Artikel: Catalyst 3.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan

Nja, både rätt och fel. Eftersom artikeln hade utgångspunkten att jämföra drivrutinerna så känner jag att jag måste jämföra ALLA resultat, och vore rätt meningslöst att publisera en jämförelse där flera diagram ser ut att ha exakt samma resultat. Jag litar på att ni tittar på siffrorna också.

Men ska tänka på hur jag kan lösa problemet till nästa artikel.

Ingen idé att du över huvud taget har med grafer om de inte visar ett riktigt förhållande. Eftersom man ändå måste läsa siffrorna för att ha nytta av den så kunde du ju lika gärna bara publicerat siffrorna i en tabell.

Blir ordentligt upprörd av sånt här!

Permalänk
Medlem

Skitbra!
Graferna störde mig inte det minsta. Prioriterar faktiskt grafer mer än tabeller för det gör mer liv i artikeln även om de inte har ngn egentlig betydelse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan

Ska titta ifall jag kan få med ett Radeon 8500 till nästa test.

Jag bockar och bugar.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Graferna var riktigt bra gjorda så man ser skillnaden. För att sen se hur stor skillnaden var kollade man på siffrorna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjHypnoz
öööööööööööö

jag har ingen fil som heter "ati2mtag.sys" i katalogen /2kxp_inf/B_08037 ... där jag packade upp 3.2?

någon med samma problem?

och ja .. jag har visa dolda filer

Edit: jag har en fil som heter ati2mtag.sy_ därimot.. måste ju vara den men varför underline ist för s? och hur gör jag för att byta? ändra namnet på "hack" filen till ati2mtag.sy_ eller?

Lägg in ati2mtag.sys och plocka bort ati2mtag.sy_.
Fick det tipset från Laxierboy och det funade fint för mig.

Visa signatur

Soltek 75drv5, Athlon xp 1700+, Sapphire Radeon 9700@350/640, 256 mb Samsung pc2700, IBM 80 gig 120 gxp, ViewSonic P95f+, ~13000 3D marks 2001, ~5000 3dmarks 2003.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alex_g_1

Lägg in ati2mtag.sys och plocka bort ati2mtag.sy_.
Fick det tipset från Laxierboy och det funade fint för mig.

Fungerade för mig med.

Bara jag som fick sämre prestanda med cat 3.2 jämfört med 3.1.Aktiverar jag fsaa så är prestandan bättre men utan fsaa så är den sämre,t.ex 10 fps mindre i ut2003,400 poäng mindre i 3dmark2001.

Permalänk
Medlem

Ni får gärna testa med lite enklare kort oxå själv sitter jag å ett ATI Radeon 9000 PRO kort.
Hörde att ni skulle försöka få med ett 8500 kan ni inte ta med ett 9000 då oxå?

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Ni får gärna testa med lite enklare kort oxå själv sitter jag å ett ATI Radeon 9000 PRO kort.
Hörde att ni skulle försöka få med ett 8500 kan ni inte ta med ett 9000 då oxå?

hoppas att de har tillgång till olika kort bara

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Det skulle vara otroligt trevligt att se hur pass snabbt & stabilt Radeonkorten funkar med 3dsmax & Maya nuförtiden. Har hört att det fortfarande ska vara lite glitchar och buggar med OpenGL i dessa program samt att Dualmonitor inte ger hårdvaruaccel på båda skärmar. Stämmer eller?

Permalänk
Medlem

"Hur är det med stabiliteten då? Vi har inte märkt några som helst stabilitetsproblem med Catalyst 3.1 och 3.2 samt den hackade versionen. De flesta stabilitetsproblemen som fanns med Radeon 9500/Pro och 9700/Pro fixades till i Catalyst 3.0 samt Catalyst 3.1."

Jag installerade 3.2 "ohackad" för ett tag sen men märkte ganska snabbt att det finns iaf ett stabilitetsproblem. Jag som spelar lite cs då och då märkte att om man trycker escape när man spelar så får man en fin svart bild på skärmen å det enda man kan göra är att trycka på reset... Vet inte om problemet kvarstår i den hackade versionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yoghurt
"Hur är det med stabiliteten då? Vi har inte märkt några som helst stabilitetsproblem med Catalyst 3.1 och 3.2 samt den hackade versionen. De flesta stabilitetsproblemen som fanns med Radeon 9500/Pro och 9700/Pro fixades till i Catalyst 3.0 samt Catalyst 3.1."

Jag installerade 3.2 "ohackad" för ett tag sen men märkte ganska snabbt att det finns iaf ett stabilitetsproblem. Jag som spelar lite cs då och då märkte att om man trycker escape när man spelar så får man en fin svart bild på skärmen å det enda man kan göra är att trycka på reset... Vet inte om problemet kvarstår i den hackade versionen.

ska testa direkt

Edit testat nu.. funkade för mig med hackade 3.2 iaf.. inget häng eller svart ruta

Permalänk

Jadu, det här var ju ganska konstiga resultat. Eftersom 3dmark2003 borde legat på 4500-5000 poäng så kan man ju undra om något av de andra testerna stämde också.

