Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Jaha ok, jag får pausa emellanåt och då stiger nedladdningen, men otroligt störande att behöva pausa och resumea hela tiden.... Finns det verkligen ingen lösning på detta problem?

En del behöver bara starta om eller starta launcher som Admin men inget av de fungerar för mig, sitter och hoppar mellan 300-500KB/s nu och att pausa/resumea för att få snabbare hastighet fungerar inte längre för mig

Permalänk
Medlem

jag märkte en sak när min slutade att ladda ner, min disk vart full var tvungen att rensa, då fortsatte den att tanka ner resterande sen antar jag att den började packa upp, antagligen därför den stannade det var slut på disk. Så om ni tankar genom steam kolla det!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

En del behöver bara starta om eller starta launcher som Admin men inget av de fungerar för mig, sitter och hoppar mellan 300-500KB/s nu och att pausa/resumea för att få snabbare hastighet fungerar inte längre för mig

Jag startade om launcher som admin, det verkar funka ypperligt lite bättre. Men annars är det samma för mig som för andra. Vissa har startat om datorn och sagt att det hjälpte, men det vågar jag mig inte på nu.

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Får jag fråga var spelet går att köpa billigast? Är inte så jättesugen på att betala fullpris för ett spel jag redan har klarat. Är det GMG som gäller?

Förresten, om man köper en fysisk version av spelet: installeras i så fall spelet genom Steam eller ej?

Fysisk kopia kan istalleras via DVD eller Social Club:
https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/205359647...

Permalänk
Medlem

Att dricka ett glas Baileys underlättar den frustrerande och otroligt sega väntan. Ett tips bara.

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk

Någon som får Geforece Experience att fungera med GTA? Jag trycker optimize, kommer in i spelet, den har nollställt inställningarna och sen säger GFE att spelet inte är optimerat... Sådär smidigt.

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Någon som har lyckats få SweetFX att funka? Kör jag med RadeonPro för att injecta det så kraschar spelet bara vid startup, slänger jag bara in SweetFX-filerna vid .exen händer ingenting, utan spelet ser ut som vanligt :/

Om jag inte minns helt fel så bygger injektorer som SweetFX och ENB på DX9-APIet. Man kan alltså inte göra det med native DX11-spel som GTA V faktiskt är på PC.

Men jag tycker ändå att det vore helt överflödigt - syftet med att injektera såna saker i GTA IV var ju för att det spelet var gråbrunt och dystert för sin tid. GTA V ser däremot helt naturligt ut, med superfin färgbalans och dynamik. Det är gameplay-moddar som kan behövas, men grafiken är IMHO "färdig".

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem

Lol, webhallen hade GTA V download-version för 59kr. Köpte skiten och laddar ner spelet nu (man får ladda ner genom social club). Men de verkar ha tagit ner länken nu.

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga er. När får man tillgång till att starta ett mission? är rank 3 men det står fortfarande att inga uppdrag är tillgängliga ännu.

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Skrivet av Mockasin:

Lol, webhallen hade GTA V download-version för 59kr. Köpte skiten och laddar ner spelet nu (man får ladda ner genom social club). Men de verkar ha tagit ner länken nu.

Tja, billigare än 59 spänn lär man ju få leta efter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrik:

Är det någon annan som har problemet med att Social Club launchern inte laddar klart och låter en mata in nyckeln?

Gjort allt vad jag kan i min makt för att få det att fungera.

Kör allt vad heter Steam, GTAV, Social Club i administratörsläge. Social Club-kontot är emailverifierat. Avinstallerat Social Club och installerat det igen. Jag venne vad sjutton man ska göra..

Är det någon som har någon idé på fix?

Nån skrev på reddit att ifall man hade udda karaktärer i sitt användarnamn på datorn så skulle man skapa en helt ny användare och starta spelet därifrån. - dafuq..?

Tacksam foer svar.
Pyzz.

Detta är en lösning som fungerade för mig: http://www.reddit.com/r/GTAV/comments/32kem8/stuck_on_loading... Jag fick igång spelet, dock stötte jag på nya problem när varken Story eller Online mode laddar. Så ett problem löstes, ett nytt skapades.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swennis:

Vet inte på bilden där, svårt att säg på screenshot... men har på ps4an med... tycker det är grymt snyggare på PCn när det är i gameplay... även om jag inte har så väldigt kraftfull PC.

Jo jag upplever också PC-utgåvan som den som ändå ser bättre ut. Framförallt flytet i spelet är ju märkbart bättre. Oavsett grafiken så är det ju ändå en riktigt bra portning (eller vad det nu är).

Permalänk

Aktiverade kod på samma socialclub account som jag har till xbox360. Undrar om jag kan göra en helt ny gubbe eller måste jag nu spela på användaren från xbox?

Permalänk
Avstängd

Ja PC-utgåvan ser bättre ut om man kollar på klipp från konsol. Tur att man inte köpte någon NextGeen utan väntade in PC-versionen. Jämför med Watchdog och hela miljön i GTA V andas personlighet där Watchdogs var väldigt stelt. Säger 5-2 seger till GTA V.

Hypen alla väntade på kom och infriades!

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rolle83:

Måste bara fråga er. När får man tillgång till att starta ett mission? är rank 3 men det står fortfarande att inga uppdrag är tillgängliga ännu.

