Permalänk
Medlem

Minecraft problem

Har ett problem jag försöker att kunna logga in samtidigt med två datorer i mitt nätverk på en online minecraft server men det går inte bara en och en gå bra . FInns det någon lösning på det här ?

Mvh Peo

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo84:

Har ett problem jag försöker att kunna logga in samtidigt med två datorer i mitt nätverk på en online minecraft server men det går inte bara en och en gå bra . FInns det någon lösning på det här ?

Mvh Peo

Tror inte du kan köra online på två olika datorer med samma konto. Köper du ett till konto kommer det dock funka prima

Permalänk
Medlem

@Maufaus: har två konton redan funkar inte iallafall

Permalänk

@peo84: Öppna servern eller kör öppna till LAN och joina multiplayer server med LocalHost, kom ihåg att du måste vara inloggad på två olika konton.

Permalänk
Medlem

Servern kanske kan vara inställd så att flera inte kan spela på samma ip adress med.
Fast det är inget som inlagt i vanilla tror jag utan isf något man lägger in själv via craftbukkit för att undvika kloner, vilket oftast dock inte brukar vara ett problem om du kör online.

Nu vet inte jag om du försöker köra på någon annans eller din egen server, men testa annars att dra upp en egen server och öppna porten 25565 för den och se om det går att joina med båda där, dock ska du joina på din externa ip adress då.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|