Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Permalänk
Rekordmedlem

Det är begagnade datorer och skicket kan ju skilja lite mellan olika exemplar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Rätt gammal modell, mid 2012.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nja det har jag svårt att tro.

Rent prestandamässigt gör du bättre i att köpa en i3 ultrabook med 4GB ram och 128GB SSD vilket du får tag på för runt 4000:-

Då får du dessutom en helt ny dator med 4'e generationens intel processor som ger kanske 7 timmars batteritid vid surfning, 10 timmar vid enklare användning.

2'a generationens intel processorer klarar inte ens i närheten av samma batteritid ny, än sämre efter 3 år då batteriet slits.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SupakmeGusta:

Någon mer som sitter och sörjer att dom inte lyckades komma över en S5:a ??

Hur mycket fick man betala för en sådan?

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Hur mycket fick man betala för en sådan?

1990:- sörjer än

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Kingston Datatraveler 8GB USB 3.0 9:- http://www.ink66.com/datatraveler-100-g3-8-gb-hispeed-usb-max...

Max 1 per kund

Frakten ligger enligt hemsidan på 48kr.
Ett bra pris om du ändå behöver annat från butiken samtidigt!

Riktigt sunkiga hastigheter enligt databladet. 40/10 read/write på 16-64 GB är allt som står så antagligen ännu sämre på 8 GB.

Permalänk
Medlem

Grymt pris på Yamaha-receivern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Nja det har jag svårt att tro.

Rent prestandamässigt gör du bättre i att köpa en i3 ultrabook med 4GB ram och 128GB SSD vilket du får tag på för runt 4000:-

Då får du dessutom en helt ny dator med 4'e generationens intel processor som ger kanske 7 timmars batteritid vid surfning, 10 timmar vid enklare användning.

2'a generationens intel processorer klarar inte ens i närheten av samma batteritid ny, än sämre efter 3 år då batteriet slits.

Söker en liknande till farsan. Har du prisjakt länk till en? 4000kr låter billigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ang s5an från comviq, jag ser på min sida att jag betalar 80 kr/mån för mobilen men skulle det inte kosta 100?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Ang s5an från comviq, jag ser på min sida att jag betalar 80 kr/mån för mobilen men skulle det inte kosta 100?

Det är enligt supporten ett fel i deras datasystem som gör att priset visas exkl. moms. Priset är fortfarande 100 kr/mån i 24 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Hemmabioreceiver
Yamaha RX-A3040 för 11990:- i helgen på Elgiganten Online.
Kostar 18995:- som bäst på Prisjakt.

Tråden är till för datorrelaterade produkter.
Hemmabioprylar hör inte dit.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SUMITOMO:

Tråden är till för datorrelaterade produkter.
Hemmabioprylar hör inte dit.

Ljudprodukter hör också till tråden.

Permalänk
Medlem

Jag slog till på en Yamaha 3040 igår kväll (som nu är slut) och hade inte upptäckt den i tid om det inte postats här, så jag är glad över det. Men det är kanske inte jättemycket datorrelaterat, men man kan ju koppla in sin dator eller spelkonsoll till receviern när man spelar.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Man kan ju även koppla upp sin laptop till bilen, så då måste det vara okey att tipsa om bilar?

Finns ett ljudforum; http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/

Sen finns minhembio, component mfl om man söker en annan inriktning än datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Man kan ju även koppla upp sin laptop till bilen, så då måste det vara okey att tipsa om bilar?

Finns ett ljudforum; http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/

Sen finns minhembio, component mfl om man söker en annan inriktning än datorer.

Och eftersom denna tråden finns inlagd i den länken så känns det som att de som bestämmer (moderatorer) har sagt sitt ok till att även ljudprylar finns representerade i Fyndtråden

Brukar verkligen inte kommentera om prylars vara eller inte vara i Fyndtråden, men eftersom RX-V3040 priset var grymt bra så platsar fyndet i tråden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av klp65:

Och eftersom denna tråden finns inlagd i den länken så känns det som att de som bestämmer (moderatorer) har sagt sitt ok till att även ljudprylar finns representerade i Fyndtråden

Brukar verkligen inte kommentera om prylars vara eller inte vara i Fyndtråden, men eftersom RX-V3040 priset var grymt bra så platsar fyndet i tråden...

Då tycker jag att de skall lägga till datorrelaterat och hembioljud/HIFI i reglerna.

Sen om det är 99.99% rabatt hör inte dit om kategorin inte passar.

Skall Sweclockers vara ett entusiastforum för datorintresserade eller inte?

Permalänk

Någon som vet om en bra deal på en mobil? Z2:ans digitizer dog och letar efter en billigare nödtelefon.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hetkyckling:

Någon som vet om en bra deal på en mobil? Z2:ans digitizer dog och letar efter en billigare nödtelefon.

https://oneplus.net/se/one

Permalänk

Även om den ser lockande ut så är den aningen för dyr för min studentplånka atm, och sen så tar väl frakten någon vecka den med..

