Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Asus eller Msi till gaming?

Tänkte bygga ihop en Gamingdator för runt 15-20k och vill ha lite tips ang moderkort. Vad ska man satsa på?

Har ett RoG kort i min nuvarande dator och den har funkat finfint. Har hört både det ena och det andra angående Msi.

Tips och idéer mottages tacksamt!!

Permalänk
Medlem

Jag kör med ett Rampage V Extreme, (Asus)

Det beror på om du skall köra fler grafikkort eller inte skulle jag säga samt om du skall överklocka mycket.

Visa signatur

GPU EVGA GTX Titan X SLI Moderkort ASUS X99 Deluxe CPU 5930K
Minne Ballistic Sport 32GB 2500 Nätagg Corsair RM 1000i Chassi Cooler Master Cosmos II Kylning: Noctua NHD15 (Noctua PPC A14)

Permalänk
Entusiast

Smaksak, jag skulle dock personligen köra på Asus på grund av FanXpert, Intel Nics och personliga preferenser.
Kör du på MSI så se till att hitta ett moderkort utan "KILLER NIC".

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Min personliga uppfattning är i alla fall att ASUS håller högre kvalitet och är "bättre" än MSI.
Sen bidrar MSI:s marknadsföring med drakar och liknande till att jag inte dras till märket, men detsamma gäller flera andra aktörer också.

Permalänk
Medlem

Tack för alla snabba svar? Är detta ett bra alternativ? http://www.inet.se/produkt/1902642/asus-sabertooth-z97-mark-1...

Permalänk

ASUS ASUS ASUS!
Because... eeh, det bara är så