Får ingen bild till skärmen trots nya delar.

Permalänk
Medlem

Får ingen bild till skärmen trots nya delar.

Tjena alla nissar har ett stort problem som jag har haft länge.
För några månader sen så spillde jag ut kaffe över min stationära dator, olyckligtvis så rann kaffet ner i nätaggregatet varpå datorn slocknar efter en liten stund och jag får ej igång den något mer.

Köpte ett nytt nätagg till att börja med men detta hjälpte föga, lämnade in datorn på service så att de kunde felsöka datorn, Folksam krävde även att jag gjorde detta då jag får ut nya delar på min drulleförsäkring.
De på datorbutiken sa att allt inklusive det nyköpta nätagget var trasigt och att precis allt måste bytas ut, bullshit tänkte jag och tog hem datorn efter ett tag.

Köpte nytt moderkort samt ny processor men fick ingen bild, fick idag hem nytt grafikkort men jag får fortfarande ingen bild, det enda som inte är utbytt är mina ramminnen, har även testat med andra ramminnen men får ändå ingen bild, kan det vara ramminnena som är trasiga?

Tilläggas kan är att en pinne i moderkortets usb3-utgång var böjt, detta är inget jag har gjort då jag inte har några kablar som passar som passar i detta uttag, det ser inte ut som de vanliga som sitter längst ner på moderkortet utan är avlångt och sitter på sidan av moderkortet, har böjt tillbaka pinnen och denna ser precis ut som de andra och det går inte se att den har varit böjd. Kan en pinne i ett usb 3.0uttag sabba ett helt moderkort?

Har levt länge utan en dator nu och börjar tröttna rejält, behöver verkligen hjälp.
Moderkortet är för övrigt ett Msi z97 gaming5
Grafikkort Asus radeon r9 290x
Processor någon I5 med socket 1150 och mina ram Corsair vengance 1600mhz
Nätagg corsair cx750m

Visa signatur

[Cooler Master Stacker 831 Silver | ATX, Socket-AM2,2xGbLAN,DDR2 | Silver Power PSU, 600W | AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz | Samsung SpinPoint T166 500GB |
XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3 | Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB |
| Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional | Windows vista home premium]

Permalänk
Medlem

Det skulle mycket väl kunna vara moderkortet som strular, hade minnerna varit trasiga hade datorn antagligen startat åtminstonde.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Datorn startar och allt snurrar, jag får bara ingen bild.
Har även testat att sätta ramminnena på olika platser bla 1 & 3 samt bara 1, testade med andra minnen men är inte helt 100 på att de stödjer mitt moderkort.

Visa signatur

[Cooler Master Stacker 831 Silver | ATX, Socket-AM2,2xGbLAN,DDR2 | Silver Power PSU, 600W | AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz | Samsung SpinPoint T166 500GB |
XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3 | Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB |
| Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional | Windows vista home premium]

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkhell:

Datorn startar och allt snurrar, jag får bara ingen bild.
Har även testat att sätta ramminnena på olika platser bla 1 & 3 samt bara 1, testade med andra minnen men är inte helt 100 på att de stödjer mitt moderkort.

Kanske en dum fråga men vart sätter du bildkabeln? i grafikortet eller i moderkortet?

Visa signatur

Alpha: Cpu: i7 920 @ 2.67 Gpu: msi 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av TT00bbee:

Kanske en dum fråga men vart sätter du bildkabeln? i grafikortet eller i moderkortet?

Har testat båda med olika kablar men får ändå ingen bild.

Visa signatur

[Cooler Master Stacker 831 Silver | ATX, Socket-AM2,2xGbLAN,DDR2 | Silver Power PSU, 600W | AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz | Samsung SpinPoint T166 500GB |
XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3 | Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB |
| Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional | Windows vista home premium]

Permalänk

Har samma problem

@darkhell: Tja, Jag har precis samma problem med min dator, Först fick jag ingen bild, gammalt moderkort,processor osv.
Så då beställde jag nya delar.. Men det funkar fortfarande inte! Har du lyckats lösa det än? Tacksam för svar!