The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Avstängd

Vafan jag trodde det var 2015? Det där ser ju ut som nåt från innan millenieskiftet:(

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jo, köpte vanliga utgåvan. Samlarutgåvorna och andra specialutgåvor var på tok för dyra. Dock är jag tacksam över att denna utgåva är lite tjockare då jag har lite rejälare utgåvor av de två tidigare spelen i samlingen:

http://i.imgur.com/RHILA03.jpg

The Witcher är Enhanced Edition-utgåvan och Witcher 2 är Nordic Edition.

Det är det jag tyckte var lite synd, Nordic Edition var ju standardutgåvan för TW2, var samma för TW också om jag inte kommer ihåg helt fel. Är ju lite tråkigt att de nu väljer att gå ner till en vanlig slipcase för sista spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

Bra optimerat om det inte är så stor skillnad ju då kan alla njuta av ungefär samma grafik.

Du skämtar hoppas jag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KKay:

Ja det är lite orättvist hehe. Jag tror inte att det är den uppdateringen som låser upp, för jag kunde spela innan den hade laddat ner. Så det handlar nog om två uppdateringar, iaf på ps4.

Sen måste jag säga att grafiken ser bra ut. Inte lika bra som dom visat förut, men det var väntat. Det är en fröjd för ögat ändå.
Det enda negativa med det visuella är som någon redan nämnt, träden kan se lite fåniga ut när det blåser.

Skickades från m.sweclockers.com

Den uppdateringen hade man ju velat ha redan igår hehe.

Själv är grafiken det jag oroar mig minst för, hoppas mest att gameplayet är riktigt bra.

Skrivet av Rakl:

Det är det jag tyckte var lite synd, Nordic Edition var ju standardutgåvan för TW2, var samma för TW också om jag inte kommer ihåg helt fel. Är ju lite tråkigt att de nu väljer att gå ner till en vanlig slipcase för sista spelet.

Jag minns inte riktigt. Jag har för mig Nordic Edition kostade lite extra men det kan nog mycket väl vara så. Witcher: Enhanced Edition var ganska billig, 300kr eller så. Den enda utgåvan med Witcher 3 som faktiskt innehåller något är ju collectors edition för runt 1500kr. Det känns lite för mycket.

Permalänk

Ni som redan fått det till PS4, är det en laggfest som dom säger i några reviews?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Ni som redan fått det till PS4, är det en laggfest som dom säger i några reviews?

Jag tanka ner en video från Gamersyde för att kolla hur PS4 såg ut, och framerate är väl gissningsvis 25-30 men med tillfälliga hack ibland.
http://www.gamersyde.com/news_the_witcher_3_our_ps4_videos-16...

Eurogamer lär väl komma upp med en framerate och jämförelse snart, så fort spelet är officiellt släppt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Ni som redan fått det till PS4, är det en laggfest som dom säger i några reviews?

Tycker jag verkligen inte. Är mest bara cinematics som laggar, annars flyter spelet på rätt bra även utan patchen som släpps på Tisdag.
Och endast en krasch på 22 timmars spelande.

Edit: Verkar som att "day one" patchen redan släppts, så det är denna jag kör med.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Var har ni köpt spelet? Billigaste stället att köpa det på för att få det på steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag minns inte riktigt. Jag har för mig Nordic Edition kostade lite extra men det kan nog mycket väl vara så. Witcher: Enhanced Edition var ganska billig, 300kr eller så. Den enda utgåvan med Witcher 3 som faktiskt innehåller något är ju collectors edition för runt 1500kr. Det känns lite för mycket.

Ja det stämmer nog nu när du säger det, tror inte skillnaden var så stor (fler pappersfigurer?) men man fick med lite mer saker med Nordic Edition. Enchanded Edition var väldigt prisvärd, finns/fanns ju till TW2 också fast vet inte i vilken form. Jo och det är synd att man måste köpa CEn för att få lite mer fluff med tanke på vad som ingått i standardutgåvan innan, är ju en jäkla skillnad i pris även om jag nu kommer köpa CEn men.

Permalänk

150+ Bilder med ultra inställningar https://www.flickr.com/photos/127773964@N03/sets/721576525367...

Står dock ingenstans exakt vilka inställningar så själv tar jag det med en nypa salt även om det inte ser allt för dumt ut

Funnen här: http://steamcommunity.com/app/292030/discussions/0/6173359341...

EDIT: Värt att notera att bilderna är i 1440p

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Sweets589:

150+ Bilder med ultra inställningar https://www.flickr.com/photos/127773964@N03/sets/721576525367...

Står dock ingenstans exakt vilka inställningar så själv tar jag det med en nypa salt även om det inte ser allt för dumt ut

Funnen här: http://steamcommunity.com/app/292030/discussions/0/6173359341...

Det ser gött ut. Vad är det för hårdvara det körs på?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Finns det ingen som har koll på _varför_ dom gör såhär med grafiken?
Jag måste faktiskt säga att jag för en gångs skull tycker gnällandet är befogat, ser ut att vara orimliga skillnader.

Jag hade ju min teori om att dom "fixar till" demosarna flera år innan för att avspegla nått som dom _tror_ kommer bli verklighet när spelet väl släpps. Detta är nått jag skulle kunna leva med.

Men nu verkar det ju som att dom gått ut och sagt att det är "pga konsoler" som grafiknivån är satt där den är satt.
Eftersom jag inte kan ett skit om 3d i spel, allt från texturer till polygoner och så vidare, så undrar jag:

Varför kan dom inte "bara" utveckla allt i top-notch-kvalité för pc, och sen "bara" skala ner det på konsollerna?
Den enda rimliga förklaringen jag finner, är att detta att "bara skala ner" tar såpass mycket extra arbete (t ex kanske dom behöver göra dubbla uppsättningar av alla texturer, en för pc och en som konsollerna orkar med?), och det leder då till att tid och resurser helt enkelt inte finns?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av BasseBaba:

Finns det ingen som har koll på _varför_ dom gör såhär med grafiken?
Jag måste faktiskt säga att jag för en gångs skull tycker gnällandet är befogat, ser ut att vara orimliga skillnader.

Jag hade ju min teori om att dom "fixar till" demosarna flera år innan för att avspegla nått som dom _tror_ kommer bli verklighet när spelet väl släpps. Detta är nått jag skulle kunna leva med.

Men nu verkar det ju som att dom gått ut och sagt att det är "pga konsoler" som grafiknivån är satt där den är satt.
Eftersom jag inte kan ett skit om 3d i spel, allt från texturer till polygoner och så vidare, så undrar jag:

Varför kan dom inte "bara" utveckla allt i top-notch-kvalité för pc, och sen "bara" skala ner det på konsollerna?
Den enda rimliga förklaringen jag finner, är att detta att "bara skala ner" tar såpass mycket extra arbete (t ex kanske dom behöver göra dubbla uppsättningar av alla texturer, en för pc och en som konsollerna orkar med?), och det leder då till att tid och resurser helt enkelt inte finns?

Min teori är att dom tyvärr blir köpta av antingen Sony eller MS alternativt både och så att dom ser till att konsolversionen inte skiljer dramatiskt från PC-versionen. Detta för att alla köpare av "next-generation" konsoller inte ska känna sig frånåkta redan i början.

Finns ingen som helst annan rimlig förklaring. Tror inte det är så vansinnigt avancerat att skapa inställningar för PC, det har man ju gjort sedan begynnelsen.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Uhm.

Någon som har koll på när PC-recensionerna ut?

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Det ser gött ut. Vad är det för hårdvara det körs på?

Ingen aning, vet inget mer än det som står i länkarna men vad rykten säger så ska 970/980 räcka för att maxa.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rakl:

Ja det stämmer nog nu när du säger det, tror inte skillnaden var så stor (fler pappersfigurer?) men man fick med lite mer saker med Nordic Edition. Enchanded Edition var väldigt prisvärd, finns/fanns ju till TW2 också fast vet inte i vilken form. Jo och det är synd att man måste köpa CEn för att få lite mer fluff med tanke på vad som ingått i standardutgåvan innan, är ju en jäkla skillnad i pris även om jag nu kommer köpa CEn men.

Precis. De som valt att köpa digitalt förlorade inte så mycket denna gång.

Nåja, skönt ändå att iallafall ha spelet. Nu är det bara att vänta på att PC-utgåvan förhoppningsvis går att spela på tisdag då.

Skrivet av Dinoman:

Min teori är att dom tyvärr blir köpta av antingen Sony eller MS alternativt både och så att dom ser till att konsolversionen inte skiljer dramatiskt från PC-versionen. Detta för att alla köpare av "next-generation" konsoller inte ska känna sig frånåkta redan i början.

Finns ingen som helst annan rimlig förklaring. Tror inte det är så vansinnigt avancerat att skapa inställningar för PC, det har man ju gjort sedan begynnelsen.

Fast man får ju inte glömma bort att Nvidia också är delaktig i denna soppa. De har ju betalat för att CDPR ska använda Gameworks och deras teknik. Skulle verkligen Nvidia acceptera att spelet inte skiljer sig nämnvärt från hur spelet ser ut med konsollutgåvorna? Jag tvivlar. Förhoppningsvis kommer vi väl få ett svar framöver iallafall.

Med tanke på hur denna lansering hitills gått så får jag nog tyvärr säga att det ställer sig med onödigt många andra titlar. Konsollutgåvorna som varit spelbar ett bra tag före lansering medans PC-utgåvan inte går att spela förrens på lanseringsdatumet. Grafikfrågan som en del har synpunkter på. Jag förväntade mig mer från CDPR/GOG.

Permalänk
Medlem

de verkar ha hittat en jäääääädrans massa settings i ini filerna iaf
detta kommer bli fint!

http://forums.cdprojektred.com/threads/35728-A-quick-look-at-...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Fast man får ju inte glömma bort att Nvidia också är delaktig i denna soppa. De har ju betalat för att CDPR ska använda Gameworks och deras teknik. Skulle verkligen Nvidia acceptera att spelet inte skiljer sig nämnvärt från hur spelet ser ut med konsollutgåvorna? Jag tvivlar. Förhoppningsvis kommer vi väl få ett svar framöver iallafall.

Kan de va så att de nöjer sig med att de får sina egna "features" inkluderande så som Hairworks, HBAO+, TXAA osv och inte lägger sig lika mycket i upplöningsen på texturer eller hur långt draw distance det är?

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Oneone:

de verkar ha hittat en jäääääädrans massa settings i ini filerna iaf
detta kommer bli fint!

http://forums.cdprojektred.com/threads/35728-A-quick-look-at-...

Settings som plockats bort ur menyerna i spelet. Varför kan vi fråga oss? Vi vet alla svaret redan. Mycket ledsamt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

Min teori är att dom tyvärr blir köpta av antingen Sony eller MS alternativt både och så att dom ser till att konsolversionen inte skiljer dramatiskt från PC-versionen. Detta för att alla köpare av "next-generation" konsoller inte ska känna sig frånåkta redan i början.

Finns ingen som helst annan rimlig förklaring. Tror inte det är så vansinnigt avancerat att skapa inställningar för PC, det har man ju gjort sedan begynnelsen.

På med foliehatten!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Lagerlöf:

På med foliehatten!

Visst man kan avfärda allting som konspirationsteoretiskt trams men man måste ändå ställa sig frågan varför dessa nedgraderingar sker. Watch Dogs är ju ett liknande exempel, där det dessutom bara behövdes enkla manipuleringar i filerna till spelet för att "låsa" upp originalgrafiken.

Någon slags agenda finns det ju. Sen om utvecklarna är "direkt" köpta eller inte så är det ändå väldigt troligt att det är STORA ekonomiska intressen som spelar i bakgrunden.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Själv tror jag dom kommer släppa en HD texture pack till PC. Precis som Bethesda gjorde för Skyrim.

Dock ligger de jävligt lågt med denna informationen och kanske släpper det om en månad efter. För att inte alla konsol plebs ska gå berserk.

Samtidigt är det ju konsol marknaden som utvecklarna tjänar pengar. Det är inget snack om den saken.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Värst vad ni hängt upp er på grafiken. Att grafiken nedgraderas till release är ju i princip praxis.
Spelet ser skitbra ut på ps4 och kommer se bättre ut på pc.
Det som är viktigare är ju gameplay..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

@Kkay , det handlar om att de visar upp en sak och faktiskt levererar en HELT annan, därför blir folk upprörda.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Sitter de som lagt upp comparison videos på senaste build och patch?

Permalänk
Medlem

hoppas nu main storyn blir bra och LÅNG...
risken som jag ser det med open world är att det är massa skit missions som inte spelar roll och så blir main storyn lidande (skyrim är ett bra exempel).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

@Kkay , det handlar om att de visar upp en sak och faktiskt levererar en HELT annan, därför blir folk upprörda.

Det håller jag med om.
Men det som jag blir mest upprörd på är att man beskyller konsolerna, som skäl till att PC håller den nivån.
Dom är väl fria att göra bäst fasen dom vill med PC helt oberoende av konsolerna, så fattar inte varför konsolspelarna ska beskyllas.
Som sagt enda jag kan tänka mig är att det skulle innebära dubbeljobb, och för att slippa dubbeljobbet lägger man sig på konsolernas nivå och använder sen samma rakt av på PC....
Men det innebär ju även att pc-marknaden inte är tillräckligt "stor" för att det ska finnas tid/resurser till att förbättra den versionen.

Sen att det ser sämre ut på PS4/Xboner är väl självklart, jag förväntar mig inte nått annat, utan väljer att spela på konsol av andra anledningar.

Skrivet av Saven:

hoppas nu main storyn blir bra och LÅNG...
risken som jag ser det med open world är att det är massa skit missions som inte spelar roll och så blir main storyn lidande (skyrim är ett bra exempel).

Detta är jag rädd för, typ precis det du säger som var IGN-recensionens slutsats:

THE VERDICT

Though the straightforward and fetch-quest-heavy main story overstays its welcome, the option of joyfully adventuring through a rich, expansive open world was always there for me when I’d start to burn out. Even if the plot isn’t terribly interesting, the many characters who play a part in it are, and along with the excellent combat and RPG gameplay, they elevate The Witcher 3 to a plane few other RPGs inhabit.

Dold text
Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Det håller jag med om.
Men det som jag blir mest upprörd på är att man beskyller konsolerna, som skäl till att PC håller den nivån.
Dom är väl fria att göra bäst fasen dom vill med PC helt oberoende av konsolerna, så fattar inte varför konsolspelarna ska beskyllas.
Som sagt enda jag kan tänka mig är att det skulle innebära dubbeljobb, och för att slippa dubbeljobbet lägger man sig på konsolernas nivå och använder sen samma rakt av på PC....
Men det innebär ju även att pc-marknaden inte är tillräckligt "stor" för att det ska finnas tid/resurser till att förbättra den versionen.

Sen att det ser sämre ut på PS4/Xboner är väl självklart, jag förväntar mig inte nått annat, utan väljer att spela på konsol av andra anledningar.

Detta är jag rädd för, typ precis det du säger som var IGN-recensionens slutsats:

THE VERDICT

Though the straightforward and fetch-quest-heavy main story overstays its welcome, the option of joyfully adventuring through a rich, expansive open world was always there for me when I’d start to burn out. Even if the plot isn’t terribly interesting, the many characters who play a part in it are, and along with the excellent combat and RPG gameplay, they elevate The Witcher 3 to a plane few other RPGs inhabit.

Dold text

Inte konsolspelarna som beskylls, men det är konsolernas fel. De är ganska kassa för vara "next gen" och klarar inte ens av 60 FPS i 1080p. Så det är helt rätt att beskylla konsollerna. Men marknaden är som den är, förstår att utvecklarna gör såhär.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Det håller jag med om.
Men det som jag blir mest upprörd på är att man beskyller konsolerna, som skäl till att PC håller den nivån.
Dom är väl fria att göra bäst fasen dom vill med PC helt oberoende av konsolerna, så fattar inte varför konsolspelarna ska beskyllas.
Som sagt enda jag kan tänka mig är att det skulle innebära dubbeljobb, och för att slippa dubbeljobbet lägger man sig på konsolernas nivå och använder sen samma rakt av på PC....
Men det innebär ju även att pc-marknaden inte är tillräckligt "stor" för att det ska finnas tid/resurser till att förbättra den versionen.

Sen att det ser sämre ut på PS4/Xboner är väl självklart, jag förväntar mig inte nått annat, utan väljer att spela på konsol av andra anledningar.

Nja... helt oberoende verkar de inte vara http://wccftech.com/witcher-3-wild-hunt-brings-witcher-2-decisions/

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

@Kkay , det handlar om att de visar upp en sak och faktiskt levererar en HELT annan, därför blir folk upprörda.

Jo det förstår jag, men så är det ju med nästan alla spel som släpps. Jag blev då inte förvånad.

Måste säga att Gwent, kortspelet i The Witcher 3, är rätt beroendeframkallande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden