Säkert att byta enhetsbeteckning på optisk enhet?

Permalänk

Säkert att byta enhetsbeteckning på optisk enhet?

Min optiska enhet är listad som D, dock så vill jag att HDDn skall vara D, skall jag låta optiska enhetens beteckning vara eller ska jag byta enhetsbeteckning på den och låta min HDD vara D? Skulle föredra det senare.

Visa signatur

Intel Core i5 4590 / MSI H97 PC Mate / 8GB G. Skill Ripjaws DDR3 1600MHz / 1TB WD Blue / 256GB Crucial MX100 / XFX R9 290 DD Black Edition / Fractal Design Integra M 650W / NZXT Phantom 410

Permalänk
Avstängd

Bara att byta. Det som kan ställa till det är eventuella spel t.ex. som du har installerat från skiva. Då dessa kan få svårt att "hitta skivan" när du ska spela..

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

Bara att byta. Det som kan ställa till det är eventuella spel t.ex. som du har installerat från skiva. Då dessa kan få svårt att "hitta skivan" när du ska spela..

Bygget är en dag gammalt, har inte ett enda lir på den.

Visa signatur

Intel Core i5 4590 / MSI H97 PC Mate / 8GB G. Skill Ripjaws DDR3 1600MHz / 1TB WD Blue / 256GB Crucial MX100 / XFX R9 290 DD Black Edition / Fractal Design Integra M 650W / NZXT Phantom 410

Permalänk

Borde den vara NTFS förresten?

Visa signatur

Intel Core i5 4590 / MSI H97 PC Mate / 8GB G. Skill Ripjaws DDR3 1600MHz / 1TB WD Blue / 256GB Crucial MX100 / XFX R9 290 DD Black Edition / Fractal Design Integra M 650W / NZXT Phantom 410

Permalänk
Avstängd

En optisk läsare har inget filsystem i den bemärkelsen. Så nej.