Jag måste ha ett nytt Grafikkort, passar dessa 2 ihop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

De nätagget du länkar funkar. Den har 3 kablar:
PCI-E 6+2 pin - 3st

Köp köp köp!

Det jag menade är att om dom har orginella kablarna som jag behöver till moderkort ofc, men typ sata till dom andra hårdvarorna

Permalänk
Medlem

Ja det har den

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompson:

Ja det har den

Okej, tack. Vad gör jag om skiten inte fungerar efter att jag köpt den?

Permalänk
Medlem

Är okej. Annars är XFX 550 bra agg.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Nu har jag kopplat in nätaggregatet och jag fick lite små damp innan, (glömde sätt ain 6-pin med 8-pin) ^^ Nu rullar den på som den borde! Tack för er hjälp och det var inte alls svårt att sätta in Nätagget.

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig, är du nöjd med grafikkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Skönt att det löste sig, är du nöjd med grafikkortet?

Nej, Det överhättas när jag kör spel på hög grafik, nu kommer en till fråga. Vad är en billig GPU vatten kylning? Vilka vatten kylningar passar till mitt grafikkort? Eller om jag ska köpa nytt chassi för bättre luft flödde.

Permalänk

Vad har du för fläktar till chassit om det överhettas?

§5
Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderad*

Observera att vi ej tillåter bumpning, se §4:

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Skrivet av Klopan3:
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Klopan3:

Nej, Det överhättas när jag kör spel på hög grafik, nu kommer en till fråga. Vad är en billig GPU vatten kylning? Vilka vatten kylningar passar till mitt grafikkort? Eller om jag ska köpa nytt chassi för bättre luft flödde.

Du borde googla lite innan du ställer 20x frågor här, tar max 10 sec.
Med tanke på att ditt 280x är så pass nytt, är chansen inte så stor att det överhettas.
Hade det nu överhettats hade grafikkortet klockat ner sig för att inte överhettas, därmed fps drop, och det hade du mest troligt märkt.
som sagt googla runt lite först.

Permalänk
Medlem

Jag har ett luftintag men ingen avgas fläkt, kan det vara problemet?

Permalänk
Medlem

Vet någon hur mycket bättre denna är http://www.inet.se/produkt/5322377/arctic-cooling-accelero-xt... än orginalet som sitter på?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Klopan3:

sluta bumpa din tråd och uppdatera senaste inlägget istället..

det där är bara en metallbit som gör att du kan få plats med en vattenkylare och den billigaste 120mm vattenkylaren går på runt 500kr så det blir 800kr ungefär, sen tror jag att det är lite overkill för dig att börja byta kylare på grafikkortet när du kallar utblås för "avgas".. satsa på ett nytt chassi istället om du har problem med överhettning!

http://www.inet.se/produkt/6901831/fractal-design-core-2500-u...

detta kan jag rekommendera och de medföljande fläktarna räcker och blir över..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Bara jag som misstänker att TS är ett troll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

sluta bumpa din tråd och uppdatera senaste inlägget istället..

det där är bara en metallbit som gör att du kan få plats med en vattenkylare och den billigaste 120mm vattenkylaren går på runt 500kr så det blir 800kr ungefär, sen tror jag att det är lite overkill för dig att börja byta kylare på grafikkortet när du kallar utblås för "avgas".. satsa på ett nytt chassi istället om du har problem med överhettning!

http://www.inet.se/produkt/6901831/fractal-design-core-2500-u...

detta kan jag rekommendera och de medföljande fläktarna räcker och blir över..

Vet du om det passar med mitt moderkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klopan3:

Vet du om det passar med mitt moderkort?

ja givetvis gör de det..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Vad får du för temp när det överhettas? Vad har du för chassi? Om jag förstår rätt så har du bara en fläkt som tar in luft och inget annat?
Har du inte kunskap nog att installera kortet ska du nog inte ge dig på att skruva isär det, men det är ju upp till dig. Men tror inte en ny kylare kommer hjälpa dig, om det överhettas är det förmodligen luftflödet i lådan du behöver se över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nlkar:

Vad får du för temp när det överhettas? Vad har du för chassi? Om jag förstår rätt så har du bara en fläkt som tar in luft och inget annat?
Har du inte kunskap nog att installera kortet ska du nog inte ge dig på att skruva isär det, men det är ju upp till dig. Men tror inte en ny kylare kommer hjälpa dig, om det överhettas är det förmodligen luftflödet i lådan du behöver se över.

Hej, Jag googlade runt lite och hittade en MSI Afterburner. Vilket gör så jag kan kontrollera fläktarna. Mina fläktar låg på 20% oavsett hur varm den var. Hur som hälst så har jag höjt dem och hoppas på att den ska sluta överhättas. Att man kan vara så trög som jag är... xD
Hur som hällst. Nu när jag kör GTA V så ligger den på 50grader vilket är rätt så bra. Innan låg den på 80 upp emot 90grader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klopan3:

Hej, Jag googlade runt lite och hittade en MSI Afterburner. Vilket gör så jag kan kontrollera fläktarna. Mina fläktar låg på 20% oavsett hur varm den var. Hur som hälst så har jag höjt dem och hoppas på att den ska sluta överhättas. Att man kan vara så trög som jag är... xD
Hur som hällst. Nu när jag kör GTA V så ligger den på 50grader vilket är rätt så bra. Innan låg den på 80 upp emot 90grader.

Ja om man inte ställer in en fläktprofil blir det fort fel

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar