Permalänk

Gaming Dator + Skärm 16k

min gamla dator står och chippar på sina sista patetiska andetag just nu, och jag villa starta om på ny kula så att säga, nytt chassi och allt som ska sitta I det + en ny skärm. har bra mus och keyboard och headset, så det är skärm och dator som jag vill ha. det var dock ett tag sen jag titta på dom nya komponenterna så jag är clueless när det gäller dagens datorer och vad som är bra och dålig. så grabbs, behöver hjälp här 16.000 - 18.000 budget, får se lite exempel på det "bästa" dom pengarna kan köpa, (inklusive skärm). tack på förhand!

Permalänk
Hjälpsam

Här har du ett "grundpaket" . . sen kan du själv välja var du vill lägga dom extra pengarna.

-mer lagring
- i7-4790K
- Snabbare grafikkort
-mer minne
- 27" skärm

Är några förslag på saker man kan uppgradera i paketet nedan.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7914215/2015-04-21

Permalänk

tack för listan, är det någon märkbar skillnad på I5 och I7 processorerna? eller är det mer rekommenderat och lägga extra slantarna på lite mer minne eller uppgradera grafik kortet ett snäpp?

Permalänk
Medlem

För gaming räcker i5 4690K mycket bra.
Även minne på 8GB är fullt tillräckligt.

Grafikkortet GTX 970 är mycket kapabelt.
Att uppgradera till GTX 980 spräcker budgeten ordentligt.

Bildskärmen är bra med 144Hz.
Det är om du skulle uppgradera till en bredare 27"
eller du kan köpa ett Windows.

Själv skulle jag ha nöjt mig med detta fina paket.
Eventuellt då med ett ex av Windows.
Jag skulle också lagt till en DVD: https://www.inet.se/produkt/7104262/samsung-dvd-rw-24x-dl-sva...

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk

alright, låter bra, btw, SSD disken? vad är syftet med den? (ursäkta om man är lite noob )

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av paarandisen:

alright, låter bra, btw, SSD disken? vad är syftet med den? (ursäkta om man är lite noob )

SSD = Solid State Drive
är en typ av hårddisk, som man kan säga är ett väldigt stort minne.
Det finns inga rörliga delar utan data plockas ut direkt.
Vanliga hårddiskar har en snurrande platta och ett 'tonhuvud' som söker efter platsen där data finns.
Man kan säga det är en sorts skivspelare. Den sökningen tar tid.

SSD är cirka 2-3 gånger snabbare.
Om man installerar Windows och programmen på en SSD, upplevs datorn snabbare.
Uppstart av Windows kan t.ex. gå på 15-20 sekunder.

Än så länge är SSD ganska dyrt.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk

aha, låter som en bra grej. tack för alla tips och svar.

Permalänk

Sorry helt off-topic men är du möjligen paarandisen som spelade wow på darksorrow?

Permalänk

@Tillielol: hahaha yup det är jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tillielol:

Sorry helt off-topic men är du möjligen paarandisen som spelade wow på darksorrow?

Skrivet av paarandisen:

@Tillielol: hahaha yup det är jag

Alltid lika kul att se folk känna igen varandra i random trådar.

OnT: Vad spelar du för spel? Har du hög standard för det grafiska kraven på spel?

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk

@Najj:

Tänkte lira lite Tera Rising, WoW och dylika spel. och skulle vilja göra det på max grafiska settings.