Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixoon:

Hur går det för AMD med att fixa prestandaproblemen, har de släppt någon drivrutin? Vill köpa spelet men har ett 6870 och som det sett ut på de tester jag kollat på så finns det inte en chans att jag får 60fps...

Enligt deras forum så ska dom vara på g att fixa det tillsammans med AMD. Inget släppt än däremot.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixoon:

Hur går det för AMD med att fixa prestandaproblemen, har de släppt någon drivrutin? Vill köpa spelet men har ett 6870 och som det sett ut på de tester jag kollat på så finns det inte en chans att jag får 60fps...

Finns 15.4 beta som funkar. Ännu bättre lär komma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Finns 15.4 beta som funkar. Ännu bättre lär komma.

Är väl folk som använder den och ändå klagar på dålig prestanda?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Är väl folk som använder den och ändå klagar på dålig prestanda?

Möjligt, har inga problem här, kör 1440p med uppskruvade inställningar.
Man får väl testa själv helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Finns 15.4 beta som funkar. Ännu bättre lär komma.

Jag köpte det idag och det flyter på bra, i alla fall på de inställningar som var från början (low/medium). Får typ 80fps på 1920x1200 när det är soligt och kör ensam. Jag kör på 15.4 beta.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Kartarna i övrigt... Fått lite pli på det när jag fixat styrningen, men det är lite väl kuperat, kombinerat med fruktansvärt höga kerbs. Inte helt okej.

Låter som något som påminner mig om gamla tider när man själv höll till i kart cirkusen. Minns speciellt banorna i Enköping och Hedemora, skitroliga banor men helt mongo kerbs, Enköping behövde jag njurbälte under ett race, även den banan där jag blev av med min vita rand på nummerplåt vilket innebar att man inte längre bara var en amatör, härliga tider det

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Kan det vara värt att skaffa även om man kör Mouse/KB alternativt Gamepad eller är det Ratt och pedaler som gäller? Det verkar ju onekligen intressant och recensionerna är ju ganska positiva överlag.

Lite OT kanske men om man nu ska skaffa ratt/pedaler, vad rekommenderas av er som kört en del driving sims? Thrustmaster verkar ju ha rätt trevliga saker.

Tack på förhand!

Visa signatur

| Asus Z97-A | Intel i7 4790k | CM Hyper 212 Evo | Asus GTX 970 Strix 4GB | Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz |

| ADATA SP900 256GB | WD Green 1TB | EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R4 |

| QPAD QH-85 | QPAD MK-80 | Corsair Raptor M40 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkt:

Kan det vara värt att skaffa även om man kör Mouse/KB alternativt Gamepad eller är det Ratt och pedaler som gäller? Det verkar ju onekligen intressant och recensionerna är ju ganska positiva överlag.

Lite OT kanske men om man nu ska skaffa ratt/pedaler, vad rekommenderas av er som kört en del driving sims? Thrustmaster verkar ju ha rätt trevliga saker.

Tack på förhand!

Absolut inte m/kb, då kan du bara gasa 0 eller 100%, inget där mellan. Till ett simulatorspel som Project Cars kommer du aldrig bli duktig med detta handikapp.

Gamepad är ett alternativ då de har triggers som läser av hela vägen från av till fullt. Jag kör nästan lika bra med gamepad som med ratt, till 90% skulle jag gissa. Men ratt är så otroligt mycket roligare. Det går verkligen inte att jämföra. Så om jag inte hade en ratt skulle jag personligen aldrig köpt spelet. Du ska ju känna att pengarna för en ratt är värt det, annars kan du nöja dig med en gamepad.

I budgetsegmentet tycker jag att Logitech är överlägsna. Driving Force GT, eller dyrare och fräsigare G27. Ska du upp emot 3 000kr+ har andra märken fantastiska rattar. Men då du inte ens vet om du vill ha en ratt så tror jag inte att det är aktuellt.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

fan grabbar, börjar störa mig som fan på alla buggarna... lixom wtf spelet har ju varit i utveckling en hel evighet å ändå e det 10miljoner buggar...

det som stör mig mest e
1: man kan inte trycka på drive ibland.
2:feta stuttering problem i mp
3:ibland hittar inte spelet några servrar
4: crashar ofta
5: ibland får ffb för sig att tro att bilen fortvarande e skadad...

annars när spelet funkar så e det ju en fröjd.. men wth... hoppades på att ett spel som varit under utveckling så länge samt att spelarna själva varit med i utvecklingen av spelet hade resulterat i mer finslipat spel...

sen måste jag säga att dedicated servers e ett måste, hur kul e det att starta ett spel när bilarna slåss sönder av andra bilar i startfältet innan man ens fått köra....

fy fan för buggarna, inte okey

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

fan grabbar, börjar störa mig som fan på alla buggarna... lixom wtf spelet har ju varit i utveckling en hel evighet å ändå e det 10miljoner buggar...

det som stör mig mest e
1: man kan inte trycka på drive ibland.
2:feta stuttering problem i mp
3:ibland hittar inte spelet några servrar
4: crashar ofta
5: ibland får ffb för sig att tro att bilen fortvarande e skadad...

annars när spelet funkar så e det ju en fröjd.. men wth... hoppades på att ett spel som varit under utveckling så länge samt att spelarna själva varit med i utvecklingen av spelet hade resulterat i mer finslipat spel...

sen måste jag säga att dedicated servers e ett måste, hur kul e det att starta ett spel när bilarna slåss sönder av andra bilar i startfältet innan man ens fått köra....

fy fan för buggarna, inte okey

Har faktiskt inte haft några av problemen du räknar upp.

Permalänk
Medlem

jasså? e la bara en tidsfråga då, redan 20h å det bara mp

allt de beskriver i mp har jag råkat ut för iaf : http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?22315-Known-I...!

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

jasså? e la bara en tidsfråga då, redan 20h å det bara mp

allt de beskriver i mp har jag råkat ut för iaf : http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?22315-Known-I...!

Har spelat runt 40h, ca. 15h i MP så långt. Kanske haft tur.

Permalänk
Skrivet av FlashTec:

Låter som något som påminner mig om gamla tider när man själv höll till i kart cirkusen. Minns speciellt banorna i Enköping och Hedemora, skitroliga banor men helt mongo kerbs, Enköping behövde jag njurbälte under ett race, även den banan där jag blev av med min vita rand på nummerplåt vilket innebar att man inte längre bara var en amatör, härliga tider det

lite off-topic men...
I Hedemora var det på denna när du körde?Hedemora, och om så är fallet så har de inte minskat ned kurbsen än så länge iaf

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brightsin:

lite off-topic men...
I Hedemora var det på denna när du körde?Hedemora, och om så är fallet så har de inte minskat ned kurbsen än så länge iaf

Jepp jepp den banan är det, sjukt rolig bana. Kommer ihåg något varv när jag låg bakom en annan kille, fullt ös genom 90 graders kurvan mellan kurva I1 och I2, han kom för långt ut med höger hjul par så dom hamnade på utanför kerben och fick ner kedjan på den, ett av dom värre gnistregn jag sett orsakat av en kart

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Absolut inte m/kb, då kan du bara gasa 0 eller 100%, inget där mellan. Till ett simulatorspel som Project Cars kommer du aldrig bli duktig med detta handikapp.

Gamepad är ett alternativ då de har triggers som läser av hela vägen från av till fullt. Jag kör nästan lika bra med gamepad som med ratt, till 90% skulle jag gissa. Men ratt är så otroligt mycket roligare. Det går verkligen inte att jämföra. Så om jag inte hade en ratt skulle jag personligen aldrig köpt spelet. Du ska ju känna att pengarna för en ratt är värt det, annars kan du nöja dig med en gamepad.

I budgetsegmentet tycker jag att Logitech är överlägsna. Driving Force GT, eller dyrare och fräsigare G27. Ska du upp emot 3 000kr+ har andra märken fantastiska rattar. Men då du inte ens vet om du vill ha en ratt så tror jag inte att det är aktuellt.

Tackar för infon! ska kika runt lite

Visa signatur

| Asus Z97-A | Intel i7 4790k | CM Hyper 212 Evo | Asus GTX 970 Strix 4GB | Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz |

| ADATA SP900 256GB | WD Green 1TB | EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R4 |

| QPAD QH-85 | QPAD MK-80 | Corsair Raptor M40 |

Permalänk
Medlem

Jag kan mycket väl missat något inlägg angående detta, men hur är online-läget? Jag kan bara jämföra med Grid, som inte var speciellt bra. Funderar starkt på att köpa spelet och en Driving Force GT-ratt men online-läget är väldigt viktigt. Kommer troligtvis uteslutande köra online.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

kör bara online, e som Asetto Corsa, massa idioter som försöker ta första svängen så det blir värsta bowlingen...

ibland blir det bra dock....

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Jag kan mycket väl missat något inlägg angående detta, men hur är online-läget? Jag kan bara jämföra med Grid, som inte var speciellt bra. Funderar starkt på att köpa spelet och en Driving Force GT-ratt men online-läget är väldigt viktigt. Kommer troligtvis uteslutande köra online.

Köp spelet och DFGT, du kommer inte ångra dig.

Permalänk
Medlem

Skulle köra idag, men min hjälplinje på vägbanan saknas. Har kikat i inställningarna och den är påslagen. Även provat stänga av den, köra, och sätta på den igen. Den finns fortfarande inte. Har provat ändra HUD inställningarna också, men inget hjälper. Bugg eller missar jag något?

Edit: Ändrade i grafikinställningarna nu av helt andra anledningar, och plötsligt var linjen tillbaka. Mycket märkligt då linjen inte har något med grafiken att göra...

Edit2: Det var tydligen inställningen för particle detail som spökade. Tydligen är pilarna partiklar enligt SMS.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Skulle köra idag, men min hjälplinje på vägbanan saknas. Har kikat i inställningarna och den är påslagen. Även provat stänga av den, köra, och sätta på den igen. Den finns fortfarande inte. Har provat ändra HUD inställningarna också, men inget hjälper. Bugg eller missar jag något?

Edit: Ändrade i grafikinställningarna nu av helt andra anledningar, och plötsligt var linjen tillbaka. Mycket märkligt då linjen inte har något med grafiken att göra...

Edit2: Det var tydligen inställningen för particle detail som spökade. Tydligen är pilarna partiklar enligt SMS.

Kör utan linjer och träna, träna och träna lite till, blir så otroligt mycket roligare då och du kommer köra snabbare och bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ny drivrutin för AMD-kort. Fortfarande en stor besvikelse i prestanda tyvärr.
http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/latest-catalys...

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartin:

Ny drivrutin för AMD-kort. Fortfarande en stor besvikelse i prestanda tyvärr.
http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/latest-catalys...

Förbättrades prestandan någonting över huvud taget?

Problemet är ju att spelet är byggt kring Nvidia PhysX, alltså kommer en AMD-drivrutin aldrig kunna lösa problemet helt och hållet.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Ser att spelet finns på Steam men hur är det om man köper det i butik, är det kopplat till Steam då också eller någon liknande tjänst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Ser att spelet finns på Steam men hur är det om man köper det i butik, är det kopplat till Steam då också eller någon liknande tjänst?

Japp. Du får en kod som aktiveras på Steam. Du får även skivor med spelet på som du inte kan använda för att installera. Så välj det billigaste du hittar, alla måste ändå använda Steam.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Japp. Du får en kod som aktiveras på Steam. Du får även skivor med spelet på som du inte kan använda för att installera. Så välj det billigaste du hittar, alla måste ändå använda Steam.

Jag fick med 2 skivor, men blev förvånad att det började laddas ner från Steam, när jag aktiverade det. Så vad ska man ha skivorna till?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Jag fick med 2 skivor, men blev förvånad att det började laddas ner från Steam, när jag aktiverade det. Så vad ska man ha skivorna till?

Jag har faktiskt ingen aning. Försökte i en halvtimma att installera via skivorna då jag har mobilt bredband med begränsad datamängd. Gick inte hur jag än försökte, hittade inget om det på nätet heller.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Köpte spelet igår och gillar det men detta med AMD's prestanda är ju patetiskt. GPU'n jobbar som klippiga bergen. Ställer man upp allt på max är jag glad att se 30 FPS med mitt 290x.
Är det någon som har hittat en bra inställning för att få runt 60 FPS med så bra bildkvalité som möjligt?
Kör 1920*1080.

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Skrivet av sirlen:

Köpte spelet igår och gillar det men detta med AMD's prestanda är ju patetiskt. GPU'n jobbar som klippiga bergen. Ställer man upp allt på max är jag glad att se 30 FPS med mitt 290x.
Är det någon som har hittat en bra inställning för att få runt 60 FPS med så bra bildkvalité som möjligt?
Kör 1920*1080.

Har du provat att köra utan particles? tror de tar rätt så mycket prestanda på amd kort

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirlen:

Köpte spelet igår och gillar det men detta med AMD's prestanda är ju patetiskt. GPU'n jobbar som klippiga bergen. Ställer man upp allt på max är jag glad att se 30 FPS med mitt 290x.
Är det någon som har hittat en bra inställning för att få runt 60 FPS med så bra bildkvalité som möjligt?
Kör 1920*1080.

Samma fråga från mig kör 295X2 , ligger på ca 30fps när jag kör själv quickrace
Med andra förare så går det ner och går riktigt segt

Permalänk
Medlem

http://www.teamvvv.com/en/news/comments/DirectX-12-to-offer-3...

Om detta stämmer så ser det ju väldigt lovande ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W