Permalänk
Medlem

Installerade 5.0 på min s5 igår, och nu får jag inte längre en sms icon i statusfältet när jag får nya sms.
Någon annan som har samma problem? Och vet hur man får tillbaka det.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Installerade 5.0 på min s5 igår, och nu får jag inte längre en sms icon i statusfältet när jag får nya sms.
Någon annan som har samma problem? Och vet hur man får tillbaka det.

Ja jag funderar på hur jag enklast blir av med det, så mycket som inte funka på min S5a och enkla saker som hur man får telefonen
till ljudlöst har blivit mer komplicerat än att bygga ett kärnkraftverk.

Har dock tyvärr inga lösningar på dina problem inte på mina heller.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

Med tanke på min okunskap angående Android, hur Google kör sina updates-cykler, så frågar jag; kommer L-pop OTA, finns det någon möjlighet att hämta den på förhand, är det lugnt eller förenas det med risk som man får bära ansvaret själv för, sedan undrar jag var L-pop har som ska kunna vara så speciellt att folk jagar det, men vilka funktioner, primärt, är det som lockar så?

Mjukvaran kan rootas, och Rom, och den går väl egentligen att forma hur skräddarsydd man vill, så därför blir jag nyfiken, vad tillför L-pop som är så speciellt att ni längtar så de märks genom skärmen?

Ni två ovan, några tips på klockrena sms-appar? Har inte hittat någon fullträff där än.

Slutligen, ska man, med 4.4.4, Z3, försöka hämta hem L-pop (om det nu går) eller ska man roota den innan (om det nu går) och sedan köra in L-pop, om det nu går.

Vad är enligt er den rätta vägen,. eller den minst felaktiga vägen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Installerade 5.0 på min s5 igår, och nu får jag inte längre en sms icon i statusfältet när jag får nya sms.
Någon annan som har samma problem? Och vet hur man får tillbaka det.

Jag har fått samma problem nyligen på min Moto G som fortfarande kör KitKat. Vilken SMS-app kör du? Det var nämligen hangouts som strulade för mig efter uppdateringen och inte telefonen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Med tanke på min okunskap angående Android, hur Google kör sina updates-cykler, så frågar jag; kommer L-pop OTA, finns det någon möjlighet att hämta den på förhand, är det lugnt eller förenas det med risk som man får bära ansvaret själv för, sedan undrar jag var L-pop har som ska kunna vara så speciellt att folk jagar det, men vilka funktioner, primärt, är det som lockar så?

Mjukvaran kan rootas, och Rom, och den går väl egentligen att forma hur skräddarsydd man vill, så därför blir jag nyfiken, vad tillför L-pop som är så speciellt att ni längtar så de märks genom skärmen?

Ni två ovan, några tips på klockrena sms-appar? Har inte hittat någon fullträff där än.

Slutligen, ska man, med 4.4.4, Z3, försöka hämta hem L-pop (om det nu går) eller ska man roota den innan (om det nu går) och sedan köra in L-pop, om det nu går.

Vad är enligt er den rätta vägen,. eller den minst felaktiga vägen?

La in det i veckan på S3 och tycker det är aningen snabbare, men kan beror på förgående rom inte var 100% stabilt/bra. Körde 4,4 med art omnirom, jag kör nu CM 12 och det är ännu mer beta än 4,4:) Så nån optimering har dom gjort, annars är batteritiden ungefär samma, runt 15 timmars batteritid om jag använder telen aktiv är 100% slut på två timmar ca (om jag använder den hela tiden). Skärmen tar en hel del, inaktivt hel arbetsdag har jag 86% ca kvar (med dålig täckning). Lika bra som 4,4.

Men som sagt vad jag märkt än så klarar L bättre mobiler med mindre ram vad det verkar, mindre instabil. Men ska se när den har fått rulla ett par dygn till. Brukar få hyss för sig och bli skitseg när den varit igång en vecka.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hej, jag fick strul med min Nexus 5 Lollipop efter att jag haft den ansluten till datorn. Det jag gjorde var att jag tog bildena från telefonen och kopierade över dem till datorn, inget annat. Sen stängde jag av datorn och lät telefonen sitta i över natten och laddas.

Nu när jag försöker titta på foton i telefonen så kommer en textruta upp där det står "Google+ har tyvärr stoppats"

Någon som har något tips?