Permalänk
Skrivet av Hetkyckling:

Även om den ser lockande ut så är den aningen för dyr för min studentplånka atm, och sen så tar väl frakten någon vecka den med..

Frakten är extremt snabb faktiskt! Ett par dagar både för mig och en kompis som köpte den

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Då tycker jag att de skall lägga till datorrelaterat och hembioljud/HIFI i reglerna.

Sen om det är 99.99% rabatt hör inte dit om kategorin inte passar.

Skall Sweclockers vara ett entusiastforum för datorintresserade eller inte?

Vi har redan tänjt på gränserna när vi ändrade från datorkomponenter till datorrelaterat så helt klart behöver vi en gränsdragning. Jag skulle gärna se lite uppstyrning när det gäller bilder. De som postar kan ju åtminstone lägga bilder i en spoiler eller nått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Vi har redan tänjt på gränserna när vi ändrade från datorkomponenter till datorrelaterat så helt klart behöver vi en gränsdragning. Jag skulle gärna se lite uppstyrning när det gäller bilder. De som postar kan ju åtminstone lägga bilder i en spoiler eller nått.

Även om jag personligen inte bryr mig så mycket om just Vad folk tipsar om så ser jag gärna att de som tipsar inkluderar frakt i de fall det går. Det blir ganska drygt att skapa massa konton på sidor för att sen inse att vara inkl frakt kostar 500% mer.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Söker en liknande till farsan. Har du prisjakt länk till en? 4000kr låter billigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej, jag köpte följande:

http://cdon.se/hemelektronik/acer/acer-aspire-v3-371-31bq-13-...

Med 100:- rabatt via mecenat så blir det 3900:-

Denna dator har ingen ssd utan en SSHD, så den bootar inte på 4 sekunder utan på 8 sekunder. Verkligen inte illa, men vill man ha ssd så:

Jag sålde sshd'n för 500:- och köpte en ssd istället.

Priset för datorn blir då 3900-500=3400:- + kostnad för ssd. Då man då och då får en intel 530 120GB ssd för 500:- så hamnar slutsumman på 3900:- vilket inte är fyskam. vill man kan man såklart köpa en större samsung evo 850 250GB för 1000:- och då hamnar priset istället på 4400:- vilket är lite mer men inte speciellt dyrt. Då snackar vi boottid på under 4 sekunder och batteritid som blir mycket god tack vara strömsnål processor, ssd och 48 wattimar stort batteri. specificerad till 7 timmar surf, klarar det dubbla om man bara sitter och skriver med låg ljusstyrka.

Hårddisk, ram och nätverkskort bytes enkelt genom att skruva bort undersidan på datorn, gjort på 5 minuter

Permalänk
Medlem

Handlar man från cdon? trodde folket hade lagt ner det!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av 120hz:

Handlar man från cdon? trodde folket hade lagt ner det!

Tja det är ju en väldigt bra butik, så varför inte?
Varsågod, 8,84 på Prisjakt, t.ex.

Onödig formulering raderad, § 1. Del av annat inlägg adderat.
Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Divil:

Vi har redan tänjt på gränserna när vi ändrade från datorkomponenter till datorrelaterat så helt klart behöver vi en gränsdragning. Jag skulle gärna se lite uppstyrning när det gäller bilder. De som postar kan ju åtminstone lägga bilder i en spoiler eller nått.

Bara att lägga dessa personer på ignore annars

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Handlar man från cdon? trodde folket hade lagt ner det!

De flesta verkar ha lagt ner det. Jag med. NetOnNet är det som gäller nu. Bättre priser, bättre utbud, bättre service, mindre fuffens med "ordinariepriser" och inga rabattkoder för allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Tråden är till för datorrelaterade produkter.
Hemmabioprylar hör inte dit.

På vilket sätt är inte receiver datorrelaterat? Man kan koppla in datorn i den, få ut Dolby HD/DTS HD 7.1 ljud via HDMI. Dolby HD och DTS HD går endast via HDMI. Sen kommer också Dolby Atmos, DTS-X, hur ska man kunna få ut dessa ljudformat utan en receiver med 7.1/9.2/11.2 högtalare uppsättning?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Tja det är ju en väldigt bra butik, så varför inte?
Varsågod, 8,84 på Prisjakt, t.ex.

jaså när man läst ja jag vet inte hur många trådar om hur cdon är rent skit hur illa dem behandlar kunder skiter i att svara på mail och ger ingen som helst hjälp eller support till dem som har trasiga prylar jösses säger jag bara!

Onödig formulering raderad, § 1.