Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ny design till Sweclockers - Lämna Feedback

Permalänk
Medlem

Ny design till Sweclockers - Lämna Feedback

Hej, sitter på Sweclockers dagligen och när Sweclockers var nere för uppdatering så började jag skissa på hur jag skulle kunnna tänka mig Sweclockers med en ny design.

Det jag tänkte på var:

  • Vi är alla nördar och nördar gillar oftast att vara vakna sent på nätterna, det kan då kännas som en flashbbang då man går in på Sweclockers på kvällarna med alla ljusa element på sidan. Så utan att bryta Sweclockers färgschema så försökte jag ge det hela en mörkare nyans.

  • Försöka skapa en mer simpel och stilren design som enkelt kan göras responsiv om man skulle vilja det, men samtidigt en design som Sweclockers medlemmarna känner sig hemma i utan att byta plats på allt för mycket.

Klicka här för att se den senaste versionen i fullstorlek!
Nu är detta bara 50% klart, mycket småpill och så vidare kvar... vad tycker ni om designen så länge?
Förslag på saker att lägga till sidan eller saker som borde ändras?

Kom med era tankar kring denna design och om hur ni skulle vilja att Sweclockers såg ut.

Äldsta versionen

Uppdatering 1 - Flyttade om lite i menyn och la till ett sökfält. Justerade sidofälten lite

Uppdatering 2: Lite mindre vitt kanske? Gör det lättare att fokusera på texterna på nyheterna.

Direktlänk till bilden

Uppdatering 3: Lite mörkare färger och småfix.

Uppdatering 4: Lite justeringar här och där

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Men vart är sökfunktionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalp:

Ser bra ut! Men vart är sökfunktionen?

Tack!
Det är det jag försöker sitta och klura på, om man ska placera den till höger om slidern då jag inte riktigt kommit på vad jag ska göra med tomrummet där?

Permalänk
Entusiast

@Cudage
I mitten under alla kategorier hade sett grymt ut för sökbaren. Jag föredrar dock det klassiska utseendet, men snyggt jobbat.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Det ser jättebra ut! Har du lust att slänga ut vad du knåpat ihop så man kan pilla runt lite själv?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

@Cudage
I mitten under alla kategorier hade sett grymt ut för sökbaren. Jag föredrar dock det klassiska utseendet, men snyggt jobbat.

Ja på den raden skulle jag kunna klämma in den, men i såna fall blir det längst åt höger så att man ger plats åt underkategorierna
Ska pyssla lite med den idag och se om jag kan komma med lite uppdateringar

Tackar för din feedback, uppskattas

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det ser jättebra ut! Har du lust att slänga ut vad du knåpat ihop så man kan pilla runt lite själv?

Tack!
Får se hur jag gör, ska arbeta lite mer på den...om jag känner att den inte kommer till användning så kan jag lägga ut allt här

Några synpunkter och förslag på någon funktion eller dylikt som borde finnas där?

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat originaltråden nu med lite uppdateringar av designen
@Jonssown vad säger du om den här placeringen av sökfältet och de diverse småfixarna?

Permalänk
Entusiast

@Cudage
Det ser skitbra ut med sökrutan nu, jag tycker dock inte att sidan "smälter" ihop så bra, varför vet jag inte, allting känns väldigt avskärmat på något sätt.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

@Cudage
Det ser skitbra ut med sökrutan nu, jag tycker dock inte att sidan "smälter" ihop så bra, varför vet jag inte, allting känns väldigt avskärmat på något sätt.

Ska se om jag kan få det att smälta ihop bättre Tack så mycket för all din feedback!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Cudage:

Ska se om jag kan få det att smälta ihop bättre Tack så mycket för all din feedback!

Inga problem! Bara att kasta en ping när/om du vill ha mer feedback.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av LemonIllusion:

Det ser jättebra ut! Har du lust att slänga ut vad du knåpat ihop så man kan pilla runt lite själv?

Skrivet av Cudage:

Tack!
Får se hur jag gör, ska arbeta lite mer på den...om jag känner att den inte kommer till användning så kan jag lägga ut allt här

Några synpunkter och förslag på någon funktion eller dylikt som borde finnas där?

Lägg den på GitHub annars så kanske folk kan samarbeta på den.

Den ser definitivt modern och Metro:ig ut osv, men jag ser inte hur den som helhet är mörkare än sajtens nuvarande design. Blir nog precis samma flashbangeffekt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Lägg den på GitHub annars så kanske folk kan samarbeta på den.

Den ser definitivt modern och Metro:ig ut osv, men jag ser inte hur den som helhet är mörkare än sajtens nuvarande design. Blir nog precis samma flashbangeffekt.

Ska överväga att lägga upp den, men i såna fall måste jag se till att dela upp designen i mappar och döpa alla layers då det just nu är lite svårt för andra att hitta bland allt

Ja, du har nog rätt i det. Ska försöka att tona ned på ljusheten kring nyhetsinläggen och se hur det blir Hade hoppats på att dämpa effekten genom att tillägga mer mörka element i designen då jag inte ville kringå Sweclockers färgschema förmycket så att det kändes som en annan sida (Vitt,grått & orange)

Användarbar feedback, tackar tackar

Permalänk
Medlem

Tycker nästan att din design är ljusare än originalet då du anväder vitt istället för den mer orangetonade färgen som originalet har vid artiklar och inlägg.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Tycker nästan att din design är ljusare än originalet då du anväder vitt istället för den mer orangetonade färgen som originalet har vid artiklar och inlägg.

