CS:GO Frustrerad! det här med rankingen...

Permalänk
Medlem

Rankingsystemet är inte rättvist, du hamnar antingen med folk som spelar soloQ bokstavligen, allt han gör är för hans egen skull. Eller så möter du fuskare. Det enda rådet jag kan ge dig är att om du hamnar i lag med såna egoistiska spelare så ska du spela på samma sätt. Mutea deras mikrofoner, och kör ditt eget race. Plocka dina kills och förhoppningsvis så lever dina lagkamrater upp till deras attityd och gör sin del av jobbet. Sen så måste du ju kunna spela också, det är väldigt lätt att skylla på alla andra och om man inte kan se sina egna brister så kommer man aldrig att förbättras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Snubblar över så sjukt många som är i silver som klagar på att de är så jävla bra men att systemet inte rankar upp dem. Förstår mig inte på detta, hur kan man tro att man är så bra när man ligger i den lägsta ligan? Rankingsystemet gör sitt jobb, däremot om man hamnar med folk som suger så är det klart att det är svårare att vinna. Detta händer dock knappast varje game. Sen är det såklart påverkat lite grann av smurfar också men inte mycket, så i grund och botten fungerar det fortfarande och det gör det som det ska göra.

Mitt råd är att ha skoj och panga hårdare och vinn oftare. Det fungerar, lovar.

Det enda som kan suga är om man är bättre än de man spelar med/mot men inte är tillräckligt bra för att carrya matchen själv. Jag var väldigt dålig när jag skaffade CS:GO eftersom jag aldrig spelat något av CS spelen seriöst innan. Pga. detta hamnade jag i silver efter placement. Efter ett tag när jag blivit bättre så var jag "fast" i silver eftersom mina medspelare inte gick att kommunicera med. Detta löste sig dock snabbt genom att spela med vänner.

Jag gnällde dock aldrig utan insåg att det enda sättet att lösa situationen är att bli bättre och spela med andra du kan lita på. Finns inget värre än att bli skjuten i ryggen eftersom någon ryss fick för sig att titta ner i marken.

Visa signatur

[Bitfenix Outlaw] [AMD FX 8320 @ 4.4Ghz] [AMD R9 290X] [Gigabyte GA-990XA-UD3]
[OCZ Modxstream pro 700W] [OCZ Vertex 3 - 120GB] [2x 500GB Samsung HDD] [16GB Corsair Vengeance 1600Mhz]

[Nexus 4 Cyanogenmod 12.1 med AK600 kernel] [Nexus 7 2012 Android 5.0 med Franco kernel]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Haha vad fan är en smurf?

Jag tycker mest det hela har blivit tragiskt. På min tid (ja jag är gammal), då fanns det inte raknings i CS (står fast vid att bästa versionen är beta 5.4) eller battlefield.

Man spelade som ett lag, med ett fokus, att vinna kartan. Visst att Scoreboarden var kul, men det var alltid mer fokus och värde i att vara en bra teamspelare som fick laget att vinna snarare än att alltid ha en bäst k/d ratio.

Nuförtiden så känns det som att folk spelar team-spel med mest fokus på egna stats och/eller att levla en "gubbe/profil". Märkligt då att vanlig deathmatch typ quake/unreal har tappat så mycket.

Men står fast vid att personlig ranking i min mening förstör teamspel, fokus hamnar fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Äh, bästa versionen var ju lätt 1.3 eller 1.5 jumphs med deaglen, bästa som fanns.

Sen handlar det mycket om vem man spelar med. Folk som är dubbel AK+ i GO är väl medvetna om att individuell rank spelar 0 roll, och att det är teamplay som spelar roll.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Äh, bästa versionen var ju lätt 1.3 eller 1.5 jumphs med deaglen, bästa som fanns.

Sen handlar det mycket om vem man spelar med. Folk som är dubbel AK+ i GO är väl medvetna om att individuell rank spelar 0 roll, och att det är teamplay som spelar roll.

Så må vara, men nu låter ju inte AK+ som nått gemene man skulle spela i?
Säg att jag köper GO ikväll och sätter mig och spelar, hur lång tid skulle jag klara mig innan en ragequit pga troll, smurfar, dåligt teamplay och ryssar? Nästan så jag ska testa.

Att det fungerar bra i höga ranks tvivlar jag inte på, det är ju vi casualspelare som får dras med skiten

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Så må vara, men nu låter ju inte AK+ som nått gemene man skulle spela i?
Säg att jag köper GO ikväll och sätter mig och spelar, hur lång tid skulle jag klara mig innan en ragequit pga troll, smurfar, dåligt teamplay och ryssar? Nästan så jag ska testa.

Att det fungerar bra i höga ranks tvivlar jag inte på, det är ju vi casualspelare som får dras med skiten

mja, jag startade i goldnova2 och har arbetat mig upp. Har faktiskt inte stött på så mycket trolls och smurfs under tiden jag gick från gn2 till ranker högre än ak. Några visst, men inte så många.

Men ja, köp och testa och rapportera tillbaka

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Rankningssystemet i CS är lite skumt. Rankade från gn4 till mg2 på 4 vinster och en oavgjord. Det verkar som att det blir mycket enklare att ranka om man har en winstreak istället för att vinna 2, förlora 1 och fortsätter så. Känns också ganska hopplöst att spela själv, spelar alltid minst 3 premade, men det bästa är såklart att ha en full femma. Vilka man möter verkar också spela ganska stor roll, så om du har några kompisar som kanske är gn3-4 och spelar med dom så kommer det gå mycket enklare att ranka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av metkrokej:

Rankningssystemet i CS är lite skumt. Rankade från gn4 till mg2 på 4 vinster och en oavgjord. Det verkar som att det blir mycket enklare att ranka om man har en winstreak istället för att vinna 2, förlora 1 och fortsätter så. Känns också ganska hopplöst att spela själv, spelar alltid minst 3 premade, men det bästa är såklart att ha en full femma. Vilka man möter verkar också spela ganska stor roll, så om du har några kompisar som kanske är gn3-4 och spelar med dom så kommer det gå mycket enklare att ranka.

Inte bara antalet vinster, även antalet rundor man vinner, en vinst på 16-3 gör mer för din rank än 16-14 vinst.

Permalänk

Det verkar ha hänt något med rankingen. Antingen har Valve skruvat på parametrarna (mest troligt) eller så har en himla massa fuskare blivit bannade.

http://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/333zwf/the_t...
http://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/337j97/i_ran...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Asus P8Z77-V | Intel i5 3570K @4.2Ghz | Asus GeForce GTX 780Ti DirectCU II | Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance LP | Corsair Force GT 120GB | Eizo Foris FG2421 | Sennheiser PC360/Momentum | Audioquest Dragonfly v1.2

Permalänk
Skrivet av Xaid:

Hur tror ni det här med Smurfs och Fuskare (Framförallt Smurfs) kan lösas?
Ska man höja priset till 300+kr (Iomed att man mest får sina pengar från Nycklar)?
Det känns som den enda lösningen, men det kommer Valve förmodligen aldrig göra.

Jag tycker man ska försöka se smurfarna som någonting bra istället. Se det som att du får spela mot någon som är mycket bättre än dig själv, och därmed kanske lära dig någonting! Och ni som hamnar i samma lag som en smurf, specca honom och lär dig hur han spelar, så kanske du kan komma upp i samma rank en vacker dag

Sluta gnäll för att någon är bättre än dig själv!!!

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av SG-Fenrir:

Det verkar ha hänt något med rankingen. Antingen har Valve skruvat på parametrarna (mest troligt) eller så har en himla massa fuskare blivit bannade.

http://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/333zwf/the_t...
http://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/337j97/i_ran...

Ban wave för ett par dagar sedan. Där av många som rankar upp direkt eller iaf väldigt lätt då matcherna försvinner där dem ertappat fuskare.

Visa signatur

| AMD Ryzen7 5800X | 16GB 3200MHz | GeForce RTX3070 | SSD 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Jag tycker man ska försöka se smurfarna som någonting bra istället. Se det som att du får spela mot någon som är mycket bättre än dig själv, och därmed kanske lära dig någonting! Och ni som hamnar i samma lag som en smurf, specca honom och lär dig hur han spelar, så kanske du kan komma upp i samma rank en vacker dag

Sluta gnäll för att någon är bättre än dig själv!!!

+1

Klart att folk kommer smurfa. Har man blivit GE på sitt konto och ändå känner att man vill ranka lite så köper man ju ett nytt. Eller så har man två för att man vill lira med några polare som är betydligt lägre i rank, inte för att man är rädd att gå ned i rank. För att det skall bli roligt för dina polare att lira med och inte behöva möta alldeles för hög rank. Simple as that.

Det är märkligt hur många som klagar på detta, så har dem spelat 3-400h timmar och förväntar sig att vara toprank. Det är bara att ösa på så kommer ranken så småningom, NÄR DU ÄR VÄRD DET.

/SMFC på main, LE på smurf.

Visa signatur

| AMD Ryzen7 5800X | 16GB 3200MHz | GeForce RTX3070 | SSD 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av myzzeN:

+1

Klart att folk kommer smurfa. Har man blivit GE på sitt konto och ändå känner att man vill ranka lite så köper man ju ett nytt. Eller så har man två för att man vill lira med några polare som är betydligt lägre i rank, inte för att man är rädd att gå ned i rank. För att det skall bli roligt för dina polare att lira med och inte behöva möta alldeles för hög rank. Simple as that.

Det är märkligt hur många som klagar på detta, så har dem spelat 3-400h timmar och förväntar sig att vara toprank. Det är bara att ösa på så kommer ranken så småningom, NÄR DU ÄR VÄRD DET.

/SMFC på main, LE på smurf.

Var har du läst det med att folk förväntar sig att vara toprank efter endast 3-400 timmar? Mitt problem med smurfar är att games många gånger (men inte alltid) blir förstörda, balansen blir så pass skev.

Anledningen att man vill spela med några polare kan jag köpa, men det känns som att många smurfar endast för j#vlas med folk...

/MG

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Tjenixen!

Har lirat CS ett bra tag nu och har problem med deras ranking system.

Är i S4 och som jag skrev i en tidigare tråd: Ranking systemet är inte precist någon stans. Har inte blivit så mycket rankat på sista tiden då jag lirat med vänner på dedikerad server. Men när man väl spelar rankat som te.x i förrgår, så ligger jag etta som vanligt i toppen har jag 80 poäng så ligger som andra i båda lagen mellan 20-50 och man bli konstant anklagad och rapporterad för fusk(vad dom säger i chatten)

detta är väldigt frustrerande för att man inte hamlar med någon i sin egen klass så att säga, sitter fast i S4 och kommer inte därifrån.

Detta är något som får mig att vilja sluta spela helt...

haft detta problemet sen ett tag tillbaka och har två frågor:

Har ni samma problem att ni presterar utan för er grupp? Samt hur hoppar man ur "ELO hell"?

Låna ett konto av någon att spela på tills ditt konto tappar din rakning, du måste då spela 1 match för att få tillbaka rankingen, spelar du då mot högre ranker, typ mg eller dmg. Så kommer även din rank hoppa upp flera nivåer om du presterar.
Jag själv är GN2/3 i snitt. Ibland får man ju flytet där alla skott sitter och såna dagar kan jag topfragga med polarna som är Dubbel AK och över.
Har jag då inte spelat på ett tag så kan jag ranka in som MG/MG2.

Vet inte exakt hur lång tid det tar för din rank att "försvinna" men är några veckor, går säkert att googla.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Var har du läst det med att folk förväntar sig att vara toprank efter endast 3-400 timmar? Mitt problem med smurfar är att games många gånger (men inte alltid) blir förstörda, balansen blir så pass skev.

Anledningen att man vill spela med några polare kan jag köpa, men det känns som att många smurfar endast för j#vlas med folk...

/MG

Jag har varit med om många trådar där folk snackar om att de är "fast" i silver eller guld "träsket". Så tror dem att de spelat mycket när de har 3-400h timmar på kontot.
Förstår inte gnällandet på smurfkonton. Att folk smurfar för att jävlas med folk håller inte. Är man tillräckligt bra så försvinner man snabbt ur ranken, vilket innebär att smurfandet upphör efter en ganska kort tid.

När jag började spela på mitt smurf med vänner så blev jag gn4 tror jag efter 10 matcher, mycket tack vara pre-made med låg rank. Har spelat 50 timmar på kontot nu och är LE. Så det så kallade "smurfandet" upphör efter en ganska kort period om du nu är bra, så länge du inte förlorar med vilje det vill säga.

Visa signatur

| AMD Ryzen7 5800X | 16GB 3200MHz | GeForce RTX3070 | SSD 1TB |

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk alltid är ledsna över att de 'är fast i' låga ranker. Om man har låg rank, och inte går upp betyder det helt enkelt att Silver 4 verkligen representerar dig som spelare - du har rätt rank för dig. Om du nu börjar utvecklas och spela bättre (ie vinna fler matcher), kommer du ranka upp, då det krävs högre rank för att representera hur du spelar.

Så enkelt är det.
Folk sitter och säger att man ska kolla på demos, lära sig smokes etc etc. Det är BS egentligen. Utveckla istället din gamesense samt aim, vilket du omedvetet gör varje gång du spelar.

