Permalänk
Medlem

Riktigt nice! Ser fram mot flera kreationer!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Jag har lastbilar till förbannelse i mitt industriområde och inte tycker jag det minskade när jag gjorde det möjligt att köra godset med tåg. Känns som att det var ett stort misstag att använda enkelfiliga vägar. Känns jobbigt att behöva riva allt för att få plats med bredare vägar. Något att ta lärdom av inför stad 2 iaf.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Min engelska kunskap är väldigt dåligt, och förstår mig inte riktigt på detta "districts".
Är det något användbart? Fattar inte vad det är eller vad det ens är bra för ..
Nån som kan förklara en snabbis?=>

sen en fråga..
Kan man fixa så bussarna inte kör exakt bakom varandra?
Har typ 3 bussar som hela tiden kör bakom varandra, helt onödigt då dom sista inte plockar upp folk ju..
och har redan på minsta budget på bussarna..
Skulle vara skönt att ha typ att en buss kör efter den andra efter kanske 2 min etc

Skrivet av crab_sonoshee:

Så som jag förstår det är huvudfunktionen med distrikt att applicera policies för smidiga lösningar på problem. Du kan t.ex låta industri-distrikt få gratis brandvarnare för att minska brandrisken i just dessa områden. Det går även att reglera trafik med policies, då du kan bannlysa "Heavy Traffic" från distrikt, vilket är användbart för lite inre stadsdistrikt där lastbilar inte har något att göra.

Också för att ge industrizoner olika inriktning. Typ skogsbruk, lantbruk etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabo86:

Jag har lastbilar till förbannelse i mitt industriområde och inte tycker jag det minskade när jag gjorde det möjligt att köra godset med tåg. Känns som att det var ett stort misstag att använda enkelfiliga vägar. Känns jobbigt att behöva riva allt för att få plats med bredare vägar. Något att ta lärdom av inför stad 2 iaf.

Finns en mod där du kan uppdatera enkelfilade vägar, ändra riktning etc. Testa denna så slipper du riva så mkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kex:

Finns en mod där du kan uppdatera enkelfilade vägar, ändra riktning etc. Testa denna så slipper du riva så mkt

Men flerfiliga vägar tar väl mer plats?

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabo86:

Men flerfiliga vägar tar väl mer plats?

Enkelriktar du dina vägar så får du två filer som går i samma riktning som tar lika mycket plats som en vanligt dubbelriktad väg med en fil åt varje håll. Så dessa tar inte mer plats och du kan helt enkelt styra din trafik på ett annat sätt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av dabo86:

Men flerfiliga vägar tar väl mer plats?

Jo, lite mer plats. Fick också lära mig den hårda vägen att inte bygga alldeles för tätt precis i början, utan lämna lite utrymme för framtida expansion, kanske även plats för gångbanor på vissa ställen - har rätt så många som verkar nöjda med att promenera till jobbet eller handelsområdet.
Blev också lite paff över anstormningen av lastbilar till godsstationen och det kaos detta orsakade för trafiken i industriområdet. Nu försöker jag planera det lite bättre från början och satsar på mindre men fler industriområden för att undvika samma kaos, vilket tycks fungera bra än så länge.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

18:30 in i filmen. Åh, sicket underbart trafikflöde.

Det var ingen nådig trafikkö det där.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BzBz:

Testa detta

Kan vara det, problemet uppkom efter jag placerade ut en massa parker.

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med att utbudet på affärer med mera hela tiden är lågt, runt 0, så är det förmodligen för att ni har många parker som gör att det inte finns någon efterfrågan på affärer. Det är något dom jobbar med till en patch vad jag har förstått det som. Men det finns en mod ute också som fixar en del av problemet.

Edit: Fixat i patchen som kom idag ^^

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Permalänk

En till noob fråga

Finns det inte bönder/farmar? Odla mat etc? =>
Jag har kommit en bit in i spelet och tkr det är konstigt att det tar sån tid att låsa upp vissa saker

o en sak jag undrar, varför dom har gjort dagarna så enormt snabba? Går på typ 10sek/dag.
Bättre att göra 1min =1 timme.
Omöjligt att få dag/natt att funka om en dag går på 10sek

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

En till noob fråga

Finns det inte bönder/farmar? Odla mat etc? =>
Jag har kommit en bit in i spelet och tkr det är konstigt att det tar sån tid att låsa upp vissa saker

o en sak jag undrar, varför dom har gjort dagarna så enormt snabba? Går på typ 10sek/dag.
Bättre att göra 1min =1 timme.
Omöjligt att få dag/natt att funka om en dag går på 10sek

Som jag svarade dig i tidigare post. Ange typ av distrikt så kan du välja vilken inriktning på industri. Lantbruk, skogsbruk, olja, malm, vanlig tillverkande industri.

Spela på lägsta hastigheten då

Permalänk

Satt och sökte lite snabbt igår på nätet och spelet har inte SLI/CF stöd (enligt det jag fick fram)
Någon kanske kan svara på om det är planerat att komma? Får lite låga fps-värden ibland då städerna börjar växa till sig ordentligt

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Satt och sökte lite snabbt igår på nätet och spelet har inte SLI/CF stöd (enligt det jag fick fram)
Någon kanske kan svara på om det är planerat att komma? Får lite låga fps-värden ibland då städerna börjar växa till sig ordentligt

Försökte också hitta info om det men utan lycka. Tror dock att det är mer viktigt med bättre beräkningskraft i cpun. Jag kör just nu med single 780 och en 4790k och har inga problem med fps i städer upp emot 300k invånare iaf...