Någon måste väl veta?

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jo jag upplever också PC-utgåvan som den som ändå ser bättre ut. Framförallt flytet i spelet är ju märkbart bättre. Oavsett grafiken så är det ju ändå en riktigt bra portning (eller vad det nu är).

Det är för att det är ingen port! Rockstar har själva sagt nu att dom jobbade parallellt med konsolversionerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

En iMac är stationär, ej bärbar. Windows 8.1 är installerat, dock vill jag vara säker på att spelet kommer kunna rulla på (med mellanhöga inställningar) utan problem.

Jag kör en non-retina iMac 27" Late 13 med 3,4GHz i5, GTX 775M 2GB och 16GB ram, kör i 1080p med high på det mesta. Ligger runt 30-45fps. Helt klart spelbart tycker jag i alla fall. Ditt 295 är ju rätt mycket bättre, så det borde inte vara några problem anser jag

Permalänk
Medlem

frustrationen på dom sista 5 GB är stor nu har hållit på att ladda ner sen 18.40 och testat starta om datorn och testat köra gta som admin men får bara ladda ner i 44-200 kb/s.

5 års väntan och nu ska man vänta tills i morgon innan man kan provspela Pga att nerladdningen stannar eller går i snigel fart. det är ett stort - till Rockstar att dom inte fixat mer nerladdnings kraft eller tonrent principen i spelet för att hjälpa andra att få ner spelet snabbare.

Ajja får jobba sen spela i morgon. Suck.

Putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stormense:

Ja PC-utgåvan ser bättre ut om man kollar på klipp från konsol. Tur att man inte köpte någon NextGeen utan väntade in PC-versionen. Jämför med Watchdog och hela miljön i GTA V andas personlighet där Watchdogs var väldigt stelt. Säger 5-2 seger till GTA V.

5WwGvkpkMik

Hypen alla väntade på kom och infriades!

Skillnaden är väldigt liten. Större skillnad från PS3 till PS4. Nu ser iofs redan PS4-utgåvan bra nog ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

Lol, webhallen hade GTA V download-version för 59kr. Köpte skiten och laddar ner spelet nu (man får ladda ner genom social club). Men de verkar ha tagit ner länken nu.

Troligt.- Hah!

Permalänk
Medlem

Segt att spelet har hängt upp sig några gånger, hela uppdrag får spelas om. Antar att det behövs patchas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Troligt.- Hah!

Äh, så otroligt är det väl inte? Webbutiker brukar ju klanta sig titt som tätt.

Någon tipsade om det på ett annat forum.
http://loading.se/forum.php?thread_id=143158

Permalänk

Fick nere en .exe fil som jag installerade. Men nu när jag försöker starta "GtaVlauncher", så kommer det fram en gta ruta lite snabbt men som stängs ner lika fort. Inget mer händer?

Permalänk

Fuuuuck, nu verkar min dator ha dött.

Första datorn på SweC som dräps av GTA 5?

(såklart inte hela datorn dött, men nån komponent lär vara rökt, ingen signal till nån av skärmarna vid boot)

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av knugenwtf:

Fick nere en .exe fil som jag installerade. Men nu när jag försöker starta "GtaVlauncher", så kommer det fram en gta ruta lite snabbt men som stängs ner lika fort. Inget mer händer?

Kört filen som administratör?
något antivirus som bråkar?

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Kört filen som administratör?
något antivirus som bråkar?

Testat båda filerna som kom i mappen jag valde som administratör. Kör endast med brandvägg

Permalänk
Medlem

Fy satan för rockstar downloadern,. hade jag vetat att jag skulle ligga på ca 1-200kb/sec hade jag köpt det via steam även om det kostat mig 200:- mer. Rätt vad det är hoppar den hela vägen upp till 10mb/sec i ca 10-15 sekunder för att sedan droppa ner till 1-200kb/sec lika fort.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Skillnaden är väldigt liten. Större skillnad från PS3 till PS4. Nu ser iofs redan PS4-utgåvan bra nog ut.

Uppenbarligen eftersom Youtube komprimerar videon, gör du en jämförelse IRL så ser du en stor skillnad även mellan PS4 och PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

Äh, så otroligt är det väl inte? Webbutiker brukar ju klanta sig titt som tätt.

Någon tipsade om det på ett annat forum.
http://loading.se/forum.php?thread_id=143158

Jävlar! Ta mig fasen.. Där du
Då är det bara att säga grattis då! Så billigt lär det nog aldrig bli igen
Man undrar hur många som hann köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte_br:

frustrationen på dom sista 5 GB är stor nu har hållit på att ladda ner sen 18.40 och testat starta om datorn och testat köra gta som admin men får bara ladda ner i 44-200 kb/s.

5 års väntan och nu ska man vänta tills i morgon innan man kan provspela Pga att nerladdningen stannar eller går i snigel fart. det är ett stort - till Rockstar att dom inte fixat mer nerladdnings kraft eller tonrent principen i spelet för att hjälpa andra att få ner spelet snabbare.

Ajja får jobba sen spela i morgon. Suck.

Putte_br

Samma här, 55GB tog ca 8 timmar, väntar på de sista 5GB som hittils kommit 800MB på 2 timmar. 100/100 fiber.