Jag har aldrig riktigt kollat på diverse demos eller vods för att lära mig saker av proffs. Jag har spelat med den inställningen att det är roligt att panga hess, vilket lett mig till global. Det ska vara roligt att spela, skit i vilken rank du är, dra med några vänner och kör på bara! Ha kul!

Skrivet av myzzeN:

Förstår inte gnällandet på smurfkonton. Att folk smurfar för att jävlas med folk håller inte. Är man tillräckligt bra så försvinner man snabbt ur ranken, vilket innebär att smurfandet upphör efter en ganska kort tid.

Verkligen! Har svårt att tro att lågrankade möter smurfs varje match. Har ingen aning om hur ofta men förmodligen 1/4-1/5 av matcherna de spelar. Vilket endå ger dem 75-80% chans att vinna (om de är så bra som de säger dvs)

Skrivet av SG-Fenrir:

Det verkar ha hänt något med rankingen. Antingen har Valve skruvat på parametrarna (mest troligt) eller så har en himla massa fuskare blivit bannade.

http://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/333zwf/the_t...
http://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/337j97/i_ran...

Kan rapportera att fuskare fortfarande är kvar i mängder! Tror det var i slutat av förra veckan som det var någon stor VAC-wave, tänkte att jag kunde köra en match nästan garanterat utan fuskare. Fast det kom en spinbotter direkt i andra laget, lite halvkomiskt faktiskt.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk

var snart en månadsedan jag starta tråden nu och silver 4 var ett faktum, har gått lite bättre för mig nu då jag la av med cs ett litet tag efter tråden skapades.

Börja lira nu för en 3 dagar sedan och gått upp till Guldnova 1 nu på mitt main, känns som att Valve gjort någon stor ändring av ranking systemet då silver 4 var ett helvete att ranka ur.

Fick även ett overwatch case nu. lite roligt att kolla på faktiskt!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

var snart en månadsedan jag starta tråden nu och silver 4 var ett faktum, har gått lite bättre för mig nu då jag la av med cs ett litet tag efter tråden skapades.

Börja lira nu för en 3 dagar sedan och gått upp till Guldnova 1 nu på mitt main, känns som att Valve gjort någon stor ändring av ranking systemet då silver 4 var ett helvete att ranka ur.

Fick även ett overwatch case nu. lite roligt att kolla på faktiskt!

Ja förstår inte riktigt ditt problem. Vinn några matcher i rad så rankar du upp.
Har dålig koll på hur systemet fungerar. Men varje gång jag vunnit ca 5 matcher så har jag rankat upp. Är guldörn med massa skit på sidorna nu.

Permalänk
Medlem

SwedenVirre, vill du ha boost till global så hör av dig så fixar jag

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Det är inte så svårt att ranka upp i cs. Jag har 290h på cs go och har aldrig spelat något cs förut. För 2 veckor sen så var jag silver 3 och körde bara soloq men sen börja jag köra med 2 irl vänner som var i silver 4. Nu är vi alla 3 gn2.

Ett tips är att adda folk som är bra och kan engelska efter matcher och lira något game med dom

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort:ASUS Z97-A ATX | CPU: Intel Core i7 4790K 4GHz | Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 Windforce 3X OC | Nätagg: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP | SSD: Samsung SSD EVO 850-Series 500GB

Permalänk

Förut när jag spelade för ca ett år sedan så var jag Guld Nova 3, 4 och Ak men sedan tog jag uppehåll tills några månader innan julen. Och har suttit fast i Guld Nova 1 hela tiden (flera månader) fast jag vunnit och spelat med kompis som är Ak och högre. Men sen spelade jag soloq och rankade tillslut upp till Guld Nova 2 (enda matchen på en vecka) sedan spelade jag mer själv och rankade upp till Nova 3 på inte lång stund alls och sen igår körde jag ett game och rankade upp till Nova 4.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av carll:

Ja förstår inte riktigt ditt problem. Vinn några matcher i rad så rankar du upp.
Har dålig koll på hur systemet fungerar. Men varje gång jag vunnit ca 5 matcher så har jag rankat upp. Är guldörn med massa skit på sidorna nu.

Det är inte mycket till problem längre, det problemet jag hade var att jag var "fast" i silver 4 innan. även om jag vann flera matcher i rad förr så rankade jag aldrig up.

Nu så rankar jag upp efter varje vinst vilket är bättre tror ja?

Nu har jag fått overwatch också så jag får en massa uppdrag och kolla efter fuskare vilket är rätt kul faktsikt!

Så nu har jag inget problem längre, verkar som sagt vara mycket enklare att ranka!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

De har inte ändrat något med rankingsystemet, det som hänt är att det kommit ett stort flöde nya spelare, vilket ger en större playerbase. Det tillsammans med de dagliga banwaves som sker (där många högrankade konton ryker) gör det otroligt lätt att ranka upp. Gick från LEM till Supreme på 7 wins.

Permalänk
Medlem

Är du etta med 100 poäng varje match så kommer du bli LEM inom några dagars spelande.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Lol 900 timmar och fast i silver, tycker du borde hitta dig några premades då det är vin streakes som gör att man går upp i ranks. Dessutom spelar det ingen roll om man har mest frallor om man ändå förlorar matchen, därför teamwork är extremt viktigt i cs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Jag tycker man ska försöka se smurfarna som någonting bra istället. Se det som att du får spela mot någon som är mycket bättre än dig själv, och därmed kanske lära dig någonting! Och ni som hamnar i samma lag som en smurf, specca honom och lär dig hur han spelar, så kanske du kan komma upp i samma rank en vacker dag

Sluta gnäll för att någon är bättre än dig själv!!!

Fast nu har du helt och hållet missat varför folk är arga över smurfar. Att de är bättre än en själv är det nog ingen som lackar över, utan det man lackar över är att de kommer "ner" till din rank och spelar mot dig, så att du själv får en sämre rank. Ungefär som att låta två boxare mötas när det skiljer tre-fyra viktklasser där emellan och sedan straffa den med lägre viktklass när han oundvikligen förlorar.

Man vill helt enkelt att folk håller sig till de rankningar som de tillhör. Att proffs möter amatörer är aldrig roligt för amatörerna, speciellt inte när de sedan blir bestraffade av detta genom en lägre rank. Inte så svårt att förstå, eller?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Skojar du? Efter senaste tidens Vac tsunami så har jag på en vecka tagit mig från Nova 2 till MG1

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk

Så, jag har nu enbart spelat premade med 5 manna lag, jo jag lirat med AK och högre bara för att komma ur min silver 4 rank som jag hade när tråden startades. Tack var att jag blev "dragen" upp i rank då dom var bra men hamlade till slut i GN3, gillade att vara där då jag inte var etta i matchen längre utan där fanns något att jobba med.

Sitter man och möter levande bottar så finns där ju inget att jobba på. du kan ju inte bli bättre när Expert bottarna gör ett bättre jobb än spelarna i sitt eget lag...

aja, fått lära mig hur rankingsystemet funkar och det är antal rundor som gör matchen och inte win loss till lika stor del.

Det är iaf trevligare i GN3 än vad silver 4 var. Det är bara så segt att ranka iom mina timmar och matcher spelade. Köra med premades är bättre har jag lärt mig. Mitt sekundära konto är lättare att ranka upp med än vad mitt nuvarande konto med nästan 1100 timmar och 25x fler matcher

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Helt sjukt hur idiotiskt matchmaking har blivit nu, rankerna är helt åt skogen nu när alla kommer upp i supreme/global. Man möter ett team med 4 globals och alla spelar som botar, går inte att spela matchmaking längre... Tom mina vänner som fick problem mot DMGs för någon månad sedan har spelat upp sig till supreme/global utan att för den delen bli bättre.

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Helt sjukt hur idiotiskt matchmaking har blivit nu, rankerna är helt åt skogen nu när alla kommer upp i supreme/global. Man möter ett team med 4 globals och alla spelar som botar, går inte att spela matchmaking längre... Tom mina vänner som fick problem mot DMGs för någon månad sedan har spelat upp sig till supreme/global utan att för den delen bli bättre.

Jo, ett problem jag märkt är att Global Elite har en väldigt blandad spelar bas allt från personer som är över jävliga till min kompis som är där uppe och lirar han är bra och så Men han är i samma klass som mig när det gäller aimet och positioneringen.

Själv har man fått en AK i rank nu sen ett tag tillbaka som en "update" på tråden, så en lång väg har man gått sen Silver 4.

Förstår inte hur jag fastnade där till en början. började efter 10 wins i Silver 2 och stannade i silver 4 i flera hundra spelade timmar. och hundra tals spelade matcher med winstreaks långa som lastbilar

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Hade ju varit lättare om de kunde skapa ett system där man faktiskt kan se hur långt man har kvar till nästa rank,någon form av mmr system som är synligt. Skillnaden mellan en GE spelare och en annan kan vara avsevärd.