Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Reklamera den till Microsoft direkt, eller till butiken så får du byta ut nätaggregatet. (Om du har garanti kvar såklart) annars kan det gå på reklamationsrätten

Varsågod!

Ah får nog ta och göra detta thx för svaret PowerNet! :).

Mvh.

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Är det leggit? Inga nackdelar?
Blir ju svinbilligt med ca. 26:-/månad.

Funkar varenda gång aldrig haft några som helst problem.

Permalänk

Köper ni fortfarande spel via US store? Isf, hur gör ni? För mig funkar det inte längre att köpa via mitt mastercard.. Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svennestyle:

Köper ni fortfarande spel via US store? Isf, hur gör ni? För mig funkar det inte längre att köpa via mitt mastercard.. Tacksam för svar!

Funkar inte. Köp giftcards istället!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Någon som hittat en bra sida för att kolla när olika indiespel kommer?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Hejsan alla kära XBOX-ONE vänner. Hittade något idag som kallas för EA ACCESS, och man kan prenumera 40kr/mån för att få div gratis spel+bra erbjudande. Skaffade det genast och har laddat ner BF4 och UFC, finns det något hake kring detta med "prenumation", måste ja betala 40kr/mån för att kunna spela dessa spel? tänker spec på BF4 som är ett online spel.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Någon som hittat en bra sida för att kolla när olika indiespel kommer?

Finns en helt okej tråd på Neogaf http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=717893

Vet tyvärr ingen "riktig" sida som är liknande.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Hejsan alla kära XBOX-ONE vänner. Hittade något idag som kallas för EA ACCESS, och man kan prenumera 40kr/mån för att få div gratis spel+bra erbjudande. Skaffade det genast och har laddat ner BF4 och UFC, finns det något hake kring detta med "prenumation", måste ja betala 40kr/mån för att kunna spela dessa spel? tänker spec på BF4 som är ett online spel.

Jag betalade $30 för årsprenumeration. Värd tjänst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk

Hoppas de får Blood Bowl att bli så bra som det kan vara denna gången. Juni 2015 XO, PS4 å PC

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Jag betalade $30 för årsprenumeration. Värd tjänst.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur då? Vara ute i god tid? Verkar som att det bara finns för 45:-/månaden nu.. hade nog tagit mig an de där $30 (255:-)/år men läste på Pylogon att de hookar en med äldre EA spel och att man är tvungen att köpa de spel som släpps - fast med rabatt givetvis.

Meh.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har strul med live gold? Har en rullande prenumeration men nu på morgonen verkar det som att jag inte har guld helt plötsligt, trots att jag betalat, kan inte förnya heller, hmm...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Hur då? Vara ute i god tid? Verkar som att det bara finns för 45:-/månaden nu.. hade nog tagit mig an de där $30 (255:-)/år men läste på Pylogon att de hookar en med äldre EA spel och att man är tvungen att köpa de spel som släpps - fast med rabatt givetvis.

Meh.

Har har ea access och jag har aldrig blivit tvingad att köpa nåt spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Hur då? Vara ute i god tid? Verkar som att det bara finns för 45:-/månaden nu.. hade nog tagit mig an de där $30 (255:-)/år men läste på Pylogon att de hookar en med äldre EA spel och att man är tvungen att köpa de spel som släpps - fast med rabatt givetvis.

Meh.

Precis när tjänsten släpptes kunde man köpa årsprenumeration. Vet inte hur det är idag. Dom lägger upp äldre spel, fria att spela hur mycket man vill. Så länge du prenumererar. Sen får man även 10%rabatt på alla nya spel från ea. Plus att man kan testa spelen i early access. Tex BF Hardline fick man 10h av hela spelet innan släpp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Precis när tjänsten släpptes kunde man köpa årsprenumeration. Vet inte hur det är idag. Dom lägger upp äldre spel, fria att spela hur mycket man vill. Så länge du prenumererar. Sen får man även 10%rabatt på alla nya spel från ea. Plus att man kan testa spelen i early access. Tex BF Hardline fick man 10h av hela spelet innan släpp.

Skickades från m.sweclockers.com

Så du får inte behålla spelen efter prenumeration? Det var det jag och en kompis dividerade om. Jag tyckte det lät onekligen för bra. 40:- för flera (tidigare iaf) stora titlar. Bar Peggle kostar 50:-. Men gissar på att han missförstod då.

Det är helt enkelt lite som Netflix.
Fast lite sämre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swe.Stars:

Det är helt enkelt lite som Netflix.
Fast lite sämre.

Sen när låter Netflix dig se en film/serie när du avslutat din prenumeration? Sen när låter Spotify dig låta lyssna på musiken sedan du avslutat din prenumeration?

Alla dagens prenumerations tjänster (i princip alla) är uppbyggda på samma sätt, Netflix, Spotify, Xbox Live (Gold), Playstation Plus, EA Accesss, HBO, Viaplay, TV4Premium osv är uppbyggda på samma sätt, att så länge du betalar en månadskostnad så har du tillgång till de filmerna/serierna/spelen som finns där, slutar du betala så kan du inte längre se filmen/serien eller spela spelet.

Så EA Access är inte sämre på den delen än andra tjänster som är likartade, det som försvinner när du avslutar din prenumeration är just tillgången till de "gratis" spelen du hade, de spelen du köpt (med rabatt) har du ju självklart kvar att kunna spela oavsett om det är ett Xbox Live (Gold), Playstation Plus eller EA Access köpt spel :).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Spotify kan man fortsätta lyssna på , med reklaminslag dock

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Sen när låter Netflix dig se en film/serie när du avslutat din prenumeration? Sen när låter Spotify dig låta lyssna på musiken sedan du avslutat din prenumeration?

