Vilka designade GTA Online och hur fan tänkte de?

Permalänk
Medlem

Finns snart en enkel lösning på serverproblemet
https://gta-mp.net/

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Jag har sett fram emot detta spel i 2år nu sen de släpptes till konsol. Och så mycket som jag älskar de, ljuger jag aldrig för mig själv angående dem "dumma" sakerna.

Som sagt, loading screens.. Tror fan att GTA V online har de värsta "lobby" och samt "loading" systemet inom online de senaste 10 åren. Jag tyckte Ubisoft spel var kassa, men fyfan det här alltså... Varför inte göra en lobby i mobilen eller något, sen joina när alla är "redo" eller något sånt.

Matchmaking bryr jag mig inte så mycket om, det är ju liksom ett "latcha spel", springer även själv runt med geväret som liknar G36C som man har tillgång till från Rank 1-5. Nu är jag närmare 40 och dödar fortfarande de mesta Balanserad är inte tanken här, men ändå är det inte obalanserad.

Racing. Collide? Människor visar bara sitt sanna ansikte i GTA Racing. Åker förbi en, helt fint och så, sen knockar han dig åt sidan. Förstör oftast för sig själv också, men frågan är VARFÖR?! Finns Non-contact, jag vet, men vilket host sätter igång den? De flesta fuskar ändå i racing, och tar typ en skit kort bana med 1 varv, 2 vänner som boxar ner dig medans den 3e vinner. De roliga är ju när du joinar ett Race game från mobilen, sen kommer du in i "car selection" och vet varken vad för bana du kör eller något. Och blir sedan "spottad" i ansiktet..

Karuma bilen, armored car? Människor som åker runt med den, går inte o skjuta in, men du kan skjuta ut. Spränger du bilen med sticky, får du bad sport... OK, säger jag bara. Finner inga ord. Jag kör en fin stylad, mattfärgad Jester, som jag älskar. Armorn jag köpt på den är tillräckligt, och jag kan glida runt o döda folk hur lätt som helst, duckar i bilen och kommer undan också. Varför sätter man in KARUMA? Jag kan dö i jestern, sure, vilket är de roliga. Handlar mer om skicklighet än att bara stå där o ta emot skott.

LS Customs, bil styler och så? Statsen där är helt värdelösa. Min Jester har max i Acceleration, efter Turbo köpet, men har bara Engine level 1 och Transmission level 1. För dessa ger också Acceleration.. liksom vah? Enligt en video blir bilen snabbare ifall du har turbo, samt engine och transmission på level 4. Tänker såklart maxa bilen ändå Men varför inte köra med tydligare "statics"?

Lagget.. Fyfan, jag laggar typ aldrig, men människor som laggar.. Finns det något värre? Köra race, har en bredvid mig i racet, sen helt plötsligt blir hans bil som en betong vägg som typ "teleport / Crashar" in i dig med 1000MPH och får din bil att komma till China, seriöst.. Varför spelar man Race när man laggar, eller laggar overall? Jaga folk i staden, liksom "hackar" och "studsar" fram..
Sen helt plötsligt laggar de så mycket så de typ hamnar i din bil, bokstavligen och spränger dig.

Husen är helt fattigt gjorda. Samma design på alla high end apartment. Så jävla tråkigt.. Finns väl en "reinvented" version av hus. Men fan.. Ett hus i Stockholm och ett i Malmö ska inte se exakt likadant ut från insidan när det kommer till möbler och så.. Även garage jäveln ser likadan ut.

Heist är kul, men fan jag har större förväntningar på de.

