Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Podcast 35: "Geforce GTX Titan X"

Permalänk
Medlem

Hmm alla ÅF har listat det för 11 990kr så vad är det som gäller egentligen???

Permalänk

Riktigt bra podcast

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Almtom:

Hmm alla ÅF har listat det för 11 990kr så vad är det som gäller egentligen???

11990 kr är det korrekta. Nvidia mailade ut det "officiella" svenska priset efter vi spelat in podcasten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

11990 kr är det korrekta. Nvidia mailade ut det "officiella" svenska priset efter vi spelat in podcasten.

Tack! Så vi åkte på en härlig svenskpremie på 1000kr...

Permalänk

Någon som vet hur jag laddar ned till t. ex. Google Play Music från en mobil enhet? Om jag trycker på direktnedladdning länkas jag bara vidare till en sida som spelar upp podcasten.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Almtom:

Tack! Så vi åkte på en härlig svenskpremie på 1000kr...

Momsen är högre i Sverige än USA. Men du kan beställa från Tyskland, som har lägre moms, och kanske tjäna någon hundring?

Skrivet av Albinfiskare:

Jag tycker ni kan släppa fredagspanelen som audio-only också. Tror det är många som jag som lyssnar nedtabbat eller med släckt mobilskärm (funkar iaf på windows phone). Eftersom fredagspanelerna är så långa har iaf jag gärna er i öronen när jag jobbar eller tränar!

Går ju ta ner endast ljudströmmen från YouTube så ser det som ett ickeproblem. Har själv gjort så en gång men tyckte jag missade deras eleganta mimspel som gör att man bättre förstår när de är ironiska eller faktamässiga. Sedan blir ju filmat lite mer personligt även om herrarna för det mesta bara står och pratar.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Momsen är högre i Sverige än USA. Men du kan beställa från Tyskland, som har lägre moms, och kanske tjäna någon hundring?

Nu förstår jag inte riktigt...... USA (ex. moms) 999 USD x 8,7 (USD/SEK) = 8691 SEK (EX MOMS)
8691 * 1.25 = 10 864 SEK. Om priset i Sverige då är 11 990 hur får vi då inte betala en oförklarlig svenskpremium på 1000kr från nGreedia?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Almtom:

Nu förstår jag inte riktigt...... USA (ex. moms) 999 USD x 8,7 (USD/SEK) = 8691 SEK (EX MOMS)
8691 * 1.25 = 10 864 SEK. Om priset i Sverige då är 11 990 hur får vi då inte betala en oförklarlig svenskpremium på 1000kr från nGreedia?

Det har du nog rätt i. Jag räknade nog lite konstigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Vi kommer vara där en sväng, men sannolikt bara på en av de tidiga dagarna. Helgen är uppbokad på hemmaplan, inte minst efter "lite" övertid senaste veckorna.

ah okej, jag kommer nog bara vara där på Fredagen, vi får se om vi ses eller ej

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hardy:

håha

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dastene:

kommentar? Vad ska kommenteras? Uppenbarligen ett skämt..hl3 inkluderas också...omg

Permalänk
Medlem

Härligt med podcast och tackar för ett bra arbete

Mvh

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Skrivet av stormense:

Går ju ta ner endast ljudströmmen från YouTube så ser det som ett ickeproblem. Har själv gjort så en gång men tyckte jag missade deras eleganta mimspel som gör att man bättre förstår när de är ironiska eller faktamässiga. Sedan blir ju filmat lite mer personligt även om herrarna för det mesta bara står och pratar.

Jo det är klart. Just nu är det inte ett så stort problem för mig mer än att telefonen äter batteri med videon på (även om jag kan släcka skärmen). Visst kan man dra ned ljudet separat men det är ju lite extra mekk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/