Dåligt ljud! Siberia V2, analogt

Permalänk
Medlem

Dåligt ljud! Siberia V2, analogt

Hej!

Har ett störande problem när jag spelar CSGO. Jag kan verkligen inte höra när bomben plantas och steps osv. Mina lagkamrater hör bombplants från andra sidan mapen i princip.

Har lekt runt i equalizers osv men det blir inte bra.

Kör via det inbyggda ljudkortet på detta moderkort: https://www.inet.se/produkt/1902526/msi-z87-s02-inet-edition-...

Sedan har jag ett par rosa Steelseries Sibera V2 analogt.

Var tror ni felet ligger?

Permalänk
Medlem

Du har skräplurar där är felet

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Bra svar.. Har kompisar med lika headset som hör när bomben plantas..

Permalänk
Medlem

Du kan ha valt fel inställningar i själva spelet - Gå till inställningar och sedan audio och välj stereo om det inte redan är valt. Misstänker att den ligger på 5.1-surround, vilket ofta leder till att ljudet blir konstigt.

Om ovanstående inte fungerar - Har du satt in hörlurarna i rätt uttag? Gå till Realtek HD Audio Manager och försäkra dig om att den sitter i Headphone eller Speaker Out. Ha muspekaren över kontakten för att se vad det uttaget är för. Exempel nedan:

Skrivet av LudvigLindell:

Du har skräplurar där är felet

Känner du dig bättre på något sätt när du skriver värdelösa skräpkommentarer som dessa?

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Du kan ha valt fel inställningar i själva spelet - Gå till inställningar och sedan audio och välj stereo om det inte redan är valt. Misstänker att den ligger på 5.1-surround, vilket ofta leder till att ljudet blir konstigt.

Om ovanstående inte fungerar - Har du satt in hörlurarna i rätt uttag? Gå till Realtek HD Audio Manager och försäkra dig om att den sitter i Headphone eller Speaker Out. Ha muspekaren över kontakten för att se vad det uttaget är för. Exempel nedan:

http://puu.sh/gLNEe/4bd100957b.png

Känner du dig bättre på något sätt när du skriver värdelösa skräpkommentarer som dessa?

Tack! Hade inställt på 2 speakers istället för headphones. Jag är idiotförklarad..