AMD Freesync fortfarande utan drivrutiner

Permalänk
Avstängd

Lär ju ändå komma snart. Sen om de tar 1 vecka eller 1 månad är skitsamma. Ju längre tid de tar, desto mer polerar AMD freesync. Hellre freesync än gsync iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Lär ju ändå komma snart. Sen om de tar 1 vecka eller 1 månad är skitsamma. Ju längre tid de tar, desto mer polerar AMD freesync. Hellre freesync än gsync iallafall.

Har du ens testat gsync eller är du emot det bara för att det är nvidia ??

Jag vet bara att gsynkfungerar klockrent medans jag ej har en aning om hur bra freesync är.Så vad jag föredrar vet jag inte ännu.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Har du ens testat gsync eller är du emot det bara för att det är nvidia ??

Jag vet bara att gsynkfungerar klockrent medans jag ej har en aning om hur bra freesync är.Så vad jag föredrar vet jag inte ännu.

Du kan ju alltid läsa den här artikeln, av Sweclockers Thomas Ytterberg där det framgår att Freesync mer eller mindre enbart är bättre än G-sync, i den bemärkelsen att båda är bra, men att Freesync har en del positiva egenskaper som G-sync inte har, men inte vice verca.

Eller ja, förutom det lilla problemet att det fortfarande inte finns några WQHL-drivisar med stöd för Freesync.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MakeCoke:

En sökning på AMD drivers problem gav ungefär 10 900 000 reslutat, inte för att det säger så mycket men rätt komiskt att ditt eget argument sa emot dig själv.

Hur då? Han sa inte att det inte skulle finnas några träffar för AMD. Han sa bara att det finns problem hos Nvidia också (läs igen: också).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Du kan ju alltid läsa den här artikeln, av Sweclockers Thomas Ytterberg där det framgår att Freesync mer eller mindre enbart är bättre än G-sync, i den bemärkelsen att båda är bra, men att Freesync har en del positiva egenskaper som G-sync inte har, men inte vice verca.

Eller ja, förutom det lilla problemet att det fortfarande inte finns några WQHL-drivisar med stöd för Freesync.

Citat:

De G-Sync-skärmar vi testat ligger som lägst på 30 Hz och där har du bättre marginal för stora tapp från grafikkortet. Helt klart en möjlig fördel för G-Sync för dig som vill maximera grafikkvaliteten. Mycket återstår dock att se i fråga om vilka skärmar som kommer framöver. Vi har bara börjat.

.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Jupp, och Freesync har möjligheten att gå ner till 9* Hz och upp till 240 Hz beroende på vilken skärm du har. (*Extra viktigt för 4K.) Jag ser denna avvägningen som ett jämt race mellan Freesync och G-sync.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Som jag skrev förut! tror AMD stressat på för att kunna konkurrera. Skärmtillverkare har sagt att det inte är stabilt ännu. AMD släpper inte drivrutiner för att det inte är stabilt ännu .Sweclockers fick ingen info va tyst för att det inte var stabilt. Nvidias freesync kompatibla bärbara den utan g-sync kort var instabil ,så lugna ner fan boys attityden & inse det inte är riktigt färdigt ännu.
Men själv hoppas jag att det blir bra alla tekniska framsteg gillar jag oberoende av tillverkare. Heja Via

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Du kan ju alltid läsa den här artikeln, av Sweclockers Thomas Ytterberg där det framgår att Freesync mer eller mindre enbart är bättre än G-sync, i den bemärkelsen att båda är bra, men att Freesync har en del positiva egenskaper som G-sync inte har, men inte vice verca.

Eller ja, förutom det lilla problemet att det fortfarande inte finns några WQHL-drivisar med stöd för Freesync.

Jag har läst detta..

Bara undrade om han ens har testat gsync eftersom han skrev hellre freesync än gsynk och inte skriva varför..Hur kan man veta vad man föredrar utan att ens ha testat dom ??freesync eller gsync

Tycker det låter som fanboy när man skriver sånt utan ens ha testat det ..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Hjälpsam

Så AMD lyfter NDA. freesync testas, med gott betyg, som lyckliga hundvalpar springer vi till AMD:s hemsida, bara för att finna att det inte finns några drivrutiner att ladda ned.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Säger bara Valve-Time! Väntar fortfarande på HL2-EP3.

Först ska de släppa HL2: Episode 2: Part 2: Prologue 1.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Vadå INNAN helgen... JOBBAR DOM INTE PÅ HELGERNA!? Deadline är deadline.... idioter

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Vadå INNAN helgen... JOBBAR DOM INTE PÅ HELGERNA!? Deadline är deadline.... idioter

Det är bättre att de släpper en färdig drivrutin som fungerar än att de måste släppa hotfixes efteråt, bara för att hålla en deadline.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Vadå INNAN helgen... JOBBAR DOM INTE PÅ HELGERNA!? Deadline är deadline.... idioter

Har du själv jobbat med något/någon som kräver en deadline?

Skulle du själv inte dra ut på det för att få det ordentligt? Även om det innebär straffränta!

Idioter (?) Knappast!!!!!!!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Jag har läst detta..

Bara undrade om han ens har testat gsync eftersom han skrev hellre freesync än gsynk och inte skriva varför..Hur kan man veta vad man föredrar utan att ens ha testat dom ??freesync eller gsync

Ska erkänna att jag läste fel, och tolkade det som att du skrev "Har du ens testat Freesync eller...".

Jag har själv testat G-sync och tyckte det var helt underbart, men om Ytterbergs recension är något att gå på så verkar Freesync vara minst lika bra, och mer praktiskt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Hjälpsam

De är bara lata och okunniga! jag är övertygad om vi här på Sweclockers skulle göra ett mycket bättre. jobb!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

There are two kind of people. Those who want it right, and those who want it right now!

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Vadå INNAN helgen... JOBBAR DOM INTE PÅ HELGERNA!? Deadline är deadline.... idioter

Så du vill hellre ha nåt trasigt nu än något som fungerar på måndag? Idioter....

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

En sökning på AMD drivers problem gav ungefär 10 900 000 reslutat, inte för att det säger så mycket men rätt komiskt att ditt eget argument sa emot dig själv.

Jag gav exempel på att Nvidia också har en massa problem med sina drivrutiner, alltså inget som är unikt för AMD som en del här på SweClockers vill påstå. Det är ju bara att gå igenom alla sökresultat så ser du själv. Hur menar du att "mitt eget argument säger emot mig själv"?

Skrivet av kazen_90:

Hur då? Han sa inte att det inte skulle finnas några träffar för AMD. Han sa bara att det finns problem hos Nvidia också (läs igen: också).

Exakt just så.

Permalänk

Det var då själva f*n att vissa personer inte kan skriva seriösa inlägg, det skall bara skrikas som småbarn.
Skärp er!

Åter till ämnet så känns det vettigt att dom väntar med att släppa drivrutinen tills den är klar.
Ingen av oss användare som tjänar på att använda en trasig drivrutin.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Har du själv jobbat med något/någon som kräver en deadline?

Skulle du själv inte dra ut på det för att få det ordentligt? Även om det innebär straffränta!

Idioter (?) Knappast!!!!!!!!

Jag jobbar alltid efter deadline... Någonting är fel inom AMD. Antingen kan inte ingenjörerna uppskatta hur lång tid saker ta (som är svårt, jag vet som ingenjör själv) eller så pushar cheferna för hårda deadlines.

Hur som haver är dom sopor om dom missar deadlines hela tiden. Samma gäller spelutveckare... Men där har dom iaf initiativ med förbokningar som sopor köper.

That's it... fortsätt försvara dom ni så sitter jag här med popcorn.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raizor1991:

Det var då själva f*n att vissa personer inte kan skriva seriösa inlägg, det skall bara skrikas som småbarn.
Skärp er!

Åter till ämnet så känns det vettigt att dom väntar med att släppa drivrutinen tills den är klar.
Ingen av oss användare som tjänar på att använda en trasig drivrutin.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är roligt att det alltid ska förlåtas också... självklart ska dom inte släppa ofärdiga drivrutiner. MEN hade jag köpt en skärm och kanske inte vore den mest tekniske kunniga men fått höra att drivrutiner skulle släppas innan helgen så hade jag varit besviken.

Du har inte köpt en skärm antar jag så då är det lätt att vara förlåtande för du är inte kunden i sammanhanget.

Faktum är att jag är less på att teknikföretag alltid lockbetar med löften för att folk ska köpa saker tidigare än annars.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Bör de inte testa drivrutinerna innan de lanserar FreeSync? Eller har jag missat något?

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Avstängd

som vanligt med andra ord.. därför man tröttnar.

Permalänk
Medlem

Ja det är bra att dom väntar tills den är "klar"
Men hallå.. det är inte första gången som gör så här.

Vore det verkligen sååå mycket begärt att dom faktiskt fixar en fungerande drivrutin och --> SEN <-- säger datum?
Då blir alla nöjda. Eller nja.. nöjdare iaf.
Då det vore inte alls dumt om dom återgick till systemet med uppdaterande CF-profiler.
Samt småfixar för spel som behöver det. Så jäkla besvärligt är det inte att ha ett sådant system.

AMD har i många många år varit väldigt dåliga på att lyssna på sina kunder när det kommer till deras drivrutiner.
Ta tex John Mautari som gjorde det underbara programmet RadeonPro.
Dom sätter honom på att göra... Raptr.. Raptr av alla jävla saker.
RadeonPro är bättre än något AMD själva gjort.
Dom skulle naturligtvis bakat in RadeonPro i drivrutinspaketet. Utnyttjat hans kunskaper till max, men nä.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av heatm:

Det är roligt att det alltid ska förlåtas också... självklart ska dom inte släppa ofärdiga drivrutiner. MEN hade jag köpt en skärm och kanske inte vore den mest tekniske kunniga men fått höra att drivrutiner skulle släppas innan helgen så hade jag varit besviken.

Du har inte köpt en skärm antar jag så då är det lätt att vara förlåtande för du är inte kunden i sammanhanget.

Faktum är att jag är less på att teknikföretag alltid lockbetar med löften för att folk ska köpa saker tidigare än annars.

Jag vet inte om jag tycker att jag är förlåtande, jag tycker att fixa drivrutinerna är bättre än alternativet , släppa dom trasiga/ostabila.
Jag anser inte att det är korrekt att deadlines bryts konstant, och jo jag är också less på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raizor1991:

Det var då själva f*n att vissa personer inte kan skriva seriösa inlägg, det skall bara skrikas som småbarn.
Skärp er!

Åter till ämnet så känns det vettigt att dom väntar med att släppa drivrutinen tills den är klar.
Ingen av oss användare som tjänar på att använda en trasig drivrutin.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok... i.s.f. missförstod jag detta inlägg som lät som att du var med på samma gamla vanliga noter...

Ha'et gött!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Skrivet av heatm:

Ok... i.s.f. missförstod jag detta inlägg som lät som att du var med på samma gamla vanliga noter...

Ha'et gött!

Hehe okej, ursäkta om jag var otydlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk
Medlem

Det här har ju blivit synonymt med AMD-det snackas väldigt mycket men när det verkligen gäller så suger dem på karamellen in i det längsta.

Var likadant för något år sedan när Mantle drivaren skulle släppas.

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4