Permalänk
Medlem

Mycket problem med datorn

Hejsan!

Det är så att jag har massor av problem med datorn, dock tror jag problemet kommer från ett och samma ställe..

Första är att jag får blåskärm, det är två olika felmeddelanden.

"Page fault in nonpaged area" detta verkar ju ha med minnet att göra.
"pfn list corrupt" är de andra och vad jag läst mig till är om de skulle kunna vara drivrutiner från något.

Men sedan kommer det ett där datorn "stannar" jag kan röra musen och jag kan höra det jag lyssnar på, serier, film osv.. då är de en process som går upp till 99 och sänker hela datorn och jag kan inte göra något annat än att starta om.
Ett till fel jag har är att när jag startar datorn är de inte säkert att min internet port startar, utan då får jag gå in och stänga av just den porten och starta i windows, de är inte säkert att den startar varje gång men de är rätt ofta.

Vad jag tror är att det är moderkortet som börjar bli lite uråldrigt? eller är de någon annan sweclockare som har någon bra idé över vad de kan va?

Tack och hej så länge!

Permalänk
Medlem

Specs på datorn är ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

den är ju ett par år..

I5 3570k 3,40 ghz
corsair vengance 16 gig 1333 mhz
Gigabyte 680
Asus p8z77-v
corsair något gammalt 550w
Corsair 120gig ssd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

corsair något gammalt 550w
Skickades från m.sweclockers.com

Hur gammalt och vilken modell är det?
Och JA det är viktigt då nätagg åldras OCH Corsair har tillverkat en hel del skräp agg som skapar en tråd här på swec då och då om att det dött och dödat annat i datorn i alldeles för många år nu.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Hur gammalt och vilken modell är det?
Och JA det är viktigt då nätagg åldras OCH Corsair har tillverkat en hel del skräp agg som skapar en tråd här på swec då och då om att det dött och dödat annat i datorn i alldeles för många år nu.

Hmm, Ja är de ett gammalt Corsair TX 550, de kommer jag inte ihåg när jag köpte det, om de var i samband med mitt 4870 som var... 2008?

Så det har ju ett antal år på nacken...