Corsair H2100 Gaming Headset

Permalänk
Medlem

Corsair H2100 Gaming Headset

Hej!

Jag har följande problem med mitt H2100 Headset.
Jag kör inte dem som "default" utan har högtalare ut från datorn som default.
När jag startar en applikation där ljudet ska komma så hörs inget.
Startar jag om applikationen så fungerar det, det är alltså inget ljud vid första applikationen som körs där ljudet ska vara i lurarna.
Undrar ifall det går att lösa på något sätt?

Har lagt upp en ticket och diskuterat med Corsair på deras forum.
Nog bland de sämsta support jag någonsin fått. Auto reply från samma människa som ej läser mina inlägg.
Se bifogad bild:

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Medlem

Jag hade också liknande problem, så slutade med att jag installerade ett program som det kom förslag på i en annan tråd. Programmet heter Soundswitch och växlar helt enkelt mellan valda ljudutgångar när man trycker på en vald tangent.

Datorn tror väl förövrigt att så länge du har högtalare anslutna så ska ljudet komma ur dem.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammDiin:

Jag hade också liknande problem, så slutade med att jag installerade ett program som det kom förslag på i en annan tråd. Programmet heter Soundswitch och växlar helt enkelt mellan valda ljudutgångar när man trycker på en vald tangent.

Datorn tror väl förövrigt att så länge du har högtalare anslutna så ska ljudet komma ur dem.

Mm skulle man kunna göra men är inte jätte förtjust i att installera massa mjukvara för att kompensera för hårdvara.
Dator tror inget, den vet Huvudljudet kommer ut högtalarna precis som det ska, är vissa applikationer som jag har satt till headset där ljudet ska komma där, vilket det inte gör utan en omstart av applikationen.
Så det ska fungera, och alltid har gjort med mina tidigare headset.
Jag tror det har något med den trådlösa överföringen, att de inte är "aktiverade" direkt.
Hoppas kunna få svar av Corsair här

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Moli:

Hej!

Jag har följande problem med mitt H2100 Headset.
Jag kör inte dem som "default" utan har högtalare ut från datorn som default.
När jag startar en applikation där ljudet ska komma så hörs inget.
Startar jag om applikationen så fungerar det, det är alltså inget ljud vid första applikationen som körs där ljudet ska vara i lurarna.
Undrar ifall det går att lösa på något sätt?

Har lagt upp en ticket och diskuterat med Corsair på deras forum.
Nog bland de sämsta support jag någonsin fått. Auto reply från samma människa som ej läser mina inlägg.
Se bifogad bild:

http://i.imgur.com/UwY16qM.png

Skrivet av Moli:

Mm skulle man kunna göra men är inte jätte förtjust i att installera massa mjukvara för att kompensera för hårdvara.
Dator tror inget, den vet Huvudljudet kommer ut högtalarna precis som det ska, är vissa applikationer som jag har satt till headset där ljudet ska komma där, vilket det inte gör utan en omstart av applikationen.
Så det ska fungera, och alltid har gjort med mina tidigare headset.
Jag tror det har något med den trådlösa överföringen, att de inte är "aktiverade" direkt.
Hoppas kunna få svar av Corsair här

Hej Moli,

Jag ska gräva lite i detta och återkommer. Vilka program är det som du vill använda ditt H2100 till?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Moli,

Jag ska gräva lite i detta och återkommer. Vilka program är det som du vill använda ditt H2100 till?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Jag använder mitt H2100 i tillexempelvis DOTA2, Teamspeak och liknande applikationer där jag kan välja audio output device.
Annars kör jag default till högtalare som sagt, för exempelvis kunna få ut ljudet via dem från youtube mm..

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Medlem

Någon update?

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Moli:

Jag använder mitt H2100 i tillexempelvis DOTA2, Teamspeak och liknande applikationer där jag kan välja audio output device.
Annars kör jag default till högtalare som sagt, för exempelvis kunna få ut ljudet via dem från youtube mm..

Hej Moli,

Vi har försökt att återskapa problemet men får inte det. Vad som händer är att själva Valve filmen först går via högtalarna, men när man kommer in i spelet så går de via headsetet.

Jag sökte lite på detta problem och hittade denna tråd, är det något du kan testa? Syftar på 4e posten.

http://dev.dota2.com/showthread.php?t=91141

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Moli,

Vi har försökt att återskapa problemet men får inte det. Vad som händer är att själva Valve filmen först går via högtalarna, men när man kommer in i spelet så går de via headsetet.

Jag sökte lite på detta problem och hittade denna tråd, är det något du kan testa? Syftar på 4e posten.

http://dev.dota2.com/showthread.php?t=91141

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Den posten syftar dock på Valve och dess konfiguration.
För mig gäller det alla applikationer.
För att få ut ljud måste jag alltid först starta en applikation där ljudet ska komma via headsetet.
Spela upp något ljud i den applikationen som då inte hörs.
Stänga av applikationen.
Efter det kan jag starta upp samma eller en annan applikation där ljudet också ska komma ut genom headsetet.
Då fungerar det.
Dvs. har inget att göra med Valve direkt utan mer allmänt.

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Moli:

Den posten syftar dock på Valve och dess konfiguration.
För mig gäller det alla applikationer.
För att få ut ljud måste jag alltid först starta en applikation där ljudet ska komma via headsetet.
Spela upp något ljud i den applikationen som då inte hörs.
Stänga av applikationen.
Efter det kan jag starta upp samma eller en annan applikation där ljudet också ska komma ut genom headsetet.
Då fungerar det.
Dvs. har inget att göra med Valve direkt utan mer allmänt.

Okej på så vis. Vi försökte återskapa problemet men utan resultat. Har du möjlighet att testa headsetet i en annan dator ifall samma sak händer där?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan