Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Värt att skaffa Bluray läsare?

Permalänk

Värt att skaffa Bluray läsare?

Idag hämtade jag min nya mini ITX dator som jag ska använda som laptop på semester resan med fullstor skärm.
Jag upptäckte att den inte har någon optisk enhet så att jag behöver köpa en extern DVD/bluray läsare/brännare.
Datorn är redan för tung för att sätta in en intern optisk enhet på grund av GTX kortet med extra kylning.

Får man bättre läsning av DVD skivor om man skaffar en bluray läsare för dubbla priset?

Brukar bluray skivor hålla sämre än DVD eller hjälper det extra hårda skydds lagret?

Permalänk
Medlem

du kommer inte få något bättre med en dvd för att du har en bluray läsare. skillnaden är att du kan läsa bluray skivor som de flesta filmer kommer på idag eftersom dom har större lagrings kapacitet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BlåBävern:

Idag hämtade jag min nya mini ITX dator som jag ska använda som laptop på semester resan med fullstor skärm.
Jag upptäckte att den inte har någon optisk enhet så att jag behöver köpa en extern DVD/bluray läsare/brännare.
Datorn är redan för tung för att sätta in en intern optisk enhet på grund av GTX kortet med extra kylning.

Får man bättre läsning av DVD skivor om man skaffar en bluray läsare för dubbla priset?

Brukar bluray skivor hålla sämre än DVD eller hjälper det extra hårda skydds lagret?

bd skivor håller bättre än dvd skivor.