Permalänk
Medlem

Problem med Ticnet och BBB

Gomorron, har ett udda problem..
En bekant kommer inte in på ticnet.se från sin dator eller telefon/surfplatta när han är uppkopplad på nätverk/wlan, via 3G/4G fungerar det som det skall...

Han har ett zyxel-modem och en TP-link router istället för gunket från BBB och allt har fungerat perfekt tills denna veckan då helt plötsligt Ticnet slutat fungera..

Han har Norton 360 men det kan ju inte vara orsaken då problemet även dyker upp på telefonerna..

Jag testade ticnet hemma så det verkar inte vara ett dns-problem och personen i fråga är inte haj nog för att ha varit inne i routern och ändrat några inställningar...

några idéer?

tacksam för snabb hjälp

Visa signatur

// Oscar aka raXXo

Permalänk

Provat att pinga ticnet.se?

Testa att använda googles DNS 8.8.8.8 och se om det löser problemet.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem

ping till ticnet fungerar, har ännu inte varit där och även Teamviewer strular av okänd anledning... skall testa andra dns'er när/om jag behöver åka dit..

Visa signatur

// Oscar aka raXXo

Permalänk

Lånar denna tråd.
Kommer inte in på Ticnet vare sig med Firefox eller Explorer. Ligger sidan nere?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Lånar denna tråd.
Kommer inte in på Ticnet vare sig med Firefox eller Explorer. Ligger sidan nere?

Nope, kommer in på sidan direkt från jobbet. Testade även att RDP:a mot min dator hemma som har BBB fiber och det fungerade utmärkt även hemifrån.

EDIT: raderade mitt första svar då jag såg att tråden var tre månader gammal

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2