Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Har inte lirat på ÅR ! Vad köper jag ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

BF4 utan tvek, CoD är ju för folk i åldern 6-14
/Lifooz

Är själv bara 14 år. Tycker att både battlefield och cod är för 12 åringar. Om du vill ha pang. Så köp arma 3. Kör själv det med en massa mods för ökad realism. Kan även rekomendera att köra med gruppen anrop.se.

mods med två d.......
Permalänk
Medlem
Skrivet av kby71:

Tjena mitt i natten. Tänkte fråga efter lite smakråd vad gäller 3 spel.

1. Far cry 4

Och vilket mellan
BF4
VS CoD

Som sagt länge sen men jag vill gärna ha ett spel med många timmars spelande samt great grafik och även et bra multiplayer

Tacksam för svar

Är det FPS du är ute efter kan du fetglömma cod och bf. CS är vad som spelas ska!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Dying Light var askul! Men om det är prisvärt är upp till var o en...jag tyckte det var värt priset iallafall.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Detta är imo de essentiella PC-spelsköpen från de senaste fem åren, men beror såklart på vad man gillar för typ av spel.

AAA Singelplayer
Metro: 2033 & Last Light Redux (fps)
BioShock Infinite (fps)
The Witcher 2: Enhanced edition (rpg)
Mass Effect 2&3 (rpg)
Wolfenstein: New World Order (fps)
Far Cry 3 eller 4 (fps)
Portal 2 (pussel)
Tomb Raider (äventyr)

Multiplayer
CS:GO (fps)
Starcraft 2 (rts)
DOTA2 (moba)
BF4 (fps)
Civilization V Complete Edition (strategi)
World of Warcraft: Warlords of Draenor (mmorpg)

Indi:
Brothers: A Tale of Two Sons
Bastion
Super meat boy
Fez
Braid

edit. Oj, tråden kanske bara gällde CoD eller BF4. Aja får stå kvar ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Är själv bara 14 år. Tycker att både battlefield och cod är för 12 åringar. Om du vill ha pang. Så köp arma 3. Kör själv det med en massa mods för ökad realism. Kan även rekomendera att köra med gruppen anrop.se.

Det är just det där jag menar, jag är själv 24 år och blir 25 i till sommaren. Då är inte Cod det första man söker sig till.
Precis som du säger, så har även battlefield 3 och 4 blivit en Cod.
Sjukt att behöva se hur EA lyckas förstöra företag efter företag.
Precis samma sak med General Motors.
Saab, Saturn och Pontiac är 3 av märkena dom har lagt under sig. Varav Pontiac var drygt 106 år gammalt, när dom begravde det.
Amerikaner kan inte driva utländska företag, när dom knappt klarar av sina egna ens en gång.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Är själv bara 14 år. Tycker att både battlefield och cod är för 12 åringar. Om du vill ha pang. Så köp arma 3. Kör själv det med en massa mods för ökad realism. Kan även rekomendera att köra med gruppen anrop.se.

Skrivet av Lifooz:

Det är just det där jag menar, jag är själv 24 år och blir 25 i till sommaren. Då är inte Cod det första man söker sig till.
Precis som du säger, så har även battlefield 3 och 4 blivit en Cod.
Sjukt att behöva se hur EA lyckas förstöra företag efter företag.
Precis samma sak med General Motors.
Saab, Saturn och Pontiac är 3 av märkena dom har lagt under sig. Varav Pontiac var drygt 106 år gammalt, när dom begravde det.
Amerikaner kan inte driva utländska företag, när dom knappt klarar av sina egna ens en gång.
/Lifooz

Jag tycker att det är ganska töntigt att säga att ett spel är för en viss ålder.
Jag är 18 år och jag älskar Minecraft, BF4 och tycker att CoD AW ser rätt intressant ut iaf.
Det har inte så mycket att göra med hur gammal man är utan det beror bara på hur man är som person.

Däremot håller jag med om att EA förstört mycket de senaste åren. Dock ser Ubisoft värre ut just nu.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Är själv bara 14 år. Tycker att både battlefield och cod är för 12 åringar. Om du vill ha pang. Så köp arma 3. Kör själv det med en massa mods för ökad realism. Kan även rekomendera att köra med gruppen anrop.se.

Jag antar att det betyder att ARMA 3 är för 14åringar då?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

FC4 var bra men om du lirar Multiplayer så skulle jag nog rekommendera att i första hand skaffa BF4/Cod, skaffa det du gillar mest dvs, föredrar du väldigt mycket närstrid (inte melee men väldigt nära) så är Cod att föredra, vill du sitta i fordon på större banor är BF4 bättre (eller BF3, antar att det är kaffepengar för det spelet idag). Men vill du ha bra och rikligt med gameplay i ett Singleplayer spel så rekommenderar jag starkt FC3 eller FC4

Permalänk
Avstängd

det där är dock bara premium, inte spelet.

Permalänk
Skrivet av matnojje:

Om du tycker att träning inte skadar så är du inte tillräckligt nördig för forumet

Haha, det där gjorde min dag! Snacka om att folk fortfarande tänker den ideala "nörden" som en person som sitter bakom skärmen med halv ruttna kalsonger och inte sett solens ljus på månader.
Dock kan jag inte än medge att man är full-utrustad nörd på it:e men däremot bilar oooh ja fullt ut nörd på bilar!

Nåt spel du borde testa däremot är Project Cars får såå jäkla mycket spelupplevese för pengarna än vad du nånsin kommer få på battelfield och call of duty och alla dess serier.
Släpps nu till maj

Visa signatur

The heart of the computer: Chassi: Fractal Design Define R4 // Modekort: MSI Gaming 3 Z97X // Processor: Intel Core i5 4690K @ 3,90GHZ
Grafikkort: ASUS Strix GTX 960 2GB OC GDDR5 // Minne: 8GB CL9 @ 1600MHz
Kylare: Be quiet Pure Rock // Nätaggregat: Cooler Master GM 550W
60-85 FPS @ Ultra BF4, 90-190 FPS @ Ultra WoW