Permalänk

Uppdatera speldatorn

Tjenare!

Tänkte eventuellt uppgradera min dator lite inför GTA

Mina delar just nu:

Asus P8Z68 Deluxe
Intel Core i7 2600K 3,4GHz
Noctua NH-D14
Asus GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II
Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär
Corsair 8GB (2x4GB) CL8 1600Mhz VENGEANCE
Fractal Design Define R3

Min fråga är, kan jag införskaffa mig ett av de nya korten 970/980 till min nuvarande dator? Blir min cpu ngn flaskhals isf? Eller kan den hänga med ett tag till?

Mycket tacksam för svar!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

nej, din processor kommer inte flaska. men ett nytt grafikkort kommer hjälpa en bra bit.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Jag håller med

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Kommer hjälpa = Datorn kommer funka med GTA ?

Permalänk

För att klargöra, ni menar att om jag köper nytt grafikkort så kommer min dator att funka bra till GTA ?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobocobra:

För att klargöra, ni menar att om jag köper nytt grafikkort så kommer min dator att funka bra till GTA ?

Mvh

Utan några som helst problem. Det har inte gått framåt så överdrivet mycket på processorfronten de senaste åren vad gäller prestanda så din processor är fortfarande väldigt kompetent, lägg till att den klockar väldigt bra samt att du har en bra kylare så är det bara att öka frekvensen lite om du vill få ut än mer.

Permalänk
Skrivet av kronwalled:

Utan några som helst problem. Det har inte gått framåt så överdrivet mycket på processorfronten de senaste åren vad gäller prestanda så din processor är fortfarande väldigt kompetent, lägg till att den klockar väldigt bra samt att du har en bra kylare så är det bara att öka frekvensen lite om du vill få ut än mer.

Grymt, tack för snabbt svar! Återstår bara frågan 970 lr 980 samt vilket märke!

Permalänk

Jag hade 970 Strix men jag har en 1440p skärm så mitt grafikkort låg på 60 fps i vissa spel men i andra kämpade den för att ens nå 40. Så jag tröttnade och nu har jag 980 Strix och fps räcker och blir över aldrig hamnat under 60 fps. Det är sjuk skillnad trots att vissa anser den vara minimal. Om du ska köra med 1080p så kan du använda 970 utan problem men om du ska ha högre upplösning kan jag rekommendera 980, dessutom om vill du kunna köra sli i framtiden bör du nog satsa på 980 eller invänta AMDs nya 300-serie. Så det är upp till dig, märke skulle jag rekommendera EVGA eller Asus (väldigt tysta och lägst risk för coilwhine)

Visa signatur

Corsair Carbide 200R | Asus Strix GTX 980 | I7 4790K @4,6 Ghz | Corsair H80i | Asus Z97-A | 8GB Corsair Vengeance Pro 1866 CL9 | EVGA SuperNova G2 750W | Intel SSD 530 120 GB | Kingston SSDNow 64 GB | 1TB WD |AOC q2770Pqu (2560x1440p) | Corsair K70 | Corsair M65 RGB | Logitech Z623 THX

Permalänk
Skrivet av eqquattro:

Jag hade 970 Strix men jag har en 1440p skärm så mitt grafikkort låg på 60 fps i vissa spel men i andra kämpade den för att ens nå 40. Så jag tröttnade och nu har jag 980 Strix och fps räcker och blir över aldrig hamnat under 60 fps. Det är sjuk skillnad trots att vissa anser den vara minimal. Om du ska köra med 1080p så kan du använda 970 utan problem men om du ska ha högre upplösning kan jag rekommendera 980, dessutom om vill du kunna köra sli i framtiden bör du nog satsa på 980 eller invänta AMDs nya 300-serie. Så det är upp till dig, märke skulle jag rekommendera EVGA eller Asus (väldigt tysta och lägst risk för coilwhine)

Ah okej, jo tänkte köra 1080p.. Så får nog bli ett 970 lr om man ska vänta på AMDs nya.

Tack!

Permalänk

En sak till, om man nu vill att datorn ska hålla lite längre är det bättre att köpa ett 980 istället för ett 970 lr spelar det ingen roll om jag ändå bara ska köra 1080p ?

Sen så har jag glömt att fråga men passar ett 970/980 mitt moderkort??? :S

Permalänk
Medlem

970/980 passar utan tvekan. skulle tipsa mer RAM då flera säger att "den äter RAM". som nvidia fan-boy säger jag köp 970. men vill du använda dig av fler pixlar i framtiden så är det ett 980 du ska kolla på.

Visa signatur

GPU: asus gtx 670 4gb (överklockad) CPU: intel i3470 PSU Cooler Master GX 650W Moder Teresa MSI B75MA-P45

Permalänk
Skrivet av rabbitch:

970/980 passar utan tvekan. skulle tipsa mer RAM då flera säger att "den äter RAM". som nvidia fan-boy säger jag köp 970. men vill du använda dig av fler pixlar i framtiden så är det ett 980 du ska kolla på.

Grymt! Tackar för svar!