Jag gillar inte att klaga egentligen. Artikeln var fint menad om man säger så.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yoghurt
"Hur är det med stabiliteten då? Vi har inte märkt några som helst stabilitetsproblem med Catalyst 3.1 och 3.2 samt den hackade versionen. De flesta stabilitetsproblemen som fanns med Radeon 9500/Pro och 9700/Pro fixades till i Catalyst 3.0 samt Catalyst 3.1."

Jag installerade 3.2 "ohackad" för ett tag sen men märkte ganska snabbt att det finns iaf ett stabilitetsproblem. Jag som spelar lite cs då och då märkte att om man trycker escape när man spelar så får man en fin svart bild på skärmen å det enda man kan göra är att trycka på reset... Vet inte om problemet kvarstår i den hackade versionen.

Har exakt samma problem i cs

Visa signatur

System1: Nf7-s 2.0 ¤ Barton 2500+ ¤ 2*256 T/W PC3200 ¤ 9700 pro ¤ 220 gb ¤ Chieftec Scorpio ¤ 3dmark01 18162
System2: A7v333 ¤ XP2200+ ¤ 2*256 PC2700 ¤ 8500le ¤ 80 gb ¤ Kitty Midi Tower
System3: P4 2,6 Gz ¤ 512 Mb ¤ 120 Gb HD ¤ 9800 pro ¤ Dell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjHypnoz

ska testa direkt

Edit testat nu.. funkade för mig med hackade 3.2 iaf.. inget häng eller svart ruta

hur får du ditt cs/h-l baserat spel att funka med ditt sapphire kort ? för för mig så funkar det inte alls , får typ 4 fps , och det spelar ingen roll villken driver jag kör med

Visa signatur

Gigabyte X670E Aorus Master| Ryzen 7700x| Custom vattenkylning| 32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c30| Asus Radeon RX Vega 64 ROG Strix OC 8GB| 20.5TB HDD|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aprox
sen så är graferna lite missvisande, för t.ex mellanrummet mellan 27 & 28, ser ut som om det är enorm skillnad iomed att du/ni har skippat de första 25.
dett är lite missvisande. förövrigt så var det en bra o intresant artikel, gör inget att den är kort.

sen så undrar jag bara hur vi som köpte 9700np kort i 9500np förpackning ska göra, öppnar "hacket" upp pipeline'sen oxå?

Intressant test som du säger, ja, och jag stör mig också på missvisande diagram. Först blev det wow, över 100% bättre, och sedan var det max inte många procent alls. Procentdiagram som har max 100% tycker jag borde stanna vid 100% för där har man en maxgräns, vilket inte FPS har (i alla spel/program).

100FPS skillnad. Ifrån 300(?) till 400(?) var en stor kick. Undra om de hackade drivarna fungerar för Radeon 9000.

Permalänk
Medlem

Om man läser ett sådant här test så får man ju kolla vad det är för siffror också, annars kan man lika gärna be o få en ljudfil, så slipper man anstränga ögonen....
Toppen det här, Kr^PacMan, fortsätt så!

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Hedersmedlem

jag fick också bara en .SY_ fil.......skriv bara över den istället så fungerar det...=)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Avstängd

Om såkallade gnällspikar inte gillar testet så kan man ju bara sluta besöka siten så slipper ni gnälla,bara en tanke.....

P.S jag är skitnöjd med alla test hitills iafall.-))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

ja ha.. då har jag hittat lite buggar i drivarna iaf..
för dom som spelar mycket daoc e det kass..

Hängt sig helt oförberett ca 6 ggr i dag/natt

provade att sänka lla min klockning men hjälpte ej..
sen fick jag detta medelande.. rätt självklart att det e drivarna då va?

Bild

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan

Ska titta ifall jag kan få med ett Radeon 8500 till nästa test.

Det kanske kan gå och ordna Herman

Permalänk
Avstängd

att göra sånna grafer är ju rejält missvisande.. och väldigt grafiskt inkorrekt!

det vet alla som är över fjorton

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Ehm. Efter att jag hade installerat de hackade 3.2 drivrutinerna så försvann "egenskaperna" för grafikkortet där man ställer in FSAA, AA samt allt det andra som bör finnas under inställningarna. Hur kommer det sig?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjHypnoz
ja ha.. då har jag hittat lite buggar i drivarna iaf..
för dom som spelar mycket daoc e det kass..

Hängt sig helt oförberett ca 6 ggr i dag/natt

provade att sänka lla min klockning men hjälpte ej..
sen fick jag detta medelande.. rätt självklart att det e drivarna då va?

Bild

Windows brukar skylla på drivrutinerna även om det är chipsetet elelr tex. för hög överklockning av CPUn som satt käppar i hjulet.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McN

hur får du ditt cs/h-l baserat spel att funka med ditt sapphire kort ? för för mig så funkar det inte alls , får typ 4 fps , och det spelar ingen roll villken driver jag kör med

de någon kunnig hjälpa dig... du har något fel..ska ha 99 med din dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndaC

Windows brukar skylla på drivrutinerna även om det är chipsetet elelr tex. för hög överklockning av CPUn som satt käppar i hjulet.

jag sa ju att jag kört orginal med samma problem.. bara i daoc hitills