Koppla stereo med inbyggd förstärkare i annan förstärkare.

Permalänk
Medlem

Koppla stereo med inbyggd förstärkare i annan förstärkare.

Hej det är såhär att jag håller att koppla in mitt ljudsystem. Min stereo har en inbyggd förstärkare men bara två högtalar utgångar. Jag skulle vilja att ljudet gick via min andra förstärkare som har bättre ljud och fyra högtalar utgångar. Jag undrar om detta är möjligt på någat sätt. Annars går det att koppla de båda förstärkarna till samma högtalare om jag inte vill ha sex högtalare totalt?

Permalänk
Medlem

Har du preout eller line-out? Så kan du göra lågnivå ifrån förstärkare 1 till förstärkare 2!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan ju börja med att länka in bilder/manualer på de delar du har eller åtminstone skriva ut vad det är för något, det blir mycket enklare att veta hur det ska anslutas då.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Maxizor:

Har du preout eller line-out? Så kan du göra lågnivå ifrån förstärkare 1 till förstärkare 2!

i värsta fall kan ju en http://www.mds.se/fe1-loc.html fixa biffen dock lär det troligen försämra ljudet lite.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

Har du preout eller line-out? Så kan du göra lågnivå ifrån förstärkare 1 till förstärkare 2!

Skrivet av mrqaffe:

Du kan ju börja med att länka in bilder/manualer på de delar du har eller åtminstone skriva ut vad det är för något, det blir mycket enklare att veta hur det ska anslutas då.

Är ärligt talat inte helt hundra på vad det är och om jag har det men ska kolla upp det och länka bilder så fort jag kommer hem, tackar. Inte jätte haj på det här men håller på att försöka lära mig.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Fedko:

Är ärligt talat inte helt hundra på vad det är och om jag har det men ska kolla upp det och länka bilder så fort jag kommer hem, tackar. Inte jätte haj på det här men håller på att försöka lära mig.

Ta reda på vad det är för delar eller ta några vettiga bilder på dem och posta dem så kommer det nog att gå att se om/hur det går att koppla ihop det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.