Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

HyperX Fury 8GB (2x4GB) CL10 1600MHz

Hallå!

Jag har beställt lite nya datorprylar och nu i efterhand så börjar jag bli osäker på mina minnen.
Är HyperX Fury 8GB (2x4GB) CL10 1600MHz något att ha eller är det bara skräp? Inte hittat något om dom och verkade vara onödigt dyra om man jämför med andra minnen.

Det jag beställde var:

Processor i7-4790k
Moderkort z97-a
Minnen 16gb hyberX - 4 st 4gb stickor. (var ett uppgraderingspaket med 8gb minne med, så beställde 8gb till)

Har ett par A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION sen innan och vill ju helst uppgradera och inte nedgradera

Tacksam för snabba svar så jag möjligen hinner avbeställa!

Puss

Visa signatur

CPU: 7950x CROSSHAIR X670E HERO MB: RAM: 32GB Kingston 6400mhz cl32 GPU: RTX 4090 SSD: 980 pro COOL: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 MON: ASUS ROG SWIFT PG348Q 34" + Odyssey G7 32"

Permalänk
Medlem

Dina A-DATA är bättre. Allting som spelar roll på RAM är Volt (ha bara rätt för ditt moderkort), CL (så lågt som möjligt), hz (så högt som möjligt) samt att i ditt fall att det är dual channel. Volt ska du ha 1.5.

Däremot så är RAM prestandan extremt lite inverkan på spel prestanda om du inte tänker köra på det integrerade grafikkortet i CPU'n.

Du behöver alltså inte uppgradera RAM, bortkastade pengar.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Dina A-DATA är bättre. Allting som spelar roll på RAM är Volt (ha bara rätt för ditt moderkort), CL (så lågt som möjligt), hz (så högt som möjligt) samt att i ditt fall att det är dual channel. Volt ska du ha 1.5.

Däremot så är RAM prestandan extremt lite inverkan på spel prestanda om du inte tänker köra på det integrerade grafikkortet i CPU'n.

Du behöver alltså inte uppgradera RAM, bortkastade pengar.

Låter vettigt! ramminnena som följde med behåller jag och dom extra avbeställer jag. Får slänga in HyperX i damens dator som reservdelarna åker till. Och när och om jag behöver mer så beställer minnena som jag redan har.

Tack så mycket!

Visa signatur

CPU: 7950x CROSSHAIR X670E HERO MB: RAM: 32GB Kingston 6400mhz cl32 GPU: RTX 4090 SSD: 980 pro COOL: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 MON: ASUS ROG SWIFT PG348Q 34" + Odyssey G7 32"

Permalänk
Medlem

HyperX Fury minnerna är inte ett dugg sämre än A-Data, enda skillnaden är att HyperX Fury kör med CL10 vilket inte är någon märkbar skillnad. Om man vill så kan man nog köra HyperX i Cl9 också.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S