Battlefield: Hardline i lägre upplösning på Xbox One än Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

900p upscale till hela 1080p på low ! Vilken upplevelse ! Kan ju inte finnas en endaste en som heller vill spela det på 2160p @ ultra efter denna nyhet ?

2160P och Ultra har du redan överskridit vad en konsol kostar med ETT grafikkort.

En stor sak som ska göra att man spela spel på konsol är att spelat bara kommer dit och inte på PC. Stor anledning till varför jag inte köpt en PS4 eller XB1 utan skaffa ett Wii U istället.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av carll:

seriöst? Att "next gen" skiten inte ens klarar 1080... Mår fan illa..
Hoppas konsolerna dör nu totalt. Usch

Johoo då. Next gen kommer garanterat klara av 1080p. Men det är väl några år kvar tills de släpps ;).
Både current gen xbone och ps4 klarar 1080p. Likaså klarade faktiskt de äldre konsolerna 360 och ps3 av både hög upplösning och hög framerate. Det är speltillverkarna som väljer att skruva upp grafiken i spelen som gör att spelen inte rullar i högre upplösningar.
Så att säga att konsolerna inte klarar av det stämmer faktiskt inte.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Hellre en stadig 60FPS med bra flyt än en hög upplösning med en FPS som snurrar runt som en jojo. #The Order 1886

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Battlefield Hardline: 720 Edition

Permalänk
Medlem

Meh, orka. Såg senare svar tyvärr så luktar det för mycket fanboy och jag orkar inte. Speciellt inte när jag insåg att det tog mig nästan 40m att svara -.-

Permalänk
Medlem

Konsol är till för att spela Bilspel, Plattformspel och kanske 3rd person shooters. RTS, FPS osv ska spelas på PC. Så jag tycker inte att det ena behöver utesluta det andra. Upplösning är inte heller allt. Håller med om att det är lite pixligt på konsol, men det kan man leva med om spelen är roliga. (hellre 60fps i 720p än 30fps i 1080P om de nu måste välja). Men jag tycker framför allt att utbudet på Xbox och PS är ganska tråkigt. Är bara några få konsolunika spelen man vill spela där, resten kan man spela på PC.

Där tycker jag Nintendo har ett intressantare utbud av konsolunika spel. Har gamla Wii och spelar det fortafarande när jag bara vill softa i soffan. Lite Mario Galaxy eller NSMB. Resten kör jag på PCn eller streamar till HTPC:n genom steam och spelar med Xbox 360 kontroller.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BrottOchStraff:

Konsol är till för att spela Bilspel, Plattformspel och kanske 3rd person shooters. RTS, FPS osv ska spelas på PC. Så jag tycker inte att det ena behöver utesluta det andra. Upplösning är inte heller allt. Håller med om att det är lite pixligt på konsol, men det kan man leva med om spelen är roliga. (hellre 60fps i 720p än 30fps i 1080P om de nu måste välja). Men jag tycker framför allt att utbudet på Xbox och PS är ganska tråkigt. Är bara några få konsolunika spelen man vill spela där, resten kan man spela på PC.

Där tycker jag Nintendo har ett intressantare utbud av konsolunika spel. Har gamla Wii och spelar det fortafarande när jag bara vill softa i soffan. Lite Mario Galaxy eller NSMB. Resten kör jag på PCn eller streamar till HTPC:n genom steam och spelar med Xbox 360 kontroller.

Vad är det som hindrar dig från att flytta ut din dator till vardagsrummet? :annoyed:

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Vad är det som hindrar dig från att flytta ut din dator till vardagsrummet? :annoyed:

Jag är inte den enda som använder datorn hemma hos mig Så det kan va ganska trevligt att spela konsol så kan min kära sambo jobba på datorn om hon behöver

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Vad spelar det för roll om spelkonsolerna ligger långt efter pc? Det skapar bara större möjlighet för pc att bli större på spelmarknaden. Så egentligen bara positivt och speciellt med tanke på att Mantle sparkat igång utvecklingen av Direct X.

Men jag skrev ju att man får sluta fokusera så mycket på grafik på konsolerna? Det är ju det som är den stora punkten.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Många utvecklare har kört 30fps från början på de nya konsolerna. Men jag skulle våga satsa en stor summa pengar på att de skulle gjort det även om konsolerna hade styrkan av 2 stycken R9 290X eller liknande. De väljer helt enkelt att satsa på högre grafiska inställningar då det är lättare att sälja och marknadsföra bättre grafik än högre framerate. Sen fungerar 30fps rätt bra med handkontroll till skillnad från mus + tb där det är närmast ospelbart.

Jo, sen får man inte glömma den horribla input lagen de flesta TV apparater lider av också vilket blir ett "mindre" problem när spelen rullar i 30 fps.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Aha, nu vet jag varför Microsoft bestämde sig för att döpa konsollen till "Xbox One" istället för det dom flesta först trodde, nämligen "Xbox 720" (360 gånger 2) - Dom ville inte att folk skulle bli konstant påminda om vilken maxupplösning konsollen klarar av i moderna spel.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Kommer halo MMC och reach så är konsoler utom Nintendo döda för mig för Nintendo har unika och roliga spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Dom kallade det dock next gen för att sälja.
Och nu när det är "current" så pallar dom inte ens hälften av spelen.
Inte ens vid release klarade skiten spelen ordentligt.

Muppskit

Kanske för att det just var nästa generation av spelkonsoll?

Och det är speltillverkarna som sätter standarden, konsollen kan spotta ut 1080P@60FPS.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

"Next-gen" men klarar inte ens av full-hd som varit standard i 5 år nu. Det är fan pinsamt. Är det bara jag som blir illamående av att spela spel 720? (åksjuka)

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

"Next-gen" men klarar inte ens av full-hd som varit standard i 5 år nu. Det är fan pinsamt. Är det bara jag som blir illamående av att spela spel 720? (åksjuka)

Det låter otroligt märkligt. Det där beror på för få bilder per sekund snarare än upplösning. Det kan även ha med skärm-tekniken som används att göra (i vissa fall).

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daumier:

Nu är jag en PC Master Race fan boy osv. Men helt ärligt, hur kan konsolfolk godta ens 900p? Pröjsar flera tusen för en "next gen"-konsol som inte ens klarar av 1080p i moderna spel? Det är ju ett skämt.

Precis min tanke....
Vi lever liksom i 2015, inte 2005.
5K och 8K finns liksom på tapeten redan nu, och xbox one klarar knappt 720p..... och PS4 900p......
Tillverkarna av båda konsolerna borde skämmas... "next-gen" är snarare "a decade back" - när man jämnför med en PC.
Så går det när man väljer AMD i maskinerna...

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

"Next-gen" men klarar inte ens av full-hd som varit standard i 5 år nu. Det är fan pinsamt. Är det bara jag som blir illamående av att spela spel 720? (åksjuka)

Jag antar att de prioriterar detaljer, effekter, stabil FPS i spelet istället för upplösning, skulle säkert kunna skruva upp men då med sämre grafik.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte bli förvånad om spelet flyter bättre på Xbone än PS4. Finns flera spel där det har visat sig att flytet är sämre på PS4 just pga att spelet körs i högre upplösning än på xbone.

Speltillverkarna borde lägga in så man själv kan välja upplösning och bilduppdatering även på konsoll.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Asus Z490 TUF Gaming plus wifi | I7 10700k | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 970 evo 1tb | MSI RTX 3070 Gaming X Trio | Skärm: Acer Predator XB271HU, LG CX 48" OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barra85:

Ett spel består ju av mer än grafik som tur är. Det är ju helhetsintrycket som bestämmer om man har kul eller inte.

Helhetsintrycket = dålig aim, en halv sekunds fördröjning och åksjuka! xD

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Kajlie:

Vill jag spela seriöst sätter jag mig vid min dator och 1440p skärm (1080 är så 2010).
Vill jag bara spela Walking dead, rayman med frun eller liknande så sätter jag mig vid min Xone. Det fungerar ypperligt till vad jag köpt den till
Skönt att upplösningen inte spelar nån roll för mig på konsolen.

Det där tyckte jag lät väldigt klokt.
Spel som jag vill dregla över grafiskt spelar jag på PC, annars är det primärt Xbox One eller PS4 (sistnämnda främst för exklusiva titlar)

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Jag antar att de prioriterar detaljer, effekter, stabil FPS i spelet istället för upplösning, skulle säkert kunna skruva upp men då med sämre grafik.

Helt ärligt så blir det för ansträngande för mig att spela på 720 eftersom att allt blir så ihoptryckt. Det i kombo med hög fördröjning har alltid gett mig åksjuka när jag spelar fps på konsol (och då äger jag både ett xbox och ett xbox360)

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

"ESRAM Performance Improves By 15%" sen vet jag inte vad det betyder på riktigt så att säga.

I vilket fall så tror jag när jag ser det. Lika mycket eller mer salt som när nVidia visar sina grafer när nya drivrutiner kommer....

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Vill jag spela seriöst sätter jag mig vid min dator och 1440p skärm (1080 är så 2010).

beror ju alldeles på vad du spelar. Inte en chans i h-vete att jag går tillbaka till 60hz, det är som att titta på dia-bilder jämfört med 144hz.
Sen har jag liksom många andra inte en dator stark nog att driva 1440p i 144hz därför är 1080p det enda reella alternativet för att åstakomma acceptabla frames.

FPS > upplösning om du spelar just FPS, vilket jag huvudsakligen gör, hands down.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Konsoler är fortfarande ett billigt alternativ till pc, så jag tycker inte man ska klaga så mycket på upplösningar/grafik hit och dit. Plus att det finns exklusiva titlar som man ej finner till pc!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Precis min tanke....
Vi lever liksom i 2015, inte 2005.
5K och 8K finns liksom på tapeten redan nu, och xbox one klarar knappt 720p..... och PS4 900p......
Tillverkarna av båda konsolerna borde skämmas... "next-gen" är snarare "a decade back" - när man jämnför med en PC.
Så går det när man väljer AMD i maskinerna...

LOL som om det hade något som helst med AMD att göra, skärp dig.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Precis min tanke....
Vi lever liksom i 2015, inte 2005.
5K och 8K finns liksom på tapeten redan nu, och xbox one klarar knappt 720p..... och PS4 900p......
Tillverkarna av båda konsolerna borde skämmas... "next-gen" är snarare "a decade back" - när man jämnför med en PC.
Så går det när man väljer AMD i maskinerna...

Konsollerna är döda sen ps2/xbox/gamecube generationen, Nintendo kör sitt egna race men har nu tappat 3rd party stödet nästan helt och hållet och Sony blöder pengar och har inte råd och gå massiv förlust på grym hårdvara som med ps2/ps3 och microsoft är bara giriga och vill gå med vinst från första dagen :/

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Man undrar ju, vilket grafikkort på marknaden kör BF4 i 720p i 60 FPS?
Inte ens ett diskret grafikkort, 7850k APU kan ju det.........
http://youtu.be/Cv57qDXpEPU?t=10m10s

Fast man ser ju i videon att han har runt 70fps på medium med interna?

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

Det skulle hetat Xbox 720.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Någonting jag alltid har funderat över är varför dem inte säljer konsoler med olika prestanda? T.ex en med nuvarande prestanda för 4000, en med bättre för 6000, en ännu bättre för 8 och tillslut en för cirka 10-12?

Någon som är tillräckligt insatt för o besvara denna fråga?:)

Permalänk
Medlem

First person shoter spel på konsol kommer aldrig bli kul jämfört med pc oavsett upplösning å frames per sec

Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!