Alla dagens prenumerations tjänster (i princip alla) är uppbyggda på samma sätt, Netflix, Spotify, Xbox Live (Gold), Playstation Plus, EA Accesss, HBO, Viaplay, TV4Premium osv är uppbyggda på samma sätt, att så länge du betalar en månadskostnad så har du tillgång till de filmerna/serierna/spelen som finns där, slutar du betala så kan du inte längre se filmen/serien eller spela spelet.

Så EA Access är inte sämre på den delen än andra tjänster som är likartade, det som försvinner när du avslutar din prenumeration är just tillgången till de "gratis" spelen du hade, de spelen du köpt (med rabatt) har du ju självklart kvar att kunna spela oavsett om det är ett Xbox Live (Gold), Playstation Plus eller EA Access köpt spel :).

Inte av den anledningen min vän. Jag nämnde ju att deras uppbyggnad var densamma - men EA Access sämre. För min del för att de erbjuds för lite och får "dåligt". Därför ser jag den hellre som en Hyr-tjänst där jsg spelar ett av spelen i taget - i en månad

Permalänk
Medlem

Missa inte CoD-Advanced Warfare för 99:- fraktfritt på Electroworld. Blev ett spontanköp för mig iaf, sen återstår det att se om jag kommer spela det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Missa inte CoD-Advanced Warfare för 99:- fraktfritt på Electroworld. Blev ett spontanköp för mig iaf, sen återstår det att se om jag kommer spela det

Stort tack för tipset!
Blev varsitt ex till mig och brorsan.

Måste dock erkänna att mitt intresse för CoD-serien varit minimal sedan MW2.

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

Har lite tajt med space, ser ventilationen tillräcklig ut?

Sen, är det någon som vet någon bra smidig adapter för att få usb på framsidan? Typ en superkort förlängningskabel med minimal kontakt till XBO'n och en liten dosa man fäster uppe på konsollen... eller framför? Stenkorkat av M$ att inte ha USB fram. Inte alla förlitar sig på trådlösa kontroller.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teh Daniel:

Har lite tajt med space, ser ventilationen tillräcklig ut?

Sen, är det någon som vet någon bra smidig adapter för att få usb på framsidan? Typ en superkort förlängningskabel med minimal kontakt till XBO'n och en liten dosa man fäster uppe på konsollen... eller framför? Stenkorkat av M$ att inte ha USB fram. Inte alla förlitar sig på trådlösa kontroller.

hittade den här

http://www.ebay.ie/itm/Datel-Japan-4-port-USB-hub-for-XBOX-ON...

Permalänk
Medlem

Vad tycks om att Quantum Break blivit uppskjutet tills 2016?
För min del ser jag det som något bra, hinner njuta mer utav spelen som kommer till hösten samtidigt som man får QB att se fram emot.

Permalänk
Avstängd

Varför betala 3 gånger mer från Japan än i Svensk butik?
http://cdon.se/spel/hama_usb_hub_for_xbox_one%2c_4_ports-2751...
149 kr + frakt (29kr, totalt 178kr, fraktfritt om man har CDON+).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Avstängd

Det ser ju ut att vara precis vad jag behöver. Dock är den USB 3? Hmm... skall nog kolla med säljaren för jag hittar ingen information. Frågan är väl också om jag ens behöver USB 3 till mus, tangentbord och en handkontroll.

EDIT:
Testade att beställa en så får vi se hur den funkar.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Missa inte CoD-Advanced Warfare för 99:- fraktfritt på Electroworld. Blev ett spontanköp för mig iaf, sen återstår det att se om jag kommer spela det

Står att den är ej köpbar. Någon som vet varför?

Permalänk
Medlem

Beställde men fick sedan svar att de var slutsålda på ett kick

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Hur då? Vara ute i god tid? Verkar som att det bara finns för 45:-/månaden nu.. hade nog tagit mig an de där $30 (255:-)/år men läste på Pylogon att de hookar en med äldre EA spel och att man är tvungen att köpa de spel som släpps - fast med rabatt givetvis.

Meh.

Du verkar ha missuppfattat konceptet. Det är en hyrtjänst där lite äldre titlar läggs till, precis som Netflix. Så klart så får man inte behålla spelen efter att prenumerationen är slut, så fungerar inte digitala prenumerationer. Om man fick det så skulle man ju kunna få alla EA Access spel för 40kr totalt genom att prenumerera en månad och ladda ner allt och sen säga upp det. Man måste inte köpa spel som släpps. Man får däremot en rabatt på dem om man vill köpa dem. Det finns ingen dold hake eller något sånt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PowerNet:

Varför betala 3 gånger mer från Japan än i Svensk butik?
http://cdon.se/spel/hama_usb_hub_for_xbox_one%2c_4_ports-2751...
149 kr + frakt (29kr, totalt 178kr, fraktfritt om man har CDON+).

haha... visste inte ens dom svenska butikerna hade en sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Varför betala 3 gånger mer från Japan än i Svensk butik?
http://cdon.se/spel/hama_usb_hub_for_xbox_one%2c_4_ports-2751...
149 kr + frakt (29kr, totalt 178kr, fraktfritt om man har CDON+).

Tipstack går till dig PowerNet!