Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Jag har själv Sigelei 100W plus, den är underbar, har aldrig beställt batterier på Fasttech. Skaffa dig en bra ohm mätare, bra batteriladdare (typ Nitecore I2) När du ska köra RDAs behöver du Kanthal (26 gauge o 28 gauge är en bra början), Ekologisk bomull och kör du nu typ 18mg 70PG juice så är den inget att ha i din RDA, då får du köra 80% VG 3-6mg kanske om du inte vill hosta sönder halsen, haha. (PG = Throat hit, VG = Ånga) Kolla upp guider på hur man bygger en coil, mycket viktigt, då det bestämmer rätt stor del av smaken och vapen overall. (Såg att du la till Kuro coilers som gör det busenkelt, men titta endå till en guide ) Vill du satsa på smak säger jag go for Magma RDA, men vill du blåsa moln så är Mutation X riktigt bra, även Dark Horse RDA. Det är ingen fara i Sigelei 100w plus o stacka batterierna (Jag har inte haft problem på 0,15 ohm på 100W). (Det kan vara annorlunda med andra box mods dock!) Back 2 batteries, tar dubbelt så lång tid eller längre o få dina saker om du beställer batterier också.

Tack för infon om att stacka batterierna och beställa från FT, sket i batterierna, dom kan jag köpa någon annan stans. Ska nog även köpa en Plume Veil klon, verkar som att den är väldigt uppskattad.

Har kollat på massa coilbuild guider, det verkar jätteroligt att testa på nya sorter, men jag testar lite med fuskpinnarna först!

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Suck, min bästa juice tog slut. Hittade en butik i min hemstad så jag kan få lite ny skit tills imorrn. Visade sig att ägarn var SDare så fortsätter letandet haha

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Suck, min bästa juice tog slut. Hittade en butik i min hemstad så jag kan få lite ny skit tills imorrn. Visade sig att ägarn var SDare så fortsätter letandet haha

Är du rasist mot SDare?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

Tack för infon om att stacka batterierna och beställa från FT, sket i batterierna, dom kan jag köpa någon annan stans. Ska nog även köpa en Plume Veil klon, verkar som att den är väldigt uppskattad.

Har kollat på massa coilbuild guider, det verkar jätteroligt att testa på nya sorter, men jag testar lite med fuskpinnarna först!

Jag började använda fuskmetoden för ett par veckor sen, jag är så sjukt nöjd med dem!
Plume veil är nice, även Dark horse, Magma. (om jag inte redan har nämt de)
Jag köpte 2st Sony VTC4 på LightYourFire.se som jag använder i min Sigelei 100w.

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från 1life.dk? Bra? Dåligt?

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Någon som beställt från 1life.dk? Bra? Dåligt?

Aldrig hört talas om hemsidan, men ser ganska lovande ut. Ska du beställa där rekommenderar jag att köpa något billigt o se om du får den (om inte frakten är svindyr)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Aldrig hört talas om hemsidan, men ser ganska lovande ut. Ska du beställa där rekommenderar jag att köpa något billigt o se om du får den (om inte frakten är svindyr)

Jag tänkte det med men sen kan de ju vara skit bra på att skicka små billiga saker men sämre på stora dyra. Jävla gamble på internet.

Hittade ägarna på facebook haha. Unga killar men det ser onekligen legitimt ut.

La en order på ett VTC4 så nu får vi se. Antar att folk vill veta hur det gick?

Många redigeringar men här har ni danska trustpilots 1life.dk sida https://www.trustpilot.co.uk/review/1life.dk

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Jag tänkte det med men sen kan de ju vara skit bra på att skicka små billiga saker men sämre på stora dyra. Jävla gamble på internet.

Hittade ägarna på facebook haha. Unga killar men det ser onekligen legitimt ut.

La en order på ett VTC4 så nu får vi se. Antar att folk vill veta hur det gick?

Många redigeringar men här har ni danska trustpilots 1life.dk sida https://www.trustpilot.co.uk/review/1life.dk

Får hoppas att det går bra, lycka till!
Btw, vad var frakten till Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Får hoppas att det går bra, lycka till!
Btw, vad var frakten till Sverige?

Citat:

OrdreID: 14303
Oprettet dato: 20-02-2015 12:33:53
Status dato: 20-02-2015 14:35:30
Ordre status: Faktureret
Betalingsreference: 12916
Leveringsreference:
Kommentar:

Faktureringsadresse:

Leveringsadresse:

Kære Kunde.

Din ordre er nu pakket og afsendt.
Vi forventer at du modtager den i løbet af 1-2 dage.

Når du modtager pakken bedes du tjekke er alt er som det skal være.
Skulle der være problemer med din ordre, bedes du kontakte os pr. telefon 30200760 eller email, mail@1life.dk

Vi håber at du bliver tilfreds med det tilsendte.

Husk at du kan følge os på facebook på facebook.dk/1lifedk, hvor du kan deltage i månedtlige konkurrencer.

Faktura er medsendt som pdf fil i denne mail.

Med venlig hilsen

Ser bra ut än så länge. Frakten var på 15 spänn.

Tänk på att det är danska priser förresten. Så 15 spänn blir 21 SEK och en mod på 500DKK blir ungerfär 670SEK.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Ser bra ut än så länge. Frakten var på 15 spänn.

Tänk på att det är danska priser förresten. Så 15 spänn blir 21 SEK och en mod på 500DKK blir ungerfär 670SEK.

La även jag en beställning, hamnade runt 550DKK så får väl hoppas den kommer

"Skickades" vid 14.30 idag

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

La även jag en beställning, hamnade runt 550DKK så får väl hoppas den kommer

"Skickades" vid 14.30 idag

Wow, modigt men jag tror att det är legit.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Wow, modigt men jag tror att det är legit.

Var ju billigt Får jag inga grejer så får jag leva med det och skylla mig själv att jag inte gjorde en billigare beställning från början

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Var ju billigt Får jag inga grejer så får jag leva med det och skylla mig själv att jag inte gjorde en billigare beställning från början

Ja du får gärna skriva om du fick nått eller inte.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

VAPEMAIL!

Batteriet är från 1life.dk.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Skrivet av jkrx:

VAPEMAIL!

http://i.imgur.com/H0k6tg8.jpg

Batteriet är från 1life.dk.

Så, du fick grejerna rätt snabbt endå

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Så, du fick grejerna rätt snabbt endå

Yes, leverans dagen efter är helt ok för mig haha

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Vapemail från den 1life.dk!

2st VTC4
Kangertech Subtank Mini
Joe's Juice Aqua berry blast.(Minns ej att jag beställde den)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Proffsmoddare

Ikväll händer det saker i vaplyan!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vapemail från den 1life.dk!

2st VTC4
Kangertech Subtank Mini
Joe's Juice Aqua berry blast.(Minns ej att jag beställde den)

http://i.imgur.com/0F94O9r.jpg

Vi beställde de sista Vtc4orna.. Slut nu på 1life..

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Vi beställde de sista Vtc4orna.. Slut nu på 1life..

Vill egentligen åt VTC5 men det verkar ju så gott som omöjligt

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Proffsmoddare

Resultatet av kvällens experiment!! Senap+salt+Ammoniak=Awesome overload!!!

Nemesis koppar och Nemesis Mässing i ny kostym

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15245730']Resultatet av kvällens experiment!! Senap+salt+Ammoniak=Awesome overload!!!

Nemesis koppar och Nemesis Mässing i ny kostym

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/jkcBmG.jpg

Riktigt snyggt blev det!
Och, jag var tvungen att testa några Vapingking smaker, så här är min Vapemail!

Lite kul, i helgen är det ganska dött i tråden, och på måndagar kommer alla vapemail bilder!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MuffinManxD:

Riktigt snyggt blev det!
Och, jag var tvungen att testa några Vapingking smaker, så här är min Vapemail!
http://i.imgur.com/14FXhVC.jpg

Lite kul, i helgen är det ganska dött i tråden, och på måndagar kommer alla vapemail bilder!

Jag fick då fan ingen vapemail idag

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15245878']Jag fick då fan ingen vapemail idag

Haha, otur
Jag har testat Jester juice o Kings ring än så länge, Jester juice var inte min favorit, behöver nog en del steep time. Kings ring var fantastiskt god! Vad ska man säga? Vapegasm?

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Riktigt snyggt blev det!
Och, jag var tvungen att testa några Vapingking smaker, så här är min Vapemail!
http://i.imgur.com/14FXhVC.jpg

Lite kul, i helgen är det ganska dött i tråden, och på måndagar kommer alla vapemail bilder!

Bean flicker är fan god Jesters behöver steepas ett tag, Kings är underbar kan även rekommendera Monkey Jizz från vapingking

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Skrivet av safarisoya:

Bean flicker är fan god Jesters behöver steepas ett tag, Kings är underbar kan även rekommendera Monkey Jizz från vapingking

Blir en Monkey Jizz nästa beställning! Jag vapar just nu med Bean flicker, åh, vad god den var! Billig juice o billig frakt till Sverige med, blir definitivt mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Blir en Monkey Jizz nästa beställning! Jag vapar just nu med Bean flicker, åh, vad god den var! Billig juice o billig frakt till Sverige med, blir definitivt mer

Kings custard är min favorit än så länge men har inte testat bean.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Proffsmoddare

Gjorde om patinan på koppar nemesis då den inte riktigt blev som jag ville ha den ökade tiden från 1 timme till 4 timmar och nu jävlar

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Vill egentligen åt VTC5 men det verkar ju så gott som omöjligt

Finns en butik i uk som säljer vtc5or via ebay. Dom kostar en del dock. 2st för drygt 300 kr, jag köpte två till för någon dag sen och då hade dom drygt 15 st kvar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dåligt drag i Aspire Nautilus.

Jag är inte nöjd med min Aspire Nautilus tycker det är för mycket motstånd när man ska vajpa.
Det verkar vara själva coilsen som är för täta. Hålen i dessa är satans så små.
Kan man borra upp dom eller finns det att köpa öppnare värmare?

Har även Kangertesh Aerotank den har bra motstånd eller inget alls om man ska vara noga Men den get inte samma feling som min Asphire..