Permalänk

Ta med sig dator på flygplan

Så jag undrar om det går bra att man har med sig en laptop i sitt baggage som man kan använda på planet sedan?

Permalänk
Permalänk

Det brukar inte vara några problem att ha med sig dator på planet. Kolla flygbolagets hemsida så står det säkert något om det.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem

ja det får du, men du måste ha det avstängt under start och landing men annars så är det Inga problem.

Permalänk
Medlem

Du får använda dig utav din dator på flygplanet, ja! Visa bolag har som regel att man får ta med sig en laptop i en liten smidig laptop väska utöver det vanliga handbagage om man vill. Kolla på det flygbolagets hemsida du flyger för att reda ut hur många kilo och hur mycket du får ta med dig.

Visa signatur

Klaga inte på min dyslexi.

Permalänk
Rekordmedlem

Tänk på att säkerhetskontrollen kräver att allt ska gå att starta om du ska flyga till USA, det är skärpta krav på det så se till att allt är laddat annars blir du stoppad pga det.
Powerless devices will not be permitted onboard the aircraft.
http://www.tsa.gov/press/releases/2014/07/06/enhanced-securit...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har haft med mig surfplattor o datorer på flyg o det har inte varit några problem någon gång. Datorer måste vara avstängda under start o landning, medans surfplattor (och mobiler) kan på vissa (british airways t.ex.) flygbolag vara på under hela resan, dock i flygplansläge utan att behöva stängas av under start o landning. Fråga ditt flygbolag för mer info om det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig