Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Har ni hört talas om det här RAM problemet?

Permalänk

Har ni hört talas om det här RAM problemet?

När jag spelar Call of Duty så har jag märkt att min dator visar att den använder massor med RAM, INGA program själva säger att de använder i närheten av så mycket. Alltså allt mellan 7-16 GB RAM och när den når 15 varnar den mig att minnet är slut, och när den når 16 så släcks skärmarna. Medans allt verkar gå i bakgrunden. Och jag tvingas hålla nere Power knappen för att stänga av datorn.

Support från Activision skickar mig till steam support och Steam support skickar mig tillbaks till Activision. Ska jag skratta eller gråta?

Har någon den blekast aningen om vad som gör att mitt RAM går upp så extremt?, Min CPU ligger på 23 procent använding btw när det sker.

Permalänk
Medlem

Har du SSD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BritishTeaparty:

När jag spelar Call of Duty så har jag märkt att min dator visar att den använder massor med RAM, INGA program själva säger att de använder i närheten av så mycket. Alltså allt mellan 7-16 GB RAM och när den når 15 varnar den mig att minnet är slut, och när den når 16 så släcks skärmarna. Medans allt verkar gå i bakgrunden. Och jag tvingas hålla nere Power knappen för att stänga av datorn.

Support från Activision skickar mig till steam support och Steam support skickar mig tillbaks till Activision. Ska jag skratta eller gråta?

Har någon den blekast aningen om vad som gör att mitt RAM går upp så extremt?, Min CPU ligger på 23 procent använding btw när det sker.

Vilket Call Of Duty rör det sig om?

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BritishTeaparty:

När jag spelar Call of Duty så har jag märkt att min dator visar att den använder massor med RAM, INGA program själva säger att de använder i närheten av så mycket. Alltså allt mellan 7-16 GB RAM och när den når 15 varnar den mig att minnet är slut, och när den når 16 så släcks skärmarna. Medans allt verkar gå i bakgrunden. Och jag tvingas hålla nere Power knappen för att stänga av datorn.

Support från Activision skickar mig till steam support och Steam support skickar mig tillbaks till Activision. Ska jag skratta eller gråta?

Har någon den blekast aningen om vad som gör att mitt RAM går upp så extremt?, Min CPU ligger på 23 procent använding btw när det sker.

Är det CoD som käkar minnet då?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Spec på datorn?

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

SVAR

1. Inget visar sig använda minnet, efter att räknat ihop all RAM använding visar den att bara 4GB använding, medans pretanda visar 11gb använding.
2. Call Of duty Advanced warfare.
3.Jag har SSD, COD är inte på SSDèn
4. 4,3GHz i5-2500K,R9 280 ASUS direct CU2, 16GBRAM,120GB boot drive,1TB Seagate 7200rpm, Moderkort; något från ASUS som är väldigt överclocks vänligt :P.

Permalänk
Medlem

Om du provar att köra med halva mängden ram vad händer då?
Om du har 4x4 GB stickor i, går det att starta spelet med bara en sticka i?

Prova att städa bort temporära filer och söka efter gamla uppdateringar etc. och annat olämpligt som kan ha trillat in från internet.

Kan vara att någon av filerna för hibernate eller swapspace är skadad. Går det att sätta datorn i hibernate / viloläge? Prova även att skapa om filerna för hibernate och swapspace.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av BritishTeaparty:

1. Inget visar sig använda minnet, efter att räknat ihop all RAM använding visar den att bara 4GB använding, medans pretanda visar 11gb använding.
2. Call Of duty Advanced warfare.
3.Jag har SSD, COD är inte på SSDèn
4. 4,3GHz i5-2500K,R9 280 ASUS direct CU2, 16GBRAM,120GB boot drive,1TB Seagate 7200rpm, Moderkort; något från ASUS som är väldigt överclocks vänligt :P.

Skrivet av Jalle64:

Vad har du för utrustning? Detta hjälper oss här då ingen kan se din dator.

Se punkt 4

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rogga67:

Se punkt 4

Mmm såg det sedan men vad har TS för nätverkskort/drivrutiner? Vad är det som fyller minnet om TS tittar vad som drar? Är det enbart spelet?

Kan du (TS) visa oss med bild hur det ser ut?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BritishTeaparty:

1. Inget visar sig använda minnet, efter att räknat ihop all RAM använding visar den att bara 4GB använding, medans pretanda visar 11gb använding.
2. Call Of duty Advanced warfare.
3.Jag har SSD, COD är inte på SSDèn
4. 4,3GHz i5-2500K,R9 280 ASUS direct CU2, 16GBRAM,120GB boot drive,1TB Seagate 7200rpm, Moderkort; något från ASUS som är väldigt överclocks vänligt :P.

Att säga moderkort något från Asus duger inte. Modell behövs. Killer NIC nätverkskort? Ökänt för minnesläcka i drivrutinen. På rak arm kan jag bara minnas att MSI använderanvänt det, men även Asus kan ha gjort misstaget att använda sig av denna nätverkskrets.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara