Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bygga av HTPC: Är AMD Athlon 5350 ett bra val? Ska kunna streama spel från annan PC

Permalänk

Bygga av HTPC: Är AMD Athlon 5350 ett bra val? Ska kunna streama spel från annan PC

Tjena boys <3

Funderar över att bygga en htpc och behöver lite hjälp. Jag har inte så stor erfarenhet av amds processorer och tänkte mest använda datorn för att streama spel från min vanliga dator. Jag lutar mot en am1 processor då jag redan har ett moderkort för det, men jag kommer inte att använda mig av något grafikkort så jag kommer förlita mig på den inbyggda grafiken för att streama spel från min dator (helst 1080p, 60fps). Jag lutar mot en AMD Athlon 5350 och undrar om det här är ett bra val?

Lämna gärna förslag och tack för all hjälp

Rubrik förtydligad
Permalänk

Kan tillägga att om det finns billigare alternativ som presterar tillräckligt bra så är jag också intresserad :3

Permalänk
Medlem

Athlon 5350 har väl ingen inbyggd GPU?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Athlon 5350 har väl ingen inbyggd GPU?

Jo enligt prisjakt har den det: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2538475
EDIT: AMD anger den till och med som en APU så du tänker nog på en annan.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Athlon 5350 har väl ingen inbyggd GPU?

Står att den har integrerad grafik på 600mhz, är väl apu antar jag. :3

Permalänk

annars sempron 2650 kanske skulle fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av madmaster32:

Tjena boys <3

Funderar över att bygga en htpc och behöver lite hjälp. Jag har inte så stor erfarenhet av amds processorer och tänkte mest använda datorn för att streama spel från min vanliga dator. Jag lutar mot en am1 processor då jag redan har ett moderkort för det, men jag kommer inte att använda mig av något grafikkort så jag kommer förlita mig på den inbyggda grafiken för att streama spel från min dator (helst 1080p, 60fps). Jag lutar mot en AMD Athlon 5350 och undrar om det här är ett bra val?

Lämna gärna förslag och tack för all hjälp

yes, många som kör den i sina HTPC's och den fungerar helt okej men finns ju helt klart bättre saker som kostar mer

köra sämre cpu är inget bra alternativ för den är redan klen och billig som det är nu.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/nyhet/18494-amd-kabini-athlon-5350...
Ja, jag kan inte se varför den inte skulle klara det.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

yes, många som kör den i sina HTPC's och den fungerar helt okej men finns ju helt klart bättre saker som kostar mer

Mest ute efter något som pallar med att "spegla" min egen dator så att man kan se på film och spela lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av madmaster32:

Mest ute efter något som pallar med att "spegla" min egen dator så att man kan se på film och spela lite.

ja men satsa på den ändå, skiljer väl bara nån hundring på sempron och athlon och prestandan är nästan mer än 50% i athlon cpu'n

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik förtydligad enligt §3.1*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...