Switcha mellan 2 ingångar - hur?

Permalänk
Medlem

Switcha mellan 2 ingångar - hur?

Tjena!

Jag har headsetet ikopplat bak i datorn och sedan högtalare ikopplat i fronten, hur gör jag för a switcha utgången istället för att behöva dra ut högtalarna i fronten varje gång jag ska använda headset/högtarele?

"Sound Cards
Realtek High Definition Audio
AMD High Definition Audio Device
"
Moderkort Asus z97-P
Trevlig helg!

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Höger klicka på högtalarikonen i aktivitetsfältet där kan du välja att aktivera/inaktivera högtalare/headset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpus:

hur gör jag för a switcha utgången istället för att behöva dra ut högtalarna i fronten varje gång jag ska använda headset/högtarele?

https://soundswitch.codeplex.com/

Använder SoundSwitch för att toggla mellan headsett och högtalarna på datorn. Du sätter egna snabbknappar tex jag har ctrl + alt + q så switchar den ljudoutput.

Annars högerklicka på ljudikonen nere till höger, sedan uppspelningsenheter och ställ in, dock mycket jobbigare

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Det är inte alltid säkert att ljudutgången på frontpanelen och den på baksidan identifieras som två olika, bör finnas options antingen i programmet som hanterar ljudkortet eller i BIOS.

Permalänk
Medlem

Tack för era svar

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Jag kanske är ute o cyklar nu men om du har Realtek HD Audio Manager grejen där i aktivitetsfältet så kan du klicka på den, gå till speakers, klicka på Device advanced settings och sedan står det där "Make front and rear output devices playback two different audio streams simultaneously". På min dator får jag då "Speakers, Realtek High Definition Audio" och "Realtek HD Audio 2nd output, Realtek high definition audio" i Playback devices under ljudmenyn. Då kan man enkelt välja en av dem som det ska spela i.

Lite något sådant du tänker att du vill ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirono:

Jag kanske är ute o cyklar nu men om du har Realtek HD Audio Manager grejen där i aktivitetsfältet så kan du klicka på den, gå till speakers, klicka på Device advanced settings och sedan står det där "Make front and rear output devices playback two different audio streams simultaneously". På min dator får jag då "Speakers, Realtek High Definition Audio" och "Realtek HD Audio 2nd output, Realtek high definition audio" i Playback devices under ljudmenyn. Då kan man enkelt välja en av dem som det ska spela i.

Lite något sådant du tänker att du vill ha?

Precis så, får det dock inte att fungera :/

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpus:

Precis så, får det dock inte att fungera :/

Jaså? Vart felar det?

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=iU5sy_f17mk

Stäng bara av högtalarna när du ska använda headsetet !
Har jag det kopplat med mitt USB headset och vanliga högtalare, fungera super

EDIT:
Har även för mig att detta fungera på samma sätta med ljud utgång fram/bak istället för USB/högtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirono:

Jaså? Vart felar det?

Det står bara jack information rear panel + front panel.
går inte switcha på något vis. Eller så är det bara jag som suger

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkraii:

https://www.youtube.com/watch?v=iU5sy_f17mk

Stäng bara av högtalarna när du ska använda headsetet !
Har jag det kopplat med mitt USB headset och vanliga högtalare, fungera super

EDIT:
Har även för mig att detta fungera på samma sätta med ljud utgång fram/bak istället för USB/högtalare.

Tack, ska testa!

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkraii:

https://www.youtube.com/watch?v=iU5sy_f17mk

Stäng bara av högtalarna när du ska använda headsetet !
Har jag det kopplat med mitt USB headset och vanliga högtalare, fungera super

EDIT:
Har även för mig att detta fungera på samma sätta med ljud utgång fram/bak istället för USB/högtalare.

Fungerade ej :/

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Såhär ser det ut för mig, har högtalarna ikopplade där bak och headsetet i frontpanelen och när jag ska byta så stänger jag bara av högtalarna och höjer volymen på headsetet. Om man har ett headset utan volymkontroll så spelas det alltid på samma volym i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Såhär ser det ut för mig, har högtalarna ikopplade där bak och headsetet i frontpanelen och när jag ska byta så stänger jag bara av högtalarna och höjer volymen på headsetet. Om man har ett headset utan volymkontroll så spelas det alltid på samma volym i det.
http://i.imgur.com/ZO21X9N.png

aa fast fungerar fortfarande att stänga av fram/bak speakers. Hm.. Dessutom får jag BARA ljud ifrån fronten

Visa signatur

:)