Ljudkort + Extern volymkontroll, hur skall jag koppla?

Permalänk

Ljudkort + Extern volymkontroll, hur skall jag koppla?

Jag har ett problem som jag spenderat en hel tel tid att googla men får inte fram något vettigt.
Idag sitter jag med ett Sound Blaster Z och ett par Sennheiser PC360, men jag har planer på att köpa ett par hörlurar istället för headset.
PC360 har volymkontroll på höger hörlur och jag skulle nu vilja ha en extern volymkontroll.

Helst skulle jag vilja ha en lösning med någonting som ser ut som denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1089008 kopplat till mitt nuvarande ljudkort, men försvinner inte hörlurs ampen ifrån mitt ljudkort när jag sätter en källa mellan mina lurar och kortet?

För att inte bli långdragen, hur gör jag enklast för att få en extern volymkontroll, helst i form av en låda att ställa på skrivbordet som klarar av att driva hörlurar upp till 300ohm (har tittat på bland annat Sennheiser HD600)

Thanks!

Permalänk

Det är nog något sådant här enkelt från KjellCo du är ute efter... eller från Kabelbutiken...

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Är det inte en så här mellan ljudkortet och förstärkaren (In på förstärkaren). Vet ej om det är de små telekontakterna på den bilden, men det finns nog alternativ

Och en sån här mellan förstärkaren och luren (Out på förstärkaren)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag kör också ett Sound Blaster Z och till detta har jag kopplat ett par Audio Pro Addon T12 högtalare bak i ljudkortets frontutgång och ett par Sennheiser HD650 bak i ljudkortets dedikerade förstärkta hörlursutgång.

Som "extern" volymkontroll använder jag den förträffliga "volymrullen" på mitt Corsair Vengeance K70 tangentbord vilket funkar precis hur bra som helst.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO