Permalänk

Kärlekstips till 16-åring

Hej!

Jag behöver lite råd. Det är nämligen såhär att det finns en tjej jag gillar och hon fyller år idag. Vi har inte snackat på ett tag och jag vet inte riktigt varför kommunikation dog ut, men hade det passat sig att skriva typ någonting i stil med "Grattis på födelsedagen :)" till henne?

Mvh Kevin

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

En sådan sak skulle jag kunna skriva till en främling. Så med den information du presenterat; ja, det kan du skriva.

edit: Om du skriver väldigt mycket och personligt väldigt plötsligt så kanske du framstår som lite udda. Men en enkel gratulation är inget märkvärdigt.
Förhoppningsvis svarar hon mer än "Tack", så att du får ett bra tillfälle att ta upp kontakten igen.

edit2: Jag kan inte avgöra om @Icte menar allvar eller inte.. Något av en "high-variance move", d.v.s. kan landa väldigt bra men också väldigt illa. Otillräcklig information i det här fallet.

Permalänk
Medlem

Skriv det!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Absolut , Bara att skriva

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Eller så köper du blommor, går/åker dit hon bor, knackar på dörren och ger henne blommorna, grattar henne och går/åker hem igen! Finns inget mer en tjej uppskattar än en väldigt trevlig överraskning

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Svårt att säga utan att veta hur hon är som person. Har varit med om att en tjej tyckte att jag var ett creep för att jag kom ihåg hennes födelsedag. Men de flesta brukar väl uppskatta det.
Min poäng är att det inte går att veta hur en tjej reagerar, men försöker man inte så får man aldrig reda på hur det skulle ha blivit om…

Lika bra att testa med andra ord. Gillar hon det inte så vet du i alla fall att det inte är värt att slösa mer tid på henne.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

I och med facebook, så är det i dagens läge inte så konstigt att man kommer ihåg nåns födelsedag.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Skriv på. Du lever bara en gång och bör ta varje chans du får.

Permalänk
Medlem

Skriv grattis, och fråga om hon vill hitta på något framöver!

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Gratta henne och säg att det skulle vara kul att träffas någon dag typ

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Avstängd

@Kevinkingeen:

Brudar älskar GeForce 980GTX, köp en sånn så blir hon glad, helst en KINGPIN från EVGA

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Medlem

@Kevinkingeen fråga datorentusiaster om kärleksråd verkar vara lite fel ställe enligt mig. Själv tycker jag att du ska testa få igång kommunikationen igen med ett grattis och lite chattande, ifall det inte funkar gå vidare med att hitta någon annan tjej du gillar.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Hej!

Jag behöver lite råd. Det är nämligen såhär att det finns en tjej jag gillar och hon fyller år idag. Vi har inte snackat på ett tag och jag vet inte riktigt varför kommunikation dog ut, men hade det passat sig att skriva typ någonting i stil med "Grattis på födelsedagen :)" till henne?

Mvh Kevin

skicka sms, absolut inte facebook! blir mer personligt då

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oldphag:

@Kevinkingeen:

Brudar älskar GeForce 980GTX, köp en sånn så blir hon glad, helst en KINGPIN från EVGA

Glöm inte att måla den rosa

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

skicka sms, absolut inte facebook! blir mer personligt då

Elektronisk korrespondens (som sms) är väl bland det minst "personliga" som finns.
Öga mot öga, alternativt ett handskrivet brev, känns betydligt mera seriöst.

Permalänk
Medlem

lägg till en ros.
@}~}~~~

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldphag:

@Kevinkingeen:

Brudar älskar GeForce 980GTX, köp en sånn så blir hon glad, helst en KINGPIN från EVGA

Här har vi en kille som kan sin sak! Jag skulle gärna ta 980 istället för blommor

Permalänk

Har nu skrivit grattis på födelsedagen och frågat ifall hon vill ta en fika nån gång så vi får se hur det går

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Sötast
Skrivet av Kevinkingeen:

Hej!

Jag behöver lite råd. Det är nämligen såhär att det finns en tjej jag gillar och hon fyller år idag. Vi har inte snackat på ett tag och jag vet inte riktigt varför kommunikation dog ut, men hade det passat sig att skriva typ någonting i stil med "Grattis på födelsedagen :)" till henne?

Mvh Kevin

Helt klart! Kanske ställ en fråga också för att få igång något. Kan vara så enkelt som "Allt bra med dig? :)"

Skrivet av Justin91:

@Kevinkingeen fråga datorentusiaster om kärleksråd verkar vara lite fel ställe enligt mig. Själv tycker jag att du ska testa få igång kommunikationen igen med ett grattis och lite chattande, ifall det inte funkar gå vidare med att hitta någon annan tjej du gillar.

