Chassi som stöder färdig vattenkylning mm

Permalänk

Chassi som stöder färdig vattenkylning mm

Hejsan! Det är så att jag vann på en tävling, jag fick hem en Cooler master Nepton 240m, väldigt fin. Men det är så att mitt chassi jag har nu inte alls funkar bra med radiator och fläktar så jag fundera att leta efter ett nytt chassi, det ska alltså inte vara det dyraste och det ska ha någon typ av mekanism ovanpå som är som ett lock för fläktarna. Jag tänkte även byta ut min gamla överclockade AMD FX4100 till en i5 eller i3 vad är den finaste sweetspoten för pengarna? Även så behövs ju ett nytt moderkort och vilket kan ni rekommendera som har bra egenskaper men inte kostar för mycket över 1000- lappen. Tacksam för alla råd man kan få, vill alltså få den bästa prestandan för pengen men vill ej ha AMD CPU igen.

Permalänk
Medlem

jag skulle ha skaffat något sådant här:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7913184/2015-04-21

Skulle du inte få plats med fläkten i taket är det nog inte problem i fronten. Använder inte själv chassit så vågar inte uttala mig om det.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.