GTA V är riktigt kul, även online, faktiskt. Men saker finns som man stör sig på, och till slut får dig o lägga ner spelet för stunden eller dagen. Jag blir aldrig arg eller ragar, men även om man sitter o flinar åt allt roligt, så är man fan inte dum o ignorera det som kan "döda" spelet. Overall är GTA V online något APB skulle vart från första början. GTA lyckades ju med de. Men kunde vart så mycket bättre. Bara o hoppas på att de fixar de mesta, framför allt laddningstider o så. PC har ju så mycket mer potential för finslipningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

1. Som sagt, loading screens.. Tror fan att GTA V online har de värsta "lobby" och samt "loading" systemet inom online de senaste 10 åren. Jag tyckte Ubisoft spel var kassa, men fyfan det här alltså... Varför inte göra en lobby i mobilen eller något, sen joina när alla är "redo" eller något sånt.

2. Karuma bilen, armored car? Människor som åker runt med den, går inte o skjuta in, men du kan skjuta ut. Spränger du bilen med sticky, får du bad sport... OK, säger jag bara. Finner inga ord. Jag kör en fin stylad, mattfärgad Jester, som jag älskar. Armorn jag köpt på den är tillräckligt, och jag kan glida runt o döda folk hur lätt som helst, duckar i bilen och kommer undan också. Varför sätter man in KARUMA? Jag kan dö i jestern, sure, vilket är de roliga. Handlar mer om skicklighet än att bara stå där o ta emot skott.

1. Den funktionen finns, den kallas Quick Job och ligger till vänster på mobilmenyn. Du väljer typ av mission och den letar rätt på en random lobby åt dig och inväntar att hosten sätter igång jobbet innan du plockas upp till det.

2. Du kan döda folk i armored car, sikta på öppningarna i fönstren, det är bara svårare (på samma sätt som att den som sitter i bilen har färre vinklar att skjuta ut). Sen kostar bilen, vad var det, 500k? 750k? så det är ju inte precis den vanligaste bilen på gatan...

Riktat till de flesta i tråden: jag tror ni har missat en sak. GTA är inte ett online multiplayer-spel. GTA är en open world, singleplayer sandbox som har ett extra, alternativt gamingmode som en liten bonus. Spelet är utvecklat som singleplayer och de "slängde in" ett extra online-läge, som de "marknadsförde" genom att säga "vi slängde in det här med, det är inte färdigt, vi testar mest om vi kan, ni får ta det som det är". Jämför det med till exempel Bioshock 2s multiplayerläge, en kass, buggig deathmatch, som de slängde in eftersom alla storspel idag bara ska ha det, för det har vi börjat förvänta oss.

Missförstå mig rätt, jag blir också irriterad på långa laddningstider och opraktiskt utformade co-opfunktioner, men man kanske ska ta det lite lugnt med vad man förväntar sig av spelet.

Om man inte vill, av fördomsfulla, bli uppfattad som att man är född på nittiotalet.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Skrivet av Blackbane78:

Kan bara hålla med, drygt många loadingscreens. Att man har spelet på SSD verkar inte spela någon roll heller.
Kan vara ruskigt drygt att hamna på andra sidan kartan efter en heist är klar med, tar ju 5-10 min att köra tillbaka till stan.

Du behöver inte köra till stan för nästa heist, vänta en sekund eller två så kommer du få ett sms av Lester så du kan hoppa in i lobbyn direkt

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

1. Den funktionen finns, den kallas Quick Job och ligger till vänster på mobilmenyn. Du väljer typ av mission och den letar rätt på en random lobby åt dig och inväntar att hosten sätter igång jobbet innan du plockas upp till det.

2. Du kan döda folk i armored car, sikta på öppningarna i fönstren, det är bara svårare (på samma sätt som att den som sitter i bilen har färre vinklar att skjuta ut). Sen kostar bilen, vad var det, 500k? 750k? så det är ju inte precis den vanligaste bilen på gatan...

Riktat till de flesta i tråden: jag tror ni har missat en sak. GTA är inte ett online multiplayer-spel. GTA är en open world, singleplayer sandbox som har ett extra, alternativt gamingmode som en liten bonus. Spelet är utvecklat som singleplayer och de "slängde in" ett extra online-läge, som de "marknadsförde" genom att säga "vi slängde in det här med, det är inte färdigt, vi testar mest om vi kan, ni får ta det som det är". Jämför det med till exempel Bioshock 2s multiplayerläge, en kass, buggig deathmatch, som de slängde in eftersom alla storspel idag bara ska ha det, för det har vi börjat förvänta oss.

