Vilka butiker erbjuder montering? Lämnas det garanti på byggnationen?

Permalänk
Avstängd

Vilka butiker erbjuder montering? Lämnas det garanti på byggnationen?

Tjabba, har en fråga. Om jag köper komponenter från webhallen, kan jag fråga dom att bygga datan istället. Jag är inte skicklig med sånt här så om det kostar 1 lax mer för att de ska bygga så blir jag nöjd. EDIT***********: Kan jag fråga elgiganten och de kan bygga?

Rubrik förtydligad
Permalänk
Medlem

Vad vi vet är det endast INET som har det valet.
Det kostar 799 kr

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Avstängd

Nej, utav de större kedjorna är det INET och Alina som erbjuder montering.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

NetonNet erbjuder också montering om man har möjlighet att åka till en av deras lagerlokaler.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShabbeGbGlass:

Tjabba, har en fråga. Om jag köper komponenter från webhallen, kan jag fråga dom att bygga datan istället. Jag är inte skicklig med sånt här så om det kostar 1 lax mer för att de ska bygga så blir jag nöjd

Webhallen har ju sin Webhallen Config-variant om du hittar något där som passar dig: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/kampanje...

Visa signatur

|| Fractal Define C || EVGA Supernova G2 750W || Gigabyte Z97X Gaming G1 || Intel Core i5 4690K @stock || Dark Rock Pro 3 || 8GB G.Skill Ares Low Profile 1866Mhz || MSI GTX 970 || Samsung 850 Pro 256GB || Win 10 ||

Permalänk
Avstängd

Komponenter

Finns det några affärer i Solna , Stockholm som kan lägga ihop mina komponenter som jag ska köpa från webhallen. T.ex Elgiganten

Permalänk
Permalänk
Avstängd

I montering, finns det garanti efter att ha köpt från INET?!?!?

Permalänk
Avstängd

Montering

Efter att ha sagt till medlemmarna i INTEL att de ska lägga till alla komponenter som jag har köpt. Kommer jag ha garanti på hela skiten därefter eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShabbeGbGlass:

Efter att ha sagt till medlemmarna i INTEL att de ska lägga till alla komponenter som jag har köpt. Kommer jag ha garanti på hela skiten därefter eller?

Tror du får formulera om den där frågan. Medlemmarna i Intel??

Såg din andra tråd, inet? Det antar jag.

Permalänk
Skrivet av ShabbeGbGlass:

I montering, finns det garanti efter att ha köpt från INET?!?!?

http://www.inet.se/produkt/9990387/montering-och-test-av-dato...

"- 1-års extra garanti (totalt 2-års garanti)."

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade enligt §3.3*

Jag har sammanfogat dina trådar då vi ej tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Passade även på att förtydliga rubriken enligt §3.1.

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

On topic: Ta en titt på denna tråden Gratis hjälp vid montering av datorer
Lycka till med köpet och välkommen till Sweclockers

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...