Telefonen har fungerat klockrent med alla uppdateringar annars. Jag har testat att avinstallera Google+ men ingen skillnad.

Ska jag göra en återställning av telefonen? Blir allt rederat då inklusive kontakter?

*EDIT* Fixat, deletade chache i Google+ så funkade det

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Uppdaterade min Galaxy S5 idag.

Och en sak jag inte fattar mig riktigt på (bara ägt telefonen 2 månader ca, och innan dess använt iPhone.)

När man får meddelande på facebook, så kommer det upp som en stor "banner/banderoll" på skärmen te x "LallasZIKK har skrivit meddelande" eller liknande.

Någon som vet hur jag får bort detta? Så det bara är en liten message ikon uppe till vänster om klockan osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LallasZIKK:

Uppdaterade min Galaxy S5 idag.

Och en sak jag inte fattar mig riktigt på (bara ägt telefonen 2 månader ca, och innan dess använt iPhone.)

När man får meddelande på facebook, så kommer det upp som en stor "banner/banderoll" på skärmen te x "LallasZIKK har skrivit meddelande" eller liknande.

Någon som vet hur jag får bort detta? Så det bara är en liten message ikon uppe till vänster om klockan osv?

Är det på låsskärmen eller popup ruta? sistnämnda bör gå att ställa in i inställningarna för Facebook.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Gäller båda..

Okej ska prova o kolla där, tack.

Permalänk
Medlem

Varför släpps inte Lollipop till hela världen på en gång? Istället för att välja land efter land? Hur kommer det sig att man väljer att vänta och dra ut på tiden och inte släppa det till allmänhetens förfogande redan? Vad väntar dem på? Galaxy S4 får det väl inte förens ett år förmodligen, med den turen man har. Något med att GT-19505 inte har samma processor/chip som andra versioner har. Sverige ligger efter med lanseringar som vanligt, haha.

Jaja, man får vänta, så är det. Jag är bara så sugen på ett lyft till luren, då jag gärna ser något nytt. Galaxy S4 är f.ö. snyggare än S5 imo.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk

Snapdragon 615 som är ett 64-bits chip kommer göra hur stor skillnad på Lollipop? Flyta bättre än T.ex Snapdragon 800 pga det? Nån som har lust att förklara/berätta? Hur bra är egentligen 615?
MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av FinnishRed:

Snapdragon 615 som är ett 64-bits chip kommer göra hur stor skillnad på Lollipop? Flyta bättre än T.ex Snapdragon 800 pga det? Nån som har lust att förklara/berätta? Hur bra är egentligen 615?
MVH

64 bitar gör inte så stor skillnad på PC i sig häller, utan dom största fördelarna att det går att använda över 4Gb ram.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som fått sjuk sämre prestanda i sin S5 efter Lollipop?? Att trycka upp programhanteraren tar bokstavligen 3 sekunder. Innan kom den fram på en gång.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xenopsy:

Någon mer än jag som fått sjuk sämre prestanda i sin S5 efter Lollipop?? Att trycka upp programhanteraren tar bokstavligen 3 sekunder. Innan kom den fram på en gång.

Jag har en Nexus 5 och Lollipop flyger fram. Men sett många haft prestandaproblem på S5. Det alla verkar rekommendera och det som löser problemet för de flesta är att göra en factory reset. Lite drygt, men inte värre än att allt går sirap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xenopsy:

Någon mer än jag som fått sjuk sämre prestanda i sin S5 efter Lollipop?? Att trycka upp programhanteraren tar bokstavligen 3 sekunder. Innan kom den fram på en gång.

systemåterställning som tidigare pratar om är enda lösningen. Har hjälpt alla som haft strul vad jag sett.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Varför släpps inte Lollipop till hela världen på en gång? Istället för att välja land efter land? Hur kommer det sig att man väljer att vänta och dra ut på tiden och inte släppa det till allmänhetens förfogande redan? Vad väntar dem på? Galaxy S4 får det väl inte förens ett år förmodligen, med den turen man har. Något med att GT-19505 inte har samma processor/chip som andra versioner har. Sverige ligger efter med lanseringar som vanligt, haha.

Jaja, man får vänta, så är det. Jag är bara så sugen på ett lyft till luren, då jag gärna ser något nytt. Galaxy S4 är f.ö. snyggare än S5 imo.

