. Därefter när jag öppnade applikationen "Samsung Magician" som är till för hårdiskar osv såg jag att den fanns men att den är "Unallocated"... Någon som vet vad som är fel?

Mvh

Gå in på diskhanteraren och aktivera den. Högerklicka på "den här datorn"-->hantera-->lagring-->diskhantering. Där högerklickar du på din oallokerade volym, och skapar en "ny enkel volym", välj enhetsbeteckning och formatera som NTFS. Typ..

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •