Permalänk
Medlem

Kan erbjuda hjälp i motala östergötlands län.
Byggt ihop ett flertal datorer.
Aldrig pillat på custom vattenkylning, bara en sluten som man inte ska öppna.

Permalänk
Medlem

Kan erbjuda hjälp i Stockholm med omnejd
Har 28+ års erfarenhet (har hållit på sedan man började skolan)
Har självklart ESD-utrustning

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Jag kan också ställa upp om så önskas, även om det redan fanns ett gäng behjälpliga i Borlänge.

Bara att fråga vad man vill ha hjälp med så får vi se om jag kan stå till tjänst. Har även byggt lite egna chassin och custom vattenkylning om man är intresserad av det.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk

Jag kan inte hjälpa till i Norrtälje, Täby och Åkersberga längre då jag har flyttat kan nu istället i Malmö med omnejd!

Gör dock fortfarande inga system med vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Jag kan fixa i västra götaland. Bor i Borås och åker till Kungälv ganska ofta. Kan därmed fixa i Göteborg vid behov. Har byggt vattenkylning, luftkylning och knåpat ihop gamla system några gånger. Kan ta med ESD armband om varnad. (Jag brukar köra ESD vid montering men sällan vid reparation.) Vill bli upplyst om systemets egenskaper på förhand för att tänka igenom lite.

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server

Permalänk
Medlem

Fixar hjälp, finns i Lövånger utanför Skellefteå.

Permalänk
Medlem

Kan hjälpa till i Luleå om det skulle behövas!

Permalänk
Medlem

kan hjälpa till i Växjö med omnejd (ev liten peng för bränsle om det är längre)
byggd datorer senaste 8 åren åt vänner å bekanta så har blivit ett par system genom åren
har aldrig byggt custom loop men slutna kylare & moddning har man gjort en del

Tar inget ansvar för ev. skadade produkter
och ESD band/skydd ska den som vill ha hjälp fixa om han/hon vill att de ska användas

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Medlem

Bor i Uppsala och skulle kunna hjälpa till om det behövs i mån om tid och lust förstås. Har byggt mina egna och bekantas datorer sen mellanstadiet, men jag har aldrig hållt på med custom loops och är inte någon expert på kabeldragning (även om jag kan grunderna). Jag har ett ESD-band jag använder, men tar i övrigt inget ansvar för skadade produkter.

Permalänk
Medlem

Byggde första datorn för lite över 10 år sedan, som 15-åring.

Erbjuder mig i Landskrona till sweclockers medlemmar.
Sleevar inte och meckar inte med custom loops men i övrigt ger jag mig på det mesta!
Har självklart ESD-armband. Tar inte ansvar för skadade komponenter.

Permalänk
Medlem

kan väl lika gärna skriva upp mig här.

hjälper gärna till inom göteborgs stad på passande tid. det mesta går bra men kan tyvärr inte tänka mig att bygga en loop (kan dock kanske ge lite råd om det - skicka pm). är rätt så bra på snygg kabeldragning om det är viktigt. har esd-armband till mig själv och kan försöka gräva upp ett till om det skulle behövas. tar inget ansvar för skadade komponenter.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Vänligen läs genom första inlägget innan ni postar i tråden.

Citat:

Kontakt sker över privata meddelanden i forumet
Kontakta en person i din stad i taget, är personen upptagen kan du kontakta nästa

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Hejsan, Jag kan tyvärr inte hjälpa till längre pga av tidsbrist. Ni får gärna plocka bort mig från listan. Jag kanske återvänder någon dag när jobb och fru tillåter. Tack

Visa signatur

For those about to CLOCK! We salute you!

Permalänk
Medlem

Bor i Skutskär och hjälper gärna till.

Kan ta mig lite var som efter UL linjen.

Har byggt flertal datorer åt mig själv och vänner, älskar att hålla på med ny hårdvara.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med trådreglerna*

Citat:

Kontakt sker över privata meddelanden i forumet
Kontakta en person i din stad en i taget, är personen upptagen kan du kontakta nästa

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Söker någon, alla i min ort verkar inte vara aktiv. I umeå, erbjuder självklart tilltugg, kommer inom kort behöva hjälp med att byta grafikkort och psu. (lätt jag vet) men jag har tummen i pannan och aa, ni förstår nog

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja se en uppdatering av listan. Mycket nytt folk som inte står med (även gamla inlägg). Även en del som ska bort?
Tänkte att det underlättar sökande så de slipper leta igenom hela tråden efter folk.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk

Kan montera, arbetslös och älskar att bygga. Byggt minst 50st + Finns i Grums utanför karlstad Värmland

Visa signatur

MOBO: Asus Prime b350 PLUS | CPU:Amd Ryzen 7 2700 kyls med Corsair h60 |RAM: 2x4gb Crucia ballistix sport 2666mhz |GPU: Sapphire R9 295x2 8gb |PSU: Corsair AX850 | CHASSI: Fractal Design Define R5 Window Black | SSD: Crucial BX100 250gb |HDD: 3TB segate 7200rpm | Skärm: samsung S27A750D

Permalänk
Medlem

Skulle behöva hjälp med en "flytt" från mitt nuvarande chassi till ett större (silverstone ml05 -->> rvz01) chassi.. Det enda som ska läggas till är ett ICKE dedikerat grafikkort. Därav bytet av chassi. - alltså psu, mobo, lite kabeldragning också, skruva o lock på. 👍🏻

Bor i nässjö, Jönköpings län. Så hojta till om ni kan tänkas hjälpa till.. Självklart så fixar vi en liten betalning för de också.. (500kr) nåt sånt...

Permalänk
Medlem

Jag kan hjälpa till med val av delar, montera dem, installera OS/drivrutiner och så vidare Jag bor på fasta Åland. Har tyvärr ingen bil så ni får plocka upp mig om ni behöver hjälp :]

Permalänk
Medlem

Kan hjälpa till med montering av hårdvara samt mjukvaruinstallation.

Kraven är dock att det är i mån av tid och att personen i fråga själv sitter med och försöker lära sig.
Har dock aldrig kopplat med mer avancerad vattenkylning än slutna produkter.

Bor i Kungsbacka/Hallands län

Permalänk

Livar upp här lite.

Bor i Helsingborg och hjälper gärna nybörjare i området, eller om du behöver en tredje hand för att t.ex. montera en processorkylare.
Jag håller mig borta från vattenkylning (förutom slutna, färdiga lösningar då så klart.)

Ps. Gifflar är gott!

Permalänk
Medlem

Kan väl skriva upp mig igen då!

Har byggt datorer sedan tidig ålder. Har gjort det mesta förutom Volt-modding och kan hjälpa dig / er sätta ihop en dator från grund + med custom vattenkylning om så önskas. Har ESD band.

Gävle!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Jag finns i Västerås och hjälper gärna till med montering.
Finns nära centrum men mot en slant för soppan så kan jag röra mig rätt fritt.
Alltid kul att öppna lite nya kartonger med hårdvara ^^
Kan även ordna med enklare uppgraderingar i bärbara datorer (hdd, ram, nätverkskort m.m)

Mjukvara tycker jag är drygt då jag jobbar med det dagligen, så undviker helst!

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Jag finns i Malmö och kan hjälpa till.

Har byggt datorer i flera år och använder esd armband.

Permalänk
Medlem

Jag bor i Lund och hjälper gärna till, har byggt ett antal datorer genom åren men aldrig gett mig på vattenkylning. Jag har esd armband och cyklar gärna runt i stan!

Jag kan även hjälpa till vid felsökningar and stuff

Visa signatur

MS-7673 | i5-2500K @ 4.4Ghz | GTX 670 @ ~1.3GHz | Corsair 24GB VENGEANCE LP | Corsair AX 860W 80+ Platinum | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med mitt bygge..

Fick hem delarna från inet/komplett i förrgår.. Har precis fått ihop allt med hjälp av en mer kunnig kompis men datorn startar inte.. Inte äns nätaggregatet går alltså igång. Kan jag fått ett dött nätagg?

Jag bor iallafall i Örebro, skull behöva hjälp med felsökning och problemlösning. Vill få ihop denna dator då jag själv är intresserad, men inte tillräckligt kunnig för att göra det själv. Jag kan tänka mig betala en slant om så önskas. Jag kommer självklart vara med under processen och samtidigt försöka lära mig själv.

För snabb kontakt, smsa mig på 0760642393. Tack på förhand!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KJonte:

Fick hem delarna från inet/komplett i förrgår.. Har precis fått ihop allt med hjälp av en mer kunnig kompis men datorn startar inte.. Inte äns nätaggregatet går alltså igång. Kan jag fått ett dött nätagg?

Jag bor iallafall i Örebro, skull behöva hjälp med felsökning och problemlösning. Vill få ihop denna dator då jag själv är intresserad, men inte tillräckligt kunnig för att göra det själv. Jag kan tänka mig betala en slant om så önskas. Jag kommer självklart vara med under processen och samtidigt försöka lära mig själv.

För snabb kontakt, smsa mig på 0760642393. Tack på förhand!

Välkommen

Citat:

Kontakt sker över privata meddelanden i forumet
Kontakta en person i din stad i taget, är personen upptagen kan du kontakta nästa

Använd alltid antistatiskt armband (ESD)
> Ingen av de som står med på listan är kontrollerade eller godkända av SweClockers.
> Skulle något gå fel eller gå sönder är det den som bygger och den som äger datorn i fråga som har ansvaret, inte SweClockers.
> Våga kräv ESD band, men kom ihåg att om du kräver det så är det du som köper/betalar det om hjälpande hand inte har ett!
> Va alltid trevlig och tacka efteråt!

Permalänk
Avstängd

Bygger gärna om någon skulle behöva hjälp, jag monterar dock endast datorn (inga custom loops), ifall det skulle krävas felsökning osv. så får du ta det ansvaret. Är det något lite enklare fel så kan jag grejja det dock.

Är bosatt i Bjursås men jag kan gärna ta mig till Falun/Rättvik ifall det behövs.

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk

Min kompis dator

@ZAIZAI: Tjenare bor i Falkenberg inte så aktiv på sweclockers men såg att du erbjöd gratis montering av dator , nu är det så att han har ett problem med sin dator vad , ja det vet vi inte exakt men vi vet att sladdar sitter fel , + att han rörde om lite ... jag såg innan när vi öppnade datorn att pci-e sladdar var lösa typ 2 st tror ja och några fan b2 , a3 sladdar. Jag undrar ifall du hade kunnat ta åt dig lite tid innan dreamhack winter 26/11 och kolla lite på datorn ? vi bor i falkenberg och kan komma t dig vad jag vet så ska du tydligen befinna dig i halland. Min brorsa har flyttat till skövde för plugg och kan tyvär inte hjälpa oss snälla! kan erbjuda en 100 också )