Mja ska se om jag möjligen kan dra ned på det ljusa mer utan det tappar sweclockers känslan Tack

Permalänk
Medlem

@Marinlik @Alling Blev det bättre med den senaste versionen? (Tänker på flashbangeffekten)

Permalänk

Sajten ligger nere mellan ~5:00-5:20. Har gjort det tre dagar i rad nu. Är det någon schemalagd reboot då? Lite irriterande när man vaknar och vill surfa lite innan det är dags att stiga upp för jobbet så ni får gärna flytta denna aktivitet till 4:30 eller så...

Permalänk
Avstängd

Den här tråden påminner om en som det var diskussioner / förslag i här på Swec för något år eller 2 sedan. Där någon gjorde flera olika designers, etc. Hittar inte tråden just nu men kanske någon minns vilken det var (titel eller liknande på den?) så den kan hittas och arbetena "slås ihop"?

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Var är delen tilldelad för "Öppen sås" och dess kod samt nya tekniska lösningar som inte använder bloatware eller dylikt utan bootar rent Linux?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umeaboy:

Var är delen tilldelad för "Öppen sås" och dess kod samt nya tekniska lösningar som inte använder bloatware eller dylikt utan bootar rent Linux?

Jag har ingen aning om vad du syftar på, nattmössan som varit på och postat i fel tråd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Den här tråden påminner om en som det var diskussioner / förslag i här på Swec för något år eller 2 sedan. Där någon gjorde flera olika designers, etc. Hittar inte tråden just nu men kanske någon minns vilken det var (titel eller liknande på den?) så den kan hittas och arbetena "slås ihop"?

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1340110-sweclockers-red... ?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Gör en mörk och en ljus version, hopplöst med sidor som bli flashbangs på nätterna finns inget jobbigare.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk

Snyggt!

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Avstängd

Hej!

Precis, där var den ja

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Gör en mörk och en ljus version, hopplöst med sidor som bli flashbangs på nätterna finns inget jobbigare.

Ja, det kanske vore det enklaste alternativet. Antingen att man ställer in vilken färg (Ljus eller mörk) man vill ha i inställningarna till ens profil eller om man skulle göra ett script som justerar tonen beroende på tid på dygnet.

Skrivet av RottenEgg:

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Sajten ligger nere mellan ~5:00-5:20. Har gjort det tre dagar i rad nu. Är det någon schemalagd reboot då? Lite irriterande när man vaknar och vill surfa lite innan det är dags att stiga upp för jobbet så ni får gärna flytta denna aktivitet till 4:30 eller så...

Är nog småjusteringar av sidan som sker och dom passar på vid en tid som sidan är som minst besökt.
Detta har dock inget med Sweclockers att göra utan bara något jag gjort på egen hand

Vad tyckte du om denna design jämfört med den nuvarande?

Permalänk

@Cudage: Doh! Trodde det handlade om nya swec6.0.. Men ska ta och titta på vad det är du har gjort då

Skrivet av Cudage:

Ja, det kanske vore det enklaste alternativet. Antingen att man ställer in vilken färg (Ljus eller mörk) man vill ha i inställningarna till ens profil eller om man skulle göra ett script som justerar tonen beroende på tid på dygnet.

Tack

Inte beroende på tiden då man kan sitta i mörka rum även på dagen. Men en liten "lampknapp" i hörnet där man kan toggla hade väl funkat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

@Cudage: Doh! Trodde det handlade om nya swec6.0.. Men ska ta och titta på vad det är du har gjort då
Inte beroende på tiden då man kan sitta i mörka rum även på dagen. Men en liten "lampknapp" i hörnet där man kan toggla hade väl funkat.

Ja, kanske lite missledande timing på min tråd hehe

Ja, det har du rätt i
Att switcha mellan två css filer borde inte vara några problem för Sweclockers att ordna och jag tror det är något många medlemmar skulle uppskatta

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

@Cudage: Doh! Trodde det handlade om nya swec6.0.. Men ska ta och titta på vad det är du har gjort då
Inte beroende på tiden då man kan sitta i mörka rum även på dagen. Men en liten "lampknapp" i hörnet där man kan toggla hade väl funkat.

typ som tillägget "Turn of the lights" i chrome? Använder jag alltid på nätterna när sidor är för ljusa. Kolla upp det!

Kan dock inte klicka med det aktiverat, men ska man läsa en längre text är det behagligt. och på youtube är det guldvärt

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Ja, kanske lite missledande timing på min tråd hehe

Ja, det har du rätt i
Att switcha mellan två css filer borde inte vara några problem för Sweclockers att ordna och jag tror det är något många medlemmar skulle uppskatta

Om du inte sett Dark Sweclockers till "stylish" så googla på det, använder det. Mycket behagligare

Visa signatur

Citera för garanterat svar