Permalänk

Samsung galaxy A5

Dags för ny mobil då min galaxy s4 dog och säljaren tipsade om galaxy A5 då den ska va snarlik s4.
Vad tycker folk om den? yayy or neey?

Tack på förhand!!

Permalänk
Medlem

har inte provat den modellen men den såg inte dum ut själv har jag Galaxy Note2 och Note 3 trivs med dom
telefon och surf platta
bästa att du känner på den så att den ligger bra i handen

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

Testade A5 under ett par dagar för en tid sedan.

Faktiskt väldigt trevlig att hålla i, men det är ju högst subjektivt; diggar metallramen och de lite skarpare kanterna som vissa kan uppleva som vassa. Den är tämligen responsiv i TouchWiz, och beroende på hur en använder mobilen och hur villig en är att "pilla" (hålla cleant, avaktivera animationer/div funktioner/appar; byta launcher; ersätta somliga standardappar) kommer den inte uppfattas som segare än "de snabbaste" mobilerna till dags dato. Emellertid spelar jag inte spel, varför jag inte kan uttala mig om dess prestanda vid spelande.

Nu nyttjar jag visserligen min mobil rätt duktigt om dagarna - batteritiden var medioker; med en skärmtid på 3-4 h och en dags standby klarade jag mig nätt och jämnt genom en, för mig, vanlig dag.

Jag har haft S4 tidigare, och kvalitetsmässigt är A5 vida överlägsen S4 - frågan är väl mest om du gillar den nya designen och om du kan leva med att inte kunna byta batteri*.

Det finns givetvis alternativ till A5 också. LG G3 och Motorola Moto X matchar nog A5 någorlunda i pris.

*Jo, det kan du, men då måste du skruva och meka. Att lämna in för batteribyte är ett alternativ. Om du ens bryr dig..

Visa signatur

Yoga Slim Pro 7i - LG 27UP850N - Anne Pro 2 - Mx Master 3 - Fifine K683B - Philips H8506

| MSI Z77 | 3570k | H70 | Corsair CL9 1600 MHz | GTX 670 | Samsung SSD | Seagate HDD | QFR Red | Rival Qck+ | Siberia V2 | MacBook Air | iPad Air |

Permalänk

njaa ändra något i luren med laucher o så vågar jag nog inte prova igen då jag blev anklagad för att ha rootat min s4 därför den sabbade...
men diggade A5 i affären iaf utseende mässigt!! så blir nog en sådan!!

Tack för svaren!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowman88:

njaa ändra något i luren med laucher o så vågar jag nog inte prova igen då jag blev anklagad för att ha rootat min s4 därför den sabbade...
men diggade A5 i affären iaf utseende mässigt!! så blir nog en sådan!!

Tack för svaren!!

Behöver inte roota för att byta launcher. Bara att ladda ner i Play Store.

Permalänk

nä jag launchade min s4 o när den pajade var den rootad och hur den har blivit det kan varken samsung eller verkstaden eller tele2 svara på jag har dock inte rootat den och den ska inte gå o göra genom att launcha ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowman88:

njaa ändra något i luren med laucher o så vågar jag nog inte prova igen då jag blev anklagad för att ha rootat min s4 därför den sabbade...
men diggade A5 i affären iaf utseende mässigt!! så blir nog en sådan!!

Tack för svaren!!

Köpte du en A5? Jag fyller min iPhone 5S hela tiden så funderar på att köpa en med minneskort och då lutar det mot A5. Främst för storlekens skull. Medveten om att LG G3 finns som alternativ i samma prisklass men den är för stor för min smak. Om någon har handson-erfarenhet av A5 så berätta gärna vad ni tycker.

Permalänk
Avstängd

Har själv en A3 och morsan har en A5. Har klämt på a5:an och tyckte att den var lite för stor, men man tycker lite olika från person till person. Kameran var bättre på a5:an utan tvekan men båda kändes lika smooth (samma chipp under huven). Inget hack eller lagande. A serien känns så mycket kvalitativt, hel aluminium chassi, lägger sig bra i handen. Problemet är att man lätt kan tappa mobilerna och de tar stryk. Har du någon butik i närheten så är det bara ta sig dit och klämma. Kan rekommendera båda men A5 har som sagt bättre kamera.

Hade jag valt en ny mobil hade jag kollat på samsungs a5 / iphone 6 / sony z5 compact