Missförstå mig rätt, jag blir också irriterad på långa laddningstider och opraktiskt utformade co-opfunktioner, men man kanske ska ta det lite lugnt med vad man förväntar sig av spelet.

Om man inte vill, av fördomsfulla, bli uppfattad som att man är född på nittiotalet.

Där har du fel.
Det du snackar om är den teoretiska idén. Men det funkar inte. Quick Job funkar inte varje gång, och när den väl funkar, så slängs du in i som jag sa, en bana som enbart är gjord för att Hosten ska vinna. Utöver det, så blir de "loading" times igen efter 1 race. Så quick job för 1 match, sen är det gamla vanliga igen. Angående bilen så funkar det inte o skjuta in i den heller.
Har en vän och vi testade. Han stod still med bilen, och jag var tvungen och trycka in vapnet i fönstret och skjuta för att träffa honom. Det handlar inte om "svårt" eller "enkelt", utan hitboxen till den bilen är så fruktansvärt kass.

Och de flesta har den bilen tack vare "pre-order" bonusen där folk fick 1m ingame. Så jo, den är ganska så vanlig.
Jag säger inte att spelet suger, men den kunde vart mycket bättre. Jag älskar o köra de, men jag fattar inte hur de tänkt när dem skapa vissa saker o ting.

Permalänk
Skrivet av lappen81:

Körde med en compis/crew

1Starta spelet laddtider, mer laddtider kom in i free mode: Visade sig att vi hamnade på olika servrar
2Hoppa in på samma server free mode, laddtider mer laddtider
3Körde lite, gjorde en race, mer laddtider mer laddtider
4Efter att vi hoppade ur racet och kom tillbaka i freemode igen efter mer laddtider så hamnade vi på olika servrar
5Hoppa in på samma server = mer laddtider
X: detta är exkluderat tiden i lobbyn enbart "loading skärmen tills man kommer till lobbyn" lobbyn tillför extra tid.
Y: sessionerna kan vara fulla vilket spelet inte tar hänsyn till, loading skärmen tar 2-4min för mig är det fullt blir man utkastad och får försöka igen.
Z: vanligt att folk hoppar ur sessioner
Repetera 1-5+XYZ valfritt antal gånger , vi körde 1 race varav 70% av tiden var att stirra på en laddningsskärm.

Jag tycker att online är splittrat, känns som massa mini spel med långa laddtider. Solo är grymt och sammanhängande
Man har också splittat ut online läget från SOLO = med starta om spelet och starta online versionen eller tvärtom om man vill byta = mer laddtider

Polaren älskar online av någon anledning så blir väll tvungen att köra det lite grann men för min del blir det främst SOLO tills/om det blir fixat

Håller verkligen med, dig också Lasergurka.

Det jag saknar är en en bättre meny för att skapa games/heists och någon form av squad så man alltid hänger ihop med tex en vän man vill spela med.

Online läget är helt enkelt alldeles för "konsoligt".

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Där har du fel.
Det du snackar om är den teoretiska idén. Men det funkar inte. Quick Job funkar inte varje gång, och när den väl funkar, så slängs du in i som jag sa, en bana som enbart är gjord för att Hosten ska vinna. Utöver det, så blir de "loading" times igen efter 1 race. Så quick job för 1 match, sen är det gamla vanliga igen. Angående bilen så funkar det inte o skjuta in i den heller.
Har en vän och vi testade. Han stod still med bilen, och jag var tvungen och trycka in vapnet i fönstret och skjuta för att träffa honom. Det handlar inte om "svårt" eller "enkelt", utan hitboxen till den bilen är så fruktansvärt kass.

Och de flesta har den bilen tack vare "pre-order" bonusen där folk fick 1m ingame. Så jo, den är ganska så vanlig.
Jag säger inte att spelet suger, men den kunde vart mycket bättre. Jag älskar o köra de, men jag fattar inte hur de tänkt när dem skapa vissa saker o ting.

