Backa ur avtal pga säkerhets- & kundserviceproblem (Bredbandsbolaget)?

Permalänk

Backa ur avtal pga säkerhets- & kundserviceproblem (Bredbandsbolaget)?

Hej!

Jag flyttade till Stockholm nyligen och valde BBB som tv och bredbandsleverantör till min lägenhet som ej hade stöd för fiber. Så jag fick helt enkelt köra på ADSL. 24/2 i teorin men fick ut 12/0.8

Nu så har hela bostadsrättsföreningen tillsammans med ComHem påbörjat arbete med installation av fiber i alla lägenheter och detta ska vara klart 18e mars. Sedan jag började använda BBB så har det varit ständiga problem med internet och jag beställde en av deras tjänster "Fast IP" och hoppades mitt onlinelirande skulle vara bättre, men nej det blev oförändrat så jag ringde upp deras kundservice, fick vänta 60+ min och avbeställde Fast IP. En månads uppsägningstid sa damen på telefon. 2 månader senare och Fast IP står fortfarande kvar på min faktura som gäller för den 3:e månaden. Jag ringer upp igen, får vänta 60+ min och frågar om varför Fast IP är kvar och hon hävdar att jag aldrig har avbokat något. Jag orkar inte argumentera så jag säger "okej visst men avboka nu då". En vecka(14jan) efter det så ringer jag upp igen för att avboka Cmore Sport kanalpaket(också uppsägningstid 1 månad) och än idag står Cmore Sport på min faktura som gäller april månad. När jag kontaktar deras facebook support säger dom

Citat:

Hej xx! Jag kan inte se något avslut på Cmore Sport paketet. Då vi ej kan hantera avslut via facebook, så måste jag be dig att kontakt vår kundservice på telefon 0770 - 777 000. / Linda

Det som jag inte ens har kommit till är att deras sketna router funkar inte som avsett. Man kan inte logga in och göra ändringar sedan flera månader tillbaka. För mig som spelar online och vill öppna portar är detta ett stort problem. Jag skulle vilja backa ur mitt avtal med dom och min fråga till alla er där ute....har jag någon rätt till det?

Jag har bett dom skicka mig alla samtalsloggar och noteringar dom har om mig. Om det visar sig tydligt att dom har tagit bort information om avbeställning medvetet vill jag ta detta ännu längre än så.

Jag inser att i värsta fall får jag betala en saftig slutfaktura men jag hoppas någon här har haft liknande problem och kan ge mig lite tips.

tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Du har rätt att häva avtalet om det inte fungerar som det ska, tala med din konsumentombudsman!
//Erik

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Skrivet av Maxizor:

Du har rätt att häva avtalet om det inte fungerar som det ska, tala med din konsumentombudsman!
//Erik

Jag är mest rädd för deras definition av "fungerar". Jag tror att så länge modemets gröna lampa lyser så uppfattas det som fungerar.
Jag har försökt läsa på lite om vilka rättigheter man har när det kommer till tjänster som tele,bredband,tv men väldigt lite står på deras egna avtal.
Gäller konsumentsverkets regler oavsett vad företaget hävdar?