Permalänk
Skrivet av kex:

Som jag svarade dig i tidigare post. Ange typ av distrikt så kan du välja vilken inriktning på industri. Lantbruk, skogsbruk, olja, malm, vanlig tillverkande industri.

Spela på lägsta hastigheten då

Haha, jaha! nu förstod jag :>
Tack ^^

Permalänk
Medlem

Var kan man se FPS?

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Skrivet av kex:

Försökte också hitta info om det men utan lycka. Tror dock att det är mer viktigt med bättre beräkningskraft i cpun. Jag kör just nu med single 780 och en 4790k och har inga problem med fps i städer upp emot 300k invånare iaf...

Ja kan nog vara så. Testade dock igår och cpun pressades ungefär till 70% load om jag inte minns fel. Värdena kröp ner till 50fps, ska dock nämnas att jag lirar på 1440p.

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Skrivet av dabo86:

Var kan man se FPS?

Jag använder Shadowplay, så ser alltid min fps uppe i vänstra hörnet på alla spel

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

För att låsa upp Posh Mall står det att man ska ha "All tax rates at most 4%". Betyder det alltså att man ska sänka samtliga kategoriers skatter till 4%? Jag testade det en gång men förlorade massa pengar, så kunde inte ha kvar den så lågt väldigt länge
Någon som vet hur länge man ska ha det så?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk

På tal om grafikprestanda och så.
Alla som sitter på Nvidia-kort, och har prestanda över, använd DSR.

Supersamplad 4k ser mycket trevligt ut på min 1200p-skärm. Dock räcker inte mitt GTX670 till mer än 20-30 fps

(gäller såklart även er med AMD, om ni har liknande möjligheter)

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

För att låsa upp Posh Mall står det att man ska ha "All tax rates at most 4%". Betyder det alltså att man ska sänka samtliga kategoriers skatter till 4%? Jag testade det en gång men förlorade massa pengar, så kunde inte ha kvar den så lågt väldigt länge
Någon som vet hur länge man ska ha det så?

20 in-game veckor måste du hålla det. Det är inte lätt, då måste antingen bygga upp ett jätte kapital som du kan gå och förlora eller så måste du tjäna otroligt mycket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

20 in-game veckor måste du hålla det. Det är inte lätt, då måste antingen bygga upp ett jätte kapital som du kan gå och förlora eller så måste du tjäna otroligt mycket.

Vill verkligen ha det shoppingcentret...man kanske skulle testa "svälta" sig lite. Just nu har jag 3.1 miljoner och tjänar 7,500 i veckan. Tror du jag är redo för skattesänkningarna?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

o en sak jag undrar, varför dom har gjort dagarna så enormt snabba? Går på typ 10sek/dag.
Bättre att göra 1min =1 timme.
Omöjligt att få dag/natt att funka om en dag går på 10sek

Ett normalt hus byggs på ca ett års tid, dvs ca 9000 timmar.

Skulle du vilja sitta och vänta 9000 minuter på att husen skulle bli klara?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Vill verkligen ha det shoppingcentret...man kanske skulle testa "svälta" sig lite. Just nu har jag 3.1 miljoner och tjänar 7,500 i veckan. Tror du jag är redo för skattesänkningarna?

Hur mycket bak går du när du sänker till 4% skatter?
Det är ganska enkel matte. X*20=så mycket du kommer förlora. Så t.ex -2000x20=-40000. (De räknar i spelet att det man har i inkomst är per vecka.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Hur mycket bak går du när du sänker till 4% skatter?
Det är ganska enkel matte. X*20=så mycket du kommer förlora. Så t.ex -2000x20=-40000. (De räknar i spelet att det man har i inkomst är per vecka.)

Går i förlust ca 65,000 med alla skatter vid 4%. 65k X 20 = 13 miljoner. Bådar inte gott för mig

EDIT: Har förlorat 500.000 nu och har bara 9 veckor kvar. Har jag räknat fel?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Går i förlust ca 65,000 med alla skatter vid 4%. 65k X 20 = 13 miljoner. Bådar inte gott för mig

1.3 miljoner

Du överlever

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Ett normalt hus byggs på ca ett års tid, dvs ca 9000 timmar.

Skulle du vilja sitta och vänta 9000 minuter på att husen skulle bli klara?

Äsch då, utvecklingen har gått framåt. De här snubbarna slänger upp ett 15 våningar högt hotell på bara 6 dagar:

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

1.3 miljoner

Du överlever

Ahh. Dubbelkollade nollorna nu. Du har rätt. Då klarar jag ju mig

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Skrivet av Zicsoen:

Äsch då, utvecklingen har gått framåt. De här snubbarna slänger upp ett 15 våningar högt hotell på bara 6 dagar: https://www.youtube.com/watch?v=uPSxt5A23MI

Stomme och fasad är ju det som går fort

Projektering, bygglov, grundarbete, finnish och inredning är det som äter upp tiden

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*