Se det som en beta test, om de rullar ut uppdateringen först i fillipinerna, där marknaden är relativt liten, och det är en massa buggar i uppdateringen så kan de fixa det värsta innan de uppdaterar i t ex sverige där de har en större marknad.

Permalänk
Medlem

Installerade 5.0.1 TW på min S4a imorse och funkar bra än så länge.
Det är ju dock inte ute än av Samsung men det är tysk official TW 5.0.1 leak så så nära man kan komma just nu.
Har provat Google edition 5.0.1 och gillar inte GE roms. Vill ha TW menyer, upplägg osv. Sen använder jag alltid nova launcher över det. Även kört CM 5.0.1 och avskyr CM sen tidigare så ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av MurdinE:

Jag har en Nexus 5 och Lollipop flyger fram. Men sett många haft prestandaproblem på S5. Det alla verkar rekommendera och det som löser problemet för de flesta är att göra en factory reset. Lite drygt, men inte värre än att allt går sirap.

Skrivet av Broken-arrow:

systemåterställning som tidigare pratar om är enda lösningen. Har hjälpt alla som haft strul vad jag sett.

Ja det kanske är lika bra.

Men vad tycker folk om designen då?

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xenopsy:

Ja det kanske är lika bra.

Men vad tycker folk om designen då?

Helt okej, för min del var det inte så stora förändringar, kör ju inte googles egna launcher (nova kör jag). Men gillar notificationsfältet med dom nya snabbknapparna (stänga av wifi t.ex). Googles original Android har inte dessa funktioner i kitkat och äldre versioner. Bara inte hittat inställningar för dessa ikoner än (har inte tittat så noga heller).

Annars är inte utseendet mycket att klaga på. Har tyvärr inte provar hur Samsungs tappning av L är.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har kollat sen jul nu ungefär lite då o då när detta skulle komma till min Moto G, nu i veckan så ploppade det upp en uppdatering o sen dess har jag suttit desperat framför datorn o försökt få min telefon att fungera normalt igen.......

Va är det för jävla stjärna som kommit med den briljanta idén att även om användaren väljer att INTE VISA NÅGRA NOTIFICATIONS på låsskärmen så ska det ändå komma upp en jävla tom skärm som man ska behöva "swipa" bort innan man kommer till den riktiga låsskärmen o kan slå in sin kod??? Den jäveln borde rullas i tjära o fjäder o hängas upp på torget. IDIOTI!!!

Förr kunde jag bara trycka neråt på volymknappen när jag gick o la mig så stängdes allt ljud av och även vibratorn, men larmet funkade ändå.
Fullt normalt, givetvis ska telefon hålla käft när man sover men ändå ringa med larmet på morgonen.
Detta har nu gjorts om så att det är nästan enklare att snickra ihop en rymdraket o fara till månen än att få telefon att väcka dig på morgonen o inte på natten.... VARFÖR!?!?!?! Varför ändra nånting som var SÅ ENKELT, SÅ FUNKTIONELLT?? Varför laga nånting som inte är trasigt? Varför ändra nånting som funkar?

Jag stör mig på mycket annat också, men det är nog mest ovana att designen gjorts om.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Lollipop till Z3 är släppt. Det laggar som bara den för mig. Någon mer som upplever samma sak?

Visa signatur

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Permalänk
Medlem

Jag installerade 5.0 nyss på min Z3 Compact, och det flyter på riktigt fint. Tycker mobilen blev riktigt rapp.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av iCannot:

Lollipop till Z3 är släppt. Det laggar som bara den för mig. Någon mer som upplever samma sak?

Testa göra en systemåterställning, brukar fixa sånt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av iCannot:

Lollipop till Z3 är släppt. Det laggar som bara den för mig. Någon mer som upplever samma sak?

Har inte uppdaterat min än då jag inte sett att uppdateringen finns än.
Men hur fungerar det på Z3? Är det värt det?

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Skrivet av Kasken:

Har kollat sen jul nu ungefär lite då o då när detta skulle komma till min Moto G, nu i veckan så ploppade det upp en uppdatering o sen dess har jag suttit desperat framför datorn o försökt få min telefon att fungera normalt igen.......

Va är det för jävla stjärna som kommit med den briljanta idén att även om användaren väljer att INTE VISA NÅGRA NOTIFICATIONS på låsskärmen så ska det ändå komma upp en jävla tom skärm som man ska behöva "swipa" bort innan man kommer till den riktiga låsskärmen o kan slå in sin kod??? Den jäveln borde rullas i tjära o fjäder o hängas upp på torget. IDIOTI!!!

Förr kunde jag bara trycka neråt på volymknappen när jag gick o la mig så stängdes allt ljud av och även vibratorn, men larmet funkade ändå.
Fullt normalt, givetvis ska telefon hålla käft när man sover men ändå ringa med larmet på morgonen.
Detta har nu gjorts om så att det är nästan enklare att snickra ihop en rymdraket o fara till månen än att få telefon att väcka dig på morgonen o inte på natten.... VARFÖR!?!?!?! Varför ändra nånting som var SÅ ENKELT, SÅ FUNKTIONELLT?? Varför laga nånting som inte är trasigt? Varför ändra nånting som funkar?

Jag stör mig på mycket annat också, men det är nog mest ovana att designen gjorts om.

Det enda som ändrats vad gäller "ljudlös" är att de flyttat läget till en annan knapp och lagt till en funktion - att du kan låta valfria kontakter att undgå det ljudlösa läget. Du kan ju välja att bara alarmen skall ljuda i det ljudlösa läget.

Visa signatur

Yoga Slim Pro 7i - LG 27UP850N - Anne Pro 2 - Mx Master 3 - Fifine K683B - Philips H8506

| MSI Z77 | 3570k | H70 | Corsair CL9 1600 MHz | GTX 670 | Samsung SSD | Seagate HDD | QFR Red | Rival Qck+ | Siberia V2 | MacBook Air | iPad Air |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jokkestar:

Det enda som ändrats vad gäller "ljudlös" är att de flyttat läget till en annan knapp och lagt till en funktion - att du kan låta valfria kontakter att undgå det ljudlösa läget. Du kan ju välja att bara alarmen skall ljuda i det ljudlösa läget.

Det är korkat hur man än ser det.
Att bara "ljudlös" inte finns längre är idiotiskt val, något som google faktiskt fattat själv då ljudlös läget som funnits i evigheter kommer tillbaka i 5.1.

Permalänk

På min nexus 4 trycker jag på volymknappen och väljer bara prioritet "ingen". Då är åtminstone min telefon helt ljudlös. Välj istället "prioritet" så blir telefonen ljudlös förutom väckarklockan och andra som du manuellt tillåter kontakta dig. Skitbra funktion tycker jag, om man har nån i sin närhet som man alltid vill ska kunna ringa dig, även om du sover. T ex mamma

Jag är grymt nöjd med 5.0

Visa signatur

i5 12600K - Noctua D14 SE2011 - msi pro Z670-A - 32 GB kingston fury beast 3600 mhz cl17 - WD_BLACK SN750 SE NVMe - Asus Tuf 3080 12gb - ACER XB271HU @ 144hz G-sync - Corsair 850AX - Fractal Design Meshify 2 - Mionix Zibal

Permalänk

Hur går jag tillbaka till gamla programvaran ? Min Z3 har blivit sjukt segt och jag kan inte gå in på "meddelanden" allt blir bara svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobokrull:

Hur går jag tillbaka till gamla programvaran ? Min Z3 har blivit sjukt segt och jag kan inte gå in på "meddelanden" allt blir bara svart.

Ta hem 4.4 (.ftf) o flasha med flashtool (flashtool.net)

Har du gjort en factory reset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Det är korkat hur man än ser det.
Att bara "ljudlös" inte finns längre är idiotiskt val, något som google faktiskt fattat själv då ljudlös läget som funnits i evigheter kommer tillbaka i 5.1.

Fattar inte alls hur detta kunde undgå någon att tänkta på.
Klart som faan att det ska finnas ett enkelt sätt att få telefon att hålla käft när man sover, men ändå ringa med larmet på morgonen...... Det ska inte krävas att man ändrar o krånglar i några profiler eller liknande, eller gör massa konstiga inställningar med massa val hit o dit o faans moster.
Klick - klart - färdigt, punkt.

Men skönt att det verkar komma tillbaks då.
Nu återstår bara att få idioterna att inse att alla inte vill ha dessa jävla notifications på låsskärmen, man vill bara slå sin jävla kod o komma in i skiten.
Stör mig nått fruktansvärt på detta, vet inte varför, det bara liksom kliar under huden på varje gång jag måste göra denna "swipening" innan jag får slå in min kod. Blir vansinnig på att man inte kan välja bort skiten.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d