Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

HJÄLP! Ljud som krånglar.

Permalänk

HJÄLP! Ljud som krånglar.

I Fredags när jag pös iväg över helgen för att fira påsken med familjen funkade allt prima.

Idag när jag kom hem såg jag fram emot att lyssna lite på musik. När jag petar igång burken och drar igång Spotify bara sprakar det i lurarna.
Jag har prövat olika lurar, alla utgångar på burken, provade att uppdatera Sound Blaster Cinema 2 via MSi Live Update 6 (som förövrigt bara hänger sig också)

Men inget funkar, blir sten galen snart! Vad fan är det som är fel?

Här är min dator setup om det kan vara till någon nytta,

Permalänk
Medlem

provat lurarna i en annan enhet?

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

provat lurarna i en annan enhet?

Ajjemän, bara på burken det krånglar.

Permalänk
Skrivet av Mpersson88:

Ajjemän, bara på burken det krånglar.

bränn en skiva med linux eller windows 8.1 ska ju gå boota från USB starta Spotify igen kolla om det är hårdvaran eller mjukvaran som krånglar ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

bränn en skiva med linux eller windows 8.1 ska ju gå boota från USB starta Spotify igen kolla om det är hårdvaran eller mjukvaran som krånglar ?

Har tyvärr inte tillgång till det :/
Har provat youtube och andra program men är samma sak där också.

Fyfan man blir ju alldeles gråhårig av detta. Haha, ska man skratta eller gråta?

Permalänk
Skrivet av Mpersson88:

Har tyvärr inte tillgång till det :/
Har provat youtube och andra program men är samma sak där också.

Fyfan man blir ju alldeles gråhårig av detta. Haha, ska man skratta eller gråta?

anledningen varför du ska använda ett annat OS är för att utesluta mjukvaruproblem, det kan du inte göra genom youtube
köp billiga 4-8gb minnen om du inte har..
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=997628

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

anledningen varför du ska använda ett annat OS är för att utesluta mjukvaruproblem, det kan du inte göra genom youtube
köp billiga 4-8gb minnen om du inte har..
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=997628

Jaha, hehe.

Hmm, har tyvärr inte pengar till nytt OS.

Det finns inget annat sätt att lösa detta?

Permalänk
Rekordmedlem

Det går ju att bränna en livelinux på cd, kostar 2 kr om man har en cd....
Om du inte kan fixa så du kan köra en livelinux så kan du prova göra systemåterställning i win, backa nån vecka o prova igen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mpersson88:

Jaha, hehe.

Hmm, har tyvärr inte pengar till nytt OS.

Det finns inget annat sätt att lösa detta?

har du verkligen inte någon tom cd eller usb sticka liggande hemma?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Mpersson88:

Jaha, hehe.

Hmm, har tyvärr inte pengar till nytt OS.

Det finns inget annat sätt att lösa detta?

linux kostar inte nånting
hela grejen med felsökning är att det är sällan som man vet vad det är för fel på datorn genom en beskrivning, lite därför det heter Felsökning?

Windows licens kostar men du behöver bara en iso fil. ladda ner ett program från Microsoft, plugga in ett tomt 4 GB minne.
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/create-reset-ref...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644