Ledsen att du upplever det så, jag har inte haft de problem du beskriver (boosters etc.). Klart folk tacklas i racen, man får öva på att undvika dem eller bli bättre på att kontra, get with the program, följ metan liksom. När jag vill köra ett snabbt race kör jag på quick job, racear lite, vinn eller förlora, bara man finishar tjänar man ju på det. Man kan också välja quick job: playlist om man vill köra flera uppdrag i rad.

Sen har de väl fortfarande sina "slaskservrar" där man placerar om man är taskig och spränger andras ägda bilar på pin kiv etc., så det kanske är därför jag sluppit dem.

Skrivet av Albinfiskare:

Håller verkligen med, dig också Lasergurka.

[...]

Online läget är helt enkelt alldeles för "konsoligt".

Haha, undrar varför det är så?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

det jag stör mig mest är att det är så galet krångligt att köra privata sessioner genom GTA Online med kompisarna, i GTA IV var det mycket smidigare för att köra GTA Online med folk man inte känner är bara tråkigt..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av JagdKatzen:

Har kört Online nu tills level 10... och jag hatar det.

Allt som är bra med singleplayer GTA är frånvarande från online. TS tirad om UI-designens horribla utformning är bara glasyren på kakan som gör det ospelbart. Jag spelade nyss en session Team Death Match efter att ha fått vänta fem minuter stirrandes på en massa loading screens. Jaha, då ser jag att det kommer in en massa höglevlare bland oss nya, därav en som ligger på närmre 400(!) i level. Vet inte ens om man kan komma så högt utan att fuska.

Hursomhelst så sätter vi igång, och jag märker redan att statsen som spelet bygger på gör allt totalt obalanserat - för mig och andra <20-levlare så krävs det dubbla antalet skott i grabbarna grus för att de ska åka i backen. Kul! Tydligen kan de också strafe:a på ett sådant sätt att man nästan omöjligen kan träffa. De har även bättre armor från början.

Själv så har jag inte lyckats få bort musens input lag, så oavsett om jag spelar i första eller tredje person så sitter aldrig skotten. Jag är van vid att ligga på runt 3.0 KD i de flesta online-fps (bortsett från CS), men här blir jag överkörd p.g.a inställningar och spelets motor. Sättet som karaktären rör på sig är också åt helvete, med en seghet som hela tiden sätter krokben för en.

Battlefield? Aim + game sense.

Counterstrike? Aim + game sense.

Insurgency? Aim + game sense.

GTA Online? Level + fullkomligt kaos.

Well, det är ju inte tänkt att vara en competitive shooter direkt, deathmatch-grejerna är ju mest en skojig utfyllnad, men håller med om att det är irriterande när man matchmakas med folk i en helt annan lvl. Sättet karaktärerna rör sig är ju väldigt annorlunda än det FPS spel du jämför med, eftersom man där är bunden till en kropp, och inte bara är en kamera med ett vapen som flyter runt, och det gör det ju knepigare att skjuta.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Supertuba:

Du behöver inte köra till stan för nästa heist, vänta en sekund eller två så kommer du få ett sms av Lester så du kan hoppa in i lobbyn direkt

Förutsatt att man själv är hosten Spelar man med främlingar är det inte lika smidigt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Release:

Du kan döda folk i armored car, sikta på öppningarna i fönstren, det är bara svårare (på samma sätt som att den som sitter i bilen har färre vinklar att skjuta ut). Sen kostar bilen, vad var det, 500k? 750k? så det är ju inte precis den vanligaste bilen på gatan...

Glasen är skottsäkra, så krävs ganska mycket för att skjuta igenom dem, och duckar man när man sitter i bilen sitter man under gluggarna, däremot finns det några ställen på bilen där kulorna går direkt igenom plåten av någon anledning, gissar på ett det inte riktigt var tanken, men att något blivit fel. 500k är faktiskt inte speciellt mycket om man tänker på att en väldigt stor del av spelarna fick pengar så att det räcker till både en bra lägenhet och en armored car direkt när de hoppar in i online, gäller ju bara att spela första heisten först

Jag ser ganska många av dem, och har själv haft en sen länge för att slippa bli ihjälskjuten av alla och deras moster så får man tar en tur runt kvarteret, iaf inte utan att de spenderar några tusen för att ha sprängt sönder ens bil.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Release:

Haha, undrar varför det är så?

För att rockstar varit lata såklart.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

För att rockstar varit lata såklart.

Förlåt, sarkasm är sällan tydligt i text. Det är ett konsolspel som långt senare portats till pc.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Kört lite online nu och fan va det suger!

Finns det inget antihack system i spelet alls? flesta man möter är ju odödliga så jäkla tråkigt.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Skrivet av Dennisen:

Kört lite online nu och fan va det suger!

Finns det inget antihack system i spelet alls? flesta man möter är ju odödliga så jäkla tråkigt.

De flesta skulle jag väl inte säga, men har mött ett par uppenbara hackers jag med, tyvärr. Har i princip gett upp online, tar nog upp det igen om de mot förmodan skulle fixa det i framtiden

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Kör passive mode som jag, då kan man inte bli dödad av nån hacker eller av nån annan, det är drygt när man glömt sätta in lite pengar kom ihåg att ofta köra deposit så ni inte har massa cash när folk dödar er och lootar en del.. det är ju inte kul..

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Kör passive mode som jag, då kan man inte bli dödad av nån hacker eller av nån annan, det är drygt när man glömt sätta in lite pengar kom ihåg att ofta köra deposit så ni inte har massa cash när folk dödar er och lootar en del.. det är ju inte kul..

Tycker passive mode blir rätt trist, då kunde de lika gärna haft bara singleplayer, där man går online för ett mission, men det hjälper ju om man skulle bli förföljd av en hacker. Brukade alltid sätta in pengarna på kontot via telefonen direkt efter ett uppdrag. Även om jag inte riktigt förstår hur det i praktiken skulle funka att trycka in kontanter i sin telefon för att få dem insatta på kontot.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

Mår inte dåligt över att ha skippat GTA V nu vid lanseringen till fördel för studier. Hoppas problemen löst sig om ett par veckor, men skulle inte förvåna mig om de kvarstår i flera år så det får väl bli ett köp och hoppas på det bästa snart...
F.ö. så är online den främsta anledningen för mig att köpa GTA V, annars kan jag springa runt i GTA IV och göra uppdrag.

Permalänk
Medlem

Kul att köra heists på hard med random idioter som förstör. Måste alltid vänta tills man har 4 vänner online. Att man inte kan starta som 2 personer..
Sjukt tråkigt o buggar alltid i lobbys.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Skrivet av Dekkan:

Kul att köra heists på hard med random idioter som förstör. Måste alltid vänta tills man har 4 vänner online. Att man inte kan starta som 2 personer..
Sjukt tråkigt o buggar alltid i lobbys.

Jo, köpte sista heisten utan att ha ett gäng kompisar online för den...var det sista jag gjorde i Online, vet inte hur många gånger jag försökte klara den med randoms...randoms kan inte hantera motorcyklar antar jag.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tycker passive mode blir rätt trist, då kunde de lika gärna haft bara singleplayer, där man går online för ett mission, men det hjälper ju om man skulle bli förföljd av en hacker. Brukade alltid sätta in pengarna på kontot via telefonen direkt efter ett uppdrag. Även om jag inte riktigt förstår hur det i praktiken skulle funka att trycka in kontanter i sin telefon för att få dem insatta på kontot.

ja men vafan alla bara kör med sina maxade super trimmade bilar och bara dödar en annars när man bara kör omkring osv.. så passive mode är faktiskt bra, sen när man köper missions så kvittar det men själva åkandet och när man inte gör nåt speciellt så är det inget kul att bli nermejad hela tiden..