Permalänk
Avstängd

En fråga om denna TV

Hallå där, har en fråga om denna TV skulle denna va bra att ha som en dator skärm? Hade nämligen tänkt använda den för spel som World of Warcraft och lite liknande spel, kanske GTA V i framtiden.

TV: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1517056

/S.

Permalänk
Medlem

Öhh det är en riktigt dålig T till att börja med, och TV i allmänhet är mycket sämre än monitorer. Så bra nej, klart det går en upplevelsen lär inte bli så trevlig.
Upplösningen är nämligen alldeles för låg för storleken.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

nej nej nej!!!

https://www.dustinhome.se/product/5010807741/brilliance-bdm40...

Här har du en TV som funkar bra som gamingskärm

Permalänk
Medlem

Låg upplösning är väl det ända jag reagerade på. Den angivna responstiden var inte så farlig. Men den kan ha hög input-lag dock.

Vad får du betala för den?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll vad den kostar, den borde ligga i elektronikåtervinningen inte finnas i ett hem.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santisen:

Hallå där, har en fråga om denna TV skulle denna va bra att ha som en dator skärm? Hade nämligen tänkt använda den för spel som World of Warcraft och lite liknande spel, kanske GTA V i framtiden.

TV: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1517056

/S.

Som vanligt så snackar folk väldigt mycket ur sitt eget perspektiv och tycker att du ska slänga ut massa pengar på nyköp. De lär ha både pengar och en schysst skärm och förutsätter att du har det också.
Men om du redan äger den eller kan få den gratis så kan den extraknäcka som skärm utan större problem tills det att du känner att du kan kosta på dig något bättre. Den är lågupplöst vilket du lär upptäcka. Och det är möjligt att den har input-lag som gör att snabba spel som FPS inte fungerar så bra. WoW lär inte vara några problem dock GTA V borde också gå bra.
Använder du VGA-kontakten så lär du minimera input-lag. Kan vara så att du råkar köra med bildprocessering som ger viss latens om du kör över HDMI.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Subzero299:

Låg upplösning är väl det ända jag reagerade på. Den angivna responstiden var inte så farlig. Men den kan ha hög input-lag dock.

Vad får du betala för den?

200kr

Permalänk
Avstängd

Tackar för svar! Får nog behålla min BenQ 24" ville ha en större skärm bara det var därför + att jag skulle få den för en billig peng (200kr).

Permalänk

För att kompensera för den lägre upplösningen skulle du nog ha velat sitta längre ifrån, så då försvinner ju lite av skillnaden i storlek.

Även om det hade varit billigt så kommer det nog inte dröja så länge innan du skulle vilja byta upp dig, och då måste du ju om inte annat försöka bli av med den själv. Enklare att passa kanske om du frågar mig.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santisen:

Tackar för svar! Får nog behålla min BenQ 24" ville ha en större skärm bara det var därför + att jag skulle få den för en billig peng (200kr).

Ja din BenQ lär vara bättre på mer eller mindre alla sätt.