Nej, du har rätt. Vi swecare är ju alla singla forever alone'are.
Han borde definitivt fråga typ en snubbe som spelar jättemycket fotboll, eller varför inte gymmar?
På det viset kan vi få sitta här ifred och gömma oss bakom en gardin och vänta på gammal ålder och ensamhet

Vi är alla bara människor, oavsett vem eller vad vi gillar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Helt klart! Kanske ställ en fråga också för att få igång något. Kan vara så enkelt som "Allt bra med dig? :)"

Om du ska ge så specifika tips så kan jag säga att det är bättre att ställa frågor som man måste svara på själv än att ställa ja/nej-frågor. Då måste personen som svarar anstränga sig lite mer och åtminstone svara "Tack, det är bra" men kanske skriver ännu mer. Frågar man som du skrev så kan man skriva "ja"/"nej" utan att engagera sig det minsta och då "fastnar" inte den som frågar i tankarna på personen som svarar (vilket ju är det eftersträvade i detta fallet).

Om man sedan äter tillsammans så är det på samma sätt bättre att fråga "vad tycker du om maten?" än "smakar det bra?".

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

@Piece of Cake: vad tycker du om maten? "bra"

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara trevligt att ringa och gratulera på födelsedagen. Det brukar jag göra med mina närmsta vänner. Ibland blir samtalet bara någon minut långt men ibland så kan det dra iväg rejält och vips så har man suttit och snackat i en timme. Nu har ju TS redan skickat ett meddelande och gratulerat men om någon annan läser detta så ring istället, det är mycket trevligare.

Jag började faktiskt ringa och gratulera när en av mina kompisar gjorde det när jag fyllde år. Jag tyckte det var så trevligt att jag tänkte att jag kan börja med det också. Nu när alla flyttat iväg efter gymnasiet så är det inte så ofta man snackar med varandra så det kan vara kul att prata ibland.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Har nu skrivit grattis på födelsedagen och frågat ifall hon vill ta en fika nån gång så vi får se hur det går

Hur gick det?

Själv sketar man på sig så fort det ska ha med tjejer o göra

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Det kan ju vara trevligt att ringa och gratulera på födelsedagen. Det brukar jag göra med mina närmsta vänner. Ibland blir samtalet bara någon minut långt men ibland så kan det dra iväg rejält och vips så har man suttit och snackat i en timme. Nu har ju TS redan skickat ett meddelande och gratulerat men om någon annan läser detta så ring istället, det är mycket trevligare.

Jag började faktiskt ringa och gratulera när en av mina kompisar gjorde det när jag fyllde år. Jag tyckte det var så trevligt att jag tänkte att jag kan börja med det också. Nu när alla flyttat iväg efter gymnasiet så är det inte så ofta man snackar med varandra så det kan vara kul att prata ibland.

Jo, jag gillar också bättre att ringa, fast har tyvärr inte hennes nummer, annars hade jag såklart gjort det

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Sötast
Skrivet av Kevinkingeen:

Har nu skrivit grattis på födelsedagen och frågat ifall hon vill ta en fika nån gång så vi får se hur det går

Såg inte detta inlägget innan!

Update?

Permalänk
Skrivet av elklazor:

Hur gick det?

Själv sketar man på sig så fort det ska ha med tjejer o göra

Inget svar än, fast hon har läst det. Verkar som att hon inte kommer svara på det. Ja, håller med dig om att man sketar på sig så fort man ska snacka med tjejer. Första gången jag snacka med henne så frågade jag vad hon tyckte om vädret

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Inget svar än, fast hon har läst det. Verkar som att hon inte kommer svara på det. Ja, håller med dig om att man sketar på sig så fort man ska snacka med tjejer. Första gången jag snacka med henne så frågade jag vad hon tyckte om vädret

Hon kanske nojjar över vad hon ska skriva, precis som du gjorde. Tjejer är bara människor dom också.
Eller så är hon inte intresserad. Nåväl, friskt vågat hälften vunnet säger man.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Piece of Cake:

Har varit med om att en tjej tyckte att jag var ett creep för att jag kom ihåg hennes födelsedag.

Då måste jag vara ett extremt creep som fortfarande kan mitt ex person-nr trots att vi gjorde slut för över 3år sen?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Entusiast

@Kevinkingeen
Om hon inte är ett arsle så lär hon svara oavsett och inte bara ignorera det, man säger i alla fall tack. (sen kan det självklart komma saker i vägen, och så vidare)
Ta det lugnt så svarar hon säkert, håll en positiv attityd bara så fungerar det mesta.

Ursäkta uttrycket.
/P

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ShatteredXs:

Glöm inte att måla den rosa

Ännu viktigare, glöm inte blinget i form utav diamanter

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|