Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av I Kill:

Hur gör jag det med proxy igång?

hej, det ska vara en proxy från Brasilien Jag bara använde ett addon i Chrome som hete "Hola better internet" var lätt och funkade utan problem. bara den igång medans du är på sidan och tills du har genomfört din betalning helt och du får ett mail om att din order har gott igenom

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Inaktiv

Lite riskabelt med tanke på vad Arthur Bongo skriver i detta inlägg: #15339176

Permalänk
Medlem

Som det verkar betalade jag gärna fullpris för GTA V. Ingen risk att det inte fungerar eller tas ifrån mig och PC-versionen verkar också bli riktgt bra, bra optimerad osv.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Enligt min nerräkning när jag försöker starta spelet nu (4 days and 17 hour) så ska spelet kunna startas kl 00.01 på tisdag.

Kanske om man kör VPN mot Nya Zeeland och ställer om klockan i Windows till deras tid så kan man starta tidigare? Chatham Islands ligger ca: 11 timmar före oss: http://www.timeanddate.com/worldclock/new-zealand/chatham-isl.... Vore kul att kunna börja spela måndag eftermiddag

Du kommer ju inte att kunna "installera" spelet fören deras lokala tid blir 00.01? jag tror nog steam och Rockstar håller koll på vad klockan är hos sig själva
klock knepet har dom nog kommit på hur dom kommer runt vid det här laget,
Om du försöker starta spelet nu så kommer det ett "An error accurred while updating..." och om du ändrar på klockan och kör spelet igen så kommer det stå "Pre-load complete;" efter namnet i steam. Men det finns inget att hämta till uppdateringen så det fungerar fortfarande inte.

sen ligger det 59gb:en som man laddade ner i steam under "D:\Steamspel\SteamApps\depotcache" och inte "D:\Steamspel\SteamApps\common" där alla spel borde hamna som man laddar ner på steam

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

Bekräftad tid från Rockstar när spelet blir upplåst: http://i.imgur.com/pNKg6JQ.png

Permalänk
Medlem

Härligt! kl 09:00 i Sverige då? Jag som trodde det skulle bli på kvällen som preloaden.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Härligt! kl 09:00 i Sverige då? Jag som trodde det skulle bli på kvällen som preloaden.

Japp kl 09.00. Men sen kan det ju uppstå problem som gör att det försenas så jag skulle inte rekommendera folk att ta ledigt, då iallafall jag inte förväntar mig att det kommer fungera förens på kvällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Lite riskabelt med tanke på vad Arthur Bongo skriver i detta inlägg: #15339176

Dom regionerna som är just nu är väl dom som finns på deras sida? Dom olika att välja mellan vill säga.
Jag har inte så bra koll men det var så jag uppfattade det. Och självklart så kan det komma att ändras om man har otur =/ Det är så klart upp till var och en att ta risken precis som med allting annat på internet
Jag personligen känner att det kan vara värt det. Får inte pengar fören om ca 2 veckor och kände jag verkligen ville ha gta5 på release dagen och att jag kunde undvara 250kr i hopp om att allting ska funka till 100% Om det inte gör det så får jag bita i det sura äpplet och köpa ett nytt.

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem

Men denna är ju oxå bra!

Köpte via GMG och fick min kod och slog in den på social club sidan och tankade hem installern. Nu vill installern att jag ska aktivera igen, men denna gång:

E det inte min dag idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av I Kill:

Men denna är ju oxå bra!

Köpte via GMG och fick min kod och slog in den på social club sidan och tankade hem installern. Nu vill installern att jag ska aktivera igen, men denna gång:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/11035283/activation_error...

E det inte min dag idag?

Jag behövde inte skriva in den igen (är jag 99% säker på i alla fall) :S Bara aktiverade den på sidan och sen var det good2go...

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

Jag behövde inte skriva in den igen :S Bara aktiverade den på sidan och sen var det good2go...

Fan vad märklig! :/

Permalänk
Medlem

Men när du loggar in i Launchern så borde den känna av att du har det aktiverat.

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

Men när du loggar in i Launchern så borde den känna av att du har det aktiverat.

Jag aktiverade i chrome läsaren på sidan först:

Sen ladde jag ner installern. Sedan koma jag till fönstret där uppe och då tyckte de jag redan hade använt den aktiveringskoden, vilket jag har. Men vafan händer!!!!!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HerrTech:

Dom regionerna som är just nu är väl dom som finns på deras sida? Dom olika att välja mellan vill säga.
Jag har inte så bra koll men det var så jag uppfattade det. Och självklart så kan det komma att ändras om man har otur =/ Det är så klart upp till var och en att ta risken precis som med allting annat på internet
Jag personligen känner att det kan vara värt det. Får inte pengar fören om ca 2 veckor och kände jag verkligen ville ha gta5 på release dagen och att jag kunde undvara 250kr i hopp om att allting ska funka till 100% Om det inte gör det så får jag bita i det sura äpplet och köpa ett nytt.

Du verkar vara medveten om risken vilket är bra. Ofta när man folk börjar rekommendera gråzon och "tjuvsidor" för billiga spel så "glöms" typ alltid viktig information om att spelet kanske inte går att aktivera, nyckeln blockeras pga att den kan vara stulen eller att hela kontot blir låst. Nu gäller iofs detta spel inte Steam men Valve har skärpt deras DRM-plattform en hel del senaste året. Man bör vara försiktig både med köp och aktivering med nycklar som inte kommer via officiella och auktoriserade kanaler.

Skrivet av I Kill:

Jag aktiverade i chrome läsaren på sidan först: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11035283/activation.png

Sen ladde jag ner installern. Sedan koma jag till fönstret där uppe och då tyckte de jag redan hade använt den aktiveringskoden, vilket jag har. Men vafan händer!!!!!!

Jag loggade in och aktiverade på deras sida med Firefox, laddade ner klienten. Startade denna och loggade in med mitt konto och kunde sedan påbörja installation och nedladdning av spelet. Skiljde ditt förlopp sig mot ditt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag loggade in och aktiverade på deras sida med Firefox, laddade ner klienten. Startade denna och loggade in med mitt konto och kunde sedan påbörja installation och nedladdning av spelet. Skiljde ditt förlopp sig mot ditt?
Skickades från m.sweclockers.com

Ja, men jag tror jag vet vad det kan vara nu. Vet dock inte hur jag ska lösa det.

Startade om datorn och startade via GTAV.exe igen och loggades automatiskt in på ett till social club konto jag har. Jag har tydligen två st.
Jag aktiverade via ett annat konto där jag heter "andersspeleman" på webbsidan, men när jag startar GTAV så står det "offline mode" och användare "sredna" vilket är ett gammalt konto jag lirade GTA IV med.

Borde vara detta?

Men hur FAN ändrar jag så att social club inte startar med detta gamla namn/konto?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av I Kill:

Ja, men jag tror jag vet vad det kan vara nu. Vet dock inte hur jag ska lösa det.

Startade om datorn och startade via GTAV.exe igen och loggades automatiskt in på ett till social club konto jag har. Jag har tydligen två st.
Jag aktiverade via ett annat konto där jag heter "andersspeleman" på webbsidan, men när jag startar GTAV så står det "offline mode" och användare "sredna" vilket är ett gammalt konto jag lirade GTA IV med.

Borde vara detta?

Men hur FAN ändrar jag så att social club inte startar med detta gamla namn/konto?

Kan du hitta vart RSC lagrar konto information i datorn så borde den förhoppningsvis kunna styras om till rätt konto. Jag förmodar att detta ligger i någon mapp i C:\Users\namn\AppData eller vad mappen nu heter (den är dold som standard iallafall).

Rockstars support borde nog kunna förklara hur du gör annars om du inte hittar något där eller om du söker på nätet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Med detta kontot aktiverade jag och ladde hem clienten med:

Men social club startas med detta kontot hur nu fan det är möjligt:

Så när jag sedan startar GTA online för att kunna tanka ner skitet så behöver jag aktivera igen och då är såklart koden redan tagen eftersom den gjordes visa "andersspeleman" kontot:

Permalänk
Medlem

Borde det inte gå att logga ut? Och sedan logga in med rätt konto.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Borde det inte gå att logga ut? Och sedan logga in med rätt konto.

Phew, nu funkar det! Tack för hjälp även om jag kom på det själv. Men var tvungen att avinstallera och ladda ner clienten via rätt konto igen. Nu startade nedladdningen automatiskt. Fan, blev lite skraj där ett tag.

EDIT:

El nä, det var inte alls själva spelet som laddades ner. Samma sak igen! Fan, måste kunna gå att logga in på rätt konto via klienten, men inte mkt knappar och val där inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av I Kill:

Phew, nu funkar det! Tack för hjälp även om jag kom på det själv. Men var tvungen att avinstallera och ladda ner clienten via rätt konto igen. Nu startade nedladdningen automatiskt. Fan, blev lite skraj där ett tag.

EDIT:

El nä, det var inte alls själva spelet som laddades ner. Samma sak igen! Fan, måste kunna gå att logga in på rätt konto via klienten, men inte mkt knappar och val där inte!

Vad finns det för val under kugghjulet i högra hörnet då?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Vad finns det för val under kugghjulet i högra hörnet då?

Prova själv? Inget som har med att logga in med konto iaf. Man kan länka konton till xbox live, psn, windows games etc.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har sparat på GTA V upplevelsen tills nu? Inte rört konsolversionerna

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Är det bara jag som har sparat på GTA V upplevelsen tills nu? Inte rört konsolversionerna

samma här

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av I Kill:

Prova själv? Inget som har med att logga in med konto iaf. Man kan länka konton till xbox live, psn, windows games etc.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/11035283/2015-04-09%2014_...

Jag kan välja Sign out med det kugghjulet iaf. via webbsidan. via programmet i Windows håller jag på att ladda ner så jag kan bara välja cancel och pause där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jazon:

Jag kan välja Sign out med det kugghjulet iaf. via webbsidan. via programmet i Windows håller jag på att ladda ner så jag kan bara välja cancel och pause där.

Är det jag menar. Jag kan inte välja själv verkar det som att windows launchern ska välja en annan användare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheyCallMeMoshi:

Förhoppningsvis :). Har gjort floppar innan.
Som att köpa Total War : ROME för 550 kr och sen spelat totalt 4 timmar ^^.

Det händer, men samtidigt så spenderar man kanske mängder av timmar i ett annat spel. För min del är det Dota 2 och det är ju gratis. Lite lustigt att det spel man tycker är roligast och spelar mest är det man spenderar minst på också

Permalänk
Medlem

Under kugghjulet kan man välja "Sign Out". Även på klienten man har i datorn kan man logga ut.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Under kugghjulet kan man välja "Sign Out". Även på klienten man har i datorn kan man logga ut.

Visa gärna var i klienten man kan byta/logga ut?

EDIT: Hittade... Jag klickade "back". Nu funkar skiten. Tack alla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Är det bara jag som har sparat på GTA V upplevelsen tills nu? Inte rört konsolversionerna

Jag testade bara lite(kanske 30min) hos brorsan med hans Xbox.. Nu preloadar jag spelet till PC!
Köpte från Oneplay.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jonte6950:

Är det bara jag som har sparat på GTA V upplevelsen tills nu? Inte rört konsolversionerna

Du har allt det roliga kvar då.

Själv blir det min fjärde genomspelning, tredje genomspelningen höll fortfarande bra så förhoppningsvis gör den fjärde det också. Ett mästerverk helt klart.

Skickades från m.sweclockers.com