Permalänk

söker råd om processor.

Funderar på att köpa en processor av min kompis och undrar om jag bör göra det samt vilket pris jag ska betala då ingen av oss vet riktigt, det är en i7 2600k 3.40GHZ. skall sitta i MSI z77-s01

Permalänk
Hedersmedlem

1000kr kanske är ett rimligt pris.

Vad använder du din dator till? Vad har du idag? Vad har du för budget för uppgraderingar?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

1000kr kanske är ett rimligt pris.

Vad använder du din dator till? Vad har du idag? Vad har du för budget för uppgraderingar?

Idag sitter jag på skoldator och jag spelar, mestadels CS GO men även lite h1z1 och wow
Ska bygga ihop en av lite begagnat samt lite nytt, om jag köper processorn så har jag ett 280x (500 kr), Z77a-s01(360kr) och processorn då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jensrödin:

Idag sitter jag på skoldator och jag spelar, mestadels CS GO men även lite h1z1 och wow
Ska bygga ihop en av lite begagnat samt lite nytt, om jag köper processorn så har jag ett 280x (500 kr), Z77a-s01(360kr) och processorn då.

Låter som du gjort några kap (bra priser!)

Permalänk
Skrivet av makn:

Låter som du gjort några kap (bra priser!)

ja absolut, men vill veta vad jag bör ge för processorn..

Permalänk

Behöver hjälp med en processor jag ska köpa!

funderar på en i7 2600k 3.4Ghz men kommer den funka bra med 280x och ett Z77a s01 och vad ska jag betala för den? behöver verkligen er hjälp då de är en äldre processor så vet ej priset samt prestanda

Permalänk
Medlem

mellan 800-1000kr för prollen

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Inaktiv

Det kommer fungera alldeles ypperligt. Även om processorn är ett par generationer äldre så hänger den med utan problem i dagens spel. Sandy bridge processorer är även ofta väldigt enkla att klocka en bra bit. Priset är jag inte 100 på men det kan säkert någon annan ge dig råd på.

Permalänk
Skrivet av itkoll:

mellan 800-1000kr för prollen

okej tack

Permalänk
Skrivet av anon172162:

Det kommer fungera alldeles ypperligt. Även om processorn är ett par generationer äldre så hänger den med utan problem i dagens spel. Sandy bridge processorer är även ofta väldigt enkla att klocka en bra bit. Priset är jag inte 100 på men det kan säkert någon annan ge dig råd på.

tack som fan för din kunskap!

Permalänk
Medlem

hur gammal är processorn? är den mycket andvänd?

Permalänk
Hedersmedlem

Trådar sammanfogade, bump raderad*

Jag har sammanfogat dina trådar då vi inte tillåter flera trådar om samma ämne (s.k. korspostning). Jag passade även på att radera ett bumpinlägg enligt §4.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.
§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Skrivet av jensrödin:

behöver verkligen hjälp

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av mmcool:

hur gammal är processorn? är den mycket andvänd?

inte mycket använd, dock gick hans moderkort sönder så